کد خبر: ۹۷۷۲۰
زمان انتشار: ۱۸:۱۶     ۱۵ آذر ۱۳۹۱

خبرگزاري دانشجو- در برنامه این هفته ثریا شاهد بخش های دیگری از توانمندی ها و دستاوردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

 
دوربین ثریا در برنامه این هفته خود با سفر به کارخانه‌های ساخت ناوشکن سهند، تصاویر جالبی از نحوه ساخت و تولید این ناوشکن ایرانی تهیه کرده است.
 
سهند پس از تجربه ساخت جماران که ۱۲ سال به طول انجامید در زمان باورنکردنی، یک سال به آخرین مراحل ساخت خود رسیده است. «شهر شناور» نام مستند دیگری از گروه‌های مستند ساز برنامه ثریا است که با ناوشکن جماران سفری به دریا داشته‌اند و ضمن معرفی این ناو شکن و قست‌های آن تلاش می‌شود از چند و چون زندگی در آن مطلع شوند.
 
در قسمتی از این مستند یکی از کارکنان نانو در خاطره‌ای از تولد فزرندش در حین ماموریت به خلیج عدن می‌گوید: «که مرد غرور دارد و سخت گریه می‌کند اما وقتی بهم خبر تولد فرزندم را دادند….»
 
اولین تصاویر از درون زیر دریایی غدیر
 
همچنین در برنامه چهارشنبه شب ثریا، شاهد پخش تصاویری از داخل زیردریایی غدیر خواهیم بود که حاصل تلاش سازندگان برنامه در تهیه گزارشی زیبا از درون این زیردریایی است.
 
غدیر اولین زیردریایی ایران است که کاملا به دست متخصصان داخلی ساخته شده و دو فروند از این زیر دریایی در هفته گذشته طی مراسمی برای استفاده عملیاتی به ناوگان نیروی دریایی پیوستند.
 
مستند یونس دیگر مستند بیست و دومین قسمت برنامه ثریا است که در آن دوربین ثریا همراه زیر دریایی‌های ایران به دریا رفته تا مخاطبانش را با پیچ و خم‌های زندگی سخت در این زیر دریایی آشنا کند. در قسمتی از این مستند یک از کارکنان در پاسخ به اینکه اینجا کجاست می‌گوید: «اینجا مثل یک آهنربای بزرگ است که آدم را می‌کشد.»
 
گزارشی از برخی فعالیت­های آموزشی نیروی دریایی در شمال کشور نیز از دیگر قسمت­های ثریا خواهد بود که در آن بینندگان با دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی (ره) نوشهر و دانشجویانش آشنا خواهند شد.
 
همچنین میهمانان این برنامه ثریا امیر غلامزاده و امیر زمینی از فرماندهان موفق نیروی دریایی ارتش خواهند بود که به تشریح دستاوردهای نیروی دریایی می‌پردازند.
 
گفتنی است پخش سری جدید برنامه ثریا محصول گروه اجتماعی شبکه اول سیما که از هفته گذشته آغاز شده است و با استقبال شدید بیندگان قرار گرفت این برنامه چهارشنبه شب‌ها حدود ساعت ۱۵: ۲۳ دقیقه می‌باشد و پایگاه اطلاع رسانی این برنامه sorayatv. ir است که مستند‌ها و گزارش‌های پخش شده در برنامه در این پایگاه قابل مشاهده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها