کد خبر: ۹۷۷۴۰
زمان انتشار: ۲۳:۰۰     ۱۵ آذر ۱۳۹۱
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، "عطاء الله مهاجرانی" با تمجید از اقدام پادشاه عربستان در ایجاد نهادی موسوم به مرکز جهاني گفت و گوي ادیان، مدعی شد: هدف از تاسیس مركز جهاني گفت و گوي پيروان اديان و فرهنگ هاي ملك عبدالله بن عبدالعزيز، تشويق به گفت و گو ميان پيروان اديان و فرهنگهاي مختلف در جهان است(!)


شبکه العالم در این زمینه نوشت: "مهاجرانی" وزیر اسبق ارشاد در دولت موسوم به اصلاحات که سال هاست در لندن مقیم است و از طریق مصاحبه های گاه و بی گاه خود با رسانه هایی همچون "بی بی سی" یا نوشتن مقاله در نشریات ضد ایرانی روزگار می گذراند، در جدیدترین خوش خدمتی خود به سردمداران تفکر تکفیری وهابیت، با ناشنیده گرفتن صداهای اعتراضی که در عربستان و بحرین و یمن، به لطف دلارهای نفتی آل سعود و سلاح های این رژیم سرکوبگر، در نطفه خفه می شود، امروز در مقاله ای در روزنامۀ "الشرق الاوسط" نوشت: «اين مركز مكاني براي گفت و گو بين اديان و فرهنگها، تقويت درك، همكاري و احترام به ارزشهايی از قبیل تنوع، عدالت و صلح است».

 


مهاجرانی که گویی حمایت مالی و فکری اربابان خود از انفجارها و کشتارهای گوشه و کنار جهان اسلام را از یاد برده، در مقالۀ خود برای کشتگان و آسیب دیدگان این انفجارها اشک تمساح ریخته و آورده است: «متاسفانه اين روزها اخبار دردناك زيادي عمدتا از منطقه خاورمیانه شامل انفجارها، كشته شدن شهروندان بي گناه، آتش زدن كليساها و موارد مشابه مي شنويم و با کمال تاسف، شنیدن اكثر اين اخبار تلخ مانند اخبار هواشناسی، عادي شده است».

وی در ادامه، با استناد به ادعاهای مضحک، "عبدالرحمن السُدیس" (شیخ تندروی وهابی و امام جماعت مسجدالحرام) که شاید برترین مصدق روایت "ربّ تالٍ للقرآن والقرآنُ یلعنه" (چه بسا قرآن خوانی که قرآن او را لعنت می کند) باشد، آوای "سدیس" را به "طنین وحی" تشبیه کرد و نوشت: «خوشبختانه گاهی صداهاي مفيد و سازنده ای در زمینۀ گفتگوی ادیان به گوش می رسد، مانند سخنان جناب عبدالرحمن السديس رييس كل امور مسجد الحرام و مسجد نبوي (ص) كه به خاطر تلاوت بسيار زيباي قرآن شهرت دارد و وقتي صدايش قرآن خواندنش را مي شنوم، احساس مي كنم طنين وحي به گوشم مي رسد»!

مهاجرانی در ضیافت دیکتاتور سعودی

مهاجراني و عليرضا نوري زاده 9 ماه پيش با شرکت در نشست "الجنادريه" مبلغ 18 ميليون دلار از سعودي ها براي راه اندازي شبکه اي ماهواره اي در لندن دريافت کردند.

هفته گذشته در کاخ هافبورگ وين مراسم راه اندازي مرکز گفت و گوي اديان موسوم به مرکز عبدالله بن عبدالعزيز با حضور بان کي مون و شماري از سياستمداران و نمايندگان اديان مختلف برگزار شد. پادشاه عربستان سعودي در سال 2007 در جريان ديداري که از واتيکان داشت موضوع تاسيس چنين مرکزي براي گفتمان بين اديان جهاني را مطرح کرد و دولت اتريش نيز همزمان وين را به عنوان محل اين مرکز پيشنهاد کرد. رياض هم اين پيشنهاد را قبول کرده و قصري را به قيمت 13 ميليون يورو در وين خريداري کرد.

مرکز عبدالله در وين به عنوان يک مرکز بين المللي تاسيس گرديده و اتريش، اسپانيا و عربستان سعودي به عنوان اعضاي اصلي آن هستند و واتيکان نيز نقش ناظر را در آن دارد. گفته مي شود درباره برنامه هاي اين مرکز يک هيئت 9 نفره از نمايندگان اديان مختلف از جمله کاتوليک ها، اوانجليک ها، پروتستان ها، ارتدکس ها، سني ها، شيعيان، وهابي ها، يهوديان، بودايي ها و هندوها تصميم گيري مي کنند و "فيصل عبدالرحمن معمر" وزير سابق آموزش دولت سعودي به عنوان دبيرکل اين مرکز، مهاجراني را به عنوان نماينده شيعيان در اين هيات 9 نفره تعيين کرده است.

مهاجرانی در کنار سعود الفیصل و سایر اعضای مرکز جدید وهابیت

 

در پي افشاي اين موضوع مرکز اسلامي امام علي(ع) وين به عنوان کانون اصلي همگرايي شيعيان در اتريش اعتراض کرد. رئيس مرکز اسلامي امام علي(ع) وين خطاب به مرکز ملک عبدالله تاکيد کرده است که مهاجراني نماينده تفکر شيعه نيست.

تحرکات شبه مذهبي رژيم سعودي در حالي است که اين رژيم منشأ بسياري از جنگ هاي مذهبي، فرقه گرايي و فعاليت هاي تروريستي در پوشش مذهب شناخته مي شود.

مهاجراني پس از تصدي وزارت ارشاد، در دولت اصلاحات تصدي مرکز گفت و گوي تمدن ها را بر عهده گرفت اما به خاطر برخي رسوايي هاي اخلاقي و شکايت هاي انجام گرفته از کشور گريخت.

اعضای ارشد مرکز عبدالله بن عبدالعزیز

 

تصویر مقاله عرض ارادت مهاجرانی به سردمداران وهابیت

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها