کد خبر: ۹۸۰۱۶
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۱۷ آذر ۱۳۹۱
هفته‌اي که گذشت سالروز تسخير لانه روباه پير به دست دانشجويان عدالتخواه را در خود جاي داد که خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران تحليل عملکرد دانشجويان در اين روز را از فعالان دانشجو سوال کرده که پاسخ‌هاي آنان را در قالب يک پرونده خبري مي‌خوانيد.



عضو سابق اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان: قطع رابطه با دولت انگليس مسئله‌اي مهم است که سال‌ها خواسته تمام تشکل‌هاي دانشجويي و حتي ساير مسئولين عدالتخواه بوده است.

وي با تاکید بر این‌که ماهیت برخی دولت‌های اروپایی به وضوح در فتنه 88 با دخالت در امور داخلی کشور ايران دیده شد، ادامه داد: بر این اساس باید با هر کشوری که رفتار خصمانه با ما داشته باشد، همچون دولت انگلیس قطع رابطه کنيم.

عباسيان در ادامه افزود: بايد تمام جهانیان و مسلمانان این موضوع را بدانند که انگلستان اولین و آخرین دشمن و طراح اصلی تمام فتنه‌های جهان است.

وي مطرح كرد: نقش پررنگ انگليس در فتنه 88 و ترور دانشمندان هسته‌اي كشورمان دليل اصلي اعتراض دانشجويان به اقدامات مذبوحانه انگليس بود.

عضو سابق اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با تاکيد براينکه کشورمان طي يک سال قطع رابطه با دولت انگليس متحمل هيچ گونه آسيبي نشده است، خاطر نشان کرد: جمهوري اسلامي ايران پس از 33 سال پيروزي به صلابت و استحکام رسيده است و براي رفع نيازهاي خود احتياجي به بيگانگان سودجو ندارد.

عضو سابق اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان: روابط ديپلماتيك ميان ملت‌ها را مبتني بر سه شاخصه دانست و اظهار داشت: روابط ديپلماتيك در سطح بين‌الملل ميان 2 ملت يا بايد مبتني بر تعاليم ديني و مسائل شرعي و اعتقادي، يا مبتني بر منافع ملي و يا خواست و اراده ملت‌ها باشد.

وي ادامه داد: به نظر مي‌رسد روابط ديپلماتيك کشور انگليس با جمهوري اسلامي مبتني بر هيچ كدام از اين سه شاخصه نباشد.
 
نوري با اشاره به نقش استعمار پير در فتنه 88 گفت: از خباثت‌ها و دسيسه‌هاي اين كشور در طول ساليان گذشته كه بگذريم تنها فتنه سال 88 مي‌تواند به عنوان يك دليل كافي براي قطع رابطه با انگليس كافي باشد.

وي در ادامه افزود: در حال حاضر خواست ملت ايران قطع رابطه با انگليس و نشان دادن ضرب شست به اين  دولت حيله‌گر است.

 نوري اضافه كرد: ملت ايران فتنه‌هاي پس از انتخابات و حرمت شكني‌هاي اين دوره را در عين حالي كه از چشم سران فتنه مي‌بينند اما دليل اصلي آن کشور آمريكا و انگليس مي‌دانند.
 
عضو سابق اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان به نقش كشور انگليس در ترورهاي دانشمندان ايراني اشاره و خاطر نشان کرد: هيچ سفيري از كشور انگليس لياقت حضور در ايران و ماندن در كنار مردم شريف کشورمان را ندارد.


دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد رجايي: جمهوري اسلامي ايران با توجه به رفتار خصمانه انگلیس با كشورمان در قبل و بعد از انقلاب، روابط اقتصادی و بازرگانی خود با این کشور  قطع كرد.
 
وی همچنین با اشاره به جوسازی‌های انگلیس و نقض حقوق بشر در ايران، ادامه داد: انگلیس مجموعه‌ای از خباثت‌هاست که نمونه آن سندسازی برای باغ قلهک است.
 
مختاري به اقدامات خبیثانه دولت انگلیس در قبل و بعد از انقلاب به خصوص در دوران جنگ تحمیلی و فتنه 88 اشاره کرد و افزود: روباه پير استعمار تاكنون به عنوان اولین کشور کینه خود را به انقلاب و خاورمیانه اعلام و تحریم‌های را علیه ایران اعمال کرده است.

وی با بيان اينکه انگليس دشمن‌ ما است و هيچگاه سياست‌هاي خصمانه‌اش در قبال ايران تغيير نخواهد کرد،‌ تصريح کرد: روابط ما با کشورهايي که قصد سلطه بر ما را دارند و مصر هستند که اين سلطه را با شيوه‌هاي مختلف و نيرنگ‌هاي گوناگون به دست آورند، هيچگاه روابط مثبتي نخواهد بود، چرا که ما کشوري آزاد با ديدگاه‌هاي اصولي هستيم و برقراري روابط ديپلماتيک را تنها در سايه تساوي و رعايت حق حاکميت مي‌دانيم.

دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد رجايي در پايان خاطر نشان كرد: مادامي که آمريکا و انگليس قصد برتري‌جويي نسبت به ايران اسلامي را داشته باشند، روزنه‌ای برای بازگشت آنها به سمت ايران وجود نخواهد داشت.


دبير کل اتحاديه اول دانشگاه آزاد:  يکي از مهمترين پيامد‌هايي که اين قطع رابطه در پي‌داشته تحت‌الشعاع قراردادن رابطه اقتصادي انگليس بوده است.

وي با بيان اينکه اين قطع رابطه علاوه بر زيان اقتصادي باعث شده انگلستان در حوزه سياست خارجي نيز متضرر شود، افزود: ايران از نظر استراتژيک در منطقه‌اي واقع شده است که ابرقدرت‌ها تمايل دارند در اين منطقه پايگاه داشته باشند، لذا از دست دادن سفارتخانه‌ براي هر کشوري در ايران سياست خارجي اين کشور را به شدت متضرر مي‌سازد.

دبيرکل تشکل اتحاديه اول دانشگاه آزاد با تاکيد بر اينکه به دليل اينکه کشور ايران در طول تاريخ همواره از ارتباط‌گيري با اين انگليسي‌ها متضرر شده است، خاطرنشان کرد: به دليل سياست غلط تحريم‌ها در قبال ايران که همواره از سوي کشورهاي غربي بر ما تحميل شده، کشور ما از اين قطع رابطه‌ها زيان زيادي نمي‌بيند و همچنان ايران به عنوان يک ابرقدرت در صحنه سياست بين‌الملل فعال است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۳ - ۱۷ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
تو قطع رابطه با انگلیس ضرر که نیست ، سود هم هست .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها