کد خبر: ۹۸۲۸۸
زمان انتشار: ۲۱:۳۳     ۱۸ آذر ۱۳۹۱
جالب است بدانيد كه حتي يكي از مهم‌ترين و بزرگ‌ترين رستوران‌هاي تهران در داخل زندان اوين شعبه دارد و بسياري از اين افراد كه پُز اعتصاب غذا مي‌دهند و در سايت‌هاي مختلف هم اين موضوع انعكاس مي‌يابد، مشتري ثابت و دائمي اين رستوران هستند!...
يكي از شگردهاي دائمي و هميشگي جبهه‌ي ضد انقلاب، ايجاد حس بدبيني و سياه‌نمايي از وضعيت زندان‌هاي ايران است به‌طوري كه مي‌توان اين مسأله را در طول تاريخ جمهوري اسلامي مورد بازبيني قرار داد.

    به گزارش بولتن، با رجوع به تاريخ بعد از انقلاب اسلامي مشاهده مي‌كنيم سياه‌نمايي وضع زندانيان در ايران همواره يكي از سوژه‌هاي اصلي جريان‌هاي ضد انقلاب بوده و آنان مي‌كوشند كه از اين طريق، نظام جمهوري اسلامي را متهم به خشونت عليه زندانيان كنند.



    براي مثال با اندك نگاهي به متون و نوشته‌هاي جريان ضد انقلاب و به‌خصوص منافقين داخلي و خارجي ملاحظه مي‌كنيم كه آنان هميشه دروغ‌هايي را نسبت به رفتار خشونت‌آميز شهيد بزرگوار لاجوردي (كه رضوان خدا بر او باد) با زندانيان منتشر ساخته و از اين طريق وضع زندان‌ها را نامطلوب جلوه مي‌دادند. حال آنكه به تصريح بسياري از توّابين و آزادشدگان از زندان، نه تنها چنين رفتارهايي از اين شهيد عزيز سر نزده، بلكه دعب هميشگي وي، كار فرهنگي و اخلاقي با زندانيان بود تا جايي كه حتي بسياري از انقلابيون نيز بر او خرده مي‌گرفتند كه چرا تا اين حد با زندانيان، مماشات مي‌كند.

    موج دوم سياه‌نمايي و پروپاگانداي رسانه‌اي عليه زندان‌هاي ايران در زمان دولت اصلاحات شكل گرفت. آنها كه خود زماني به عنوان برخي از رابطين با بازداشت‌شدگان، بدترين رفتارها را با زندانيان داشتند به يك‌باره فرياد وا اسلاما و وا انقلابا سر داده و از وضعيت زندان‌ها ناليدند. در حالي كه پشت پرده‌ي اين موضوع، حمايت از گروه‌هاي تندرو و راديكال اصلاح‌طلب و ديگر جريان‌هاي التقاطي بود.

    و اما موج سوم آن كه شايد براي مخاطبين امروزي ملموس‌تر باشد، بعد از حوادث انتخابات 88 رقم خورد. در ماجراي آشوب‌هاي پس از انتخابات كه برخي از آن تعبير به جنگ احزاب دشمنان عليه انقلاب اسلامي كرده‌اند، ماجرا تا بدان‌جا بالا گرفت كه بسياري از عوامل اصلي دخيل در آشوب‌ها (كه عمدتا از طيف اصلاح‌طلبان تندرو، منافقين و بهايي‌ها بودند) با شناسايي مأمورين امنيتي و انتظامي دستگير و روانه‌ي زندان شدند.

    پس از اين ماجرا، جريان‌هاي ضد انقلاب كه از طرفي خود را شكست خورده مي‌ديدند و از طرفي ديگر نيروهاي اصلي خود را در بازداشت مي‌ديدند، دست به كار شده و بار ديگر عمليات رواني- رسانه‌اي را عليه وضعيت زندانيان سياسي شروع كردند.

    از سويي ديگر، در همين ايام بسياري از زندانيان سياسي با انتشار دست‌نوشته‌هاي خود در فضاي مجازي، در صدد القاي مفهوم فوق بر آمدند. نبود وضعيت رفاهي مناسب، كمبود فضا، غذاي نامناسب، عدم دسترسي به امكانات ارتباط جمعي و... از جمله مسائلي بود كه در نوشته‌هاي اين افراد به كرّات ديده شده و مي‌شود. جالب آنكه اين افراد در حالي سخن از محدويت‌ها مي‌كنند كه مطالب و نوشته‌هاي آنان در كمتر از چند ساعت در سايت‌هاي اپوزيسيون منتشر مي‌شود و همين‌طور از آخرين اخبار داخلي و خارجي خبر دارند.

    اگر چه برخي از مشكلات همان‌گونه كه مسئولين محترم قضايي نيز به آن اشاره كرده‌اند در زندان‌ها وجود دارد اما شايد به دليل ضعف اطلاع‌رساني درست و دقيق از وضعيت زندان و زندانيان، براي بسياري از افراد چنين وانمود شده كه واقعا وضعيت زندان‌ها در حد وحشتناكي قرار دارد. دز حالي كه پيگيري خبرنگار بولتن نيوز از يكي از زندانيان، مسأله‌ي ديگري را ثابت مي‌كند.

    اين زنداني كه به تازگي دوره‌ي محكوميت‌ش تمام شده، در گفتگو با خبرنگار بولتن نيوز با اشاره به اينكه تا قبل از رفتن به زندان اوين، من هم تصوري مانند نوشته‌هاي اپوزيسيون از آن داشتم گفت: اما با ورودم به زندان متوجه شدم كه بسياري از اين حرف‌ها دروغي بيش نيست.

    وي ادامه داد: شايد بزرگ‌ترين بدي زندان، عدم آزادي انسان به مانند گذشته باشد اما به لحاظ رفاهي، تقريبا مي‌توان گفت كه همگي وسائل مورد نياز براي زندگي وجود دارد. البته يكي از مشكلات هم اين است كه برخي از بندها، بيش از حد شلوغ هستند.

    اين شخص ادامه داد كه: جالب است بدانيد كه حتي يكي از مهم‌ترين و بزرگ‌ترين رستوران‌هاي تهران در داخل زندان اوين شعبه دارد و بسياري از اين افراد كه پُز اعتصاب غذا مي‌دهند و در سايت‌هاي مختلف هم اين موضوع انعكاس مي‌يابد، مشتري ثابت و دائمي اين رستوران هستند! البته اگر منظور آنان از اعتصاب غذا، نخوردن غذاي زندان باشد حق با آنها است، اما از غذاي اين رستوران كه به وفور ميل مي‌كنند.

    در همين حال، چندي پيش محسن هاشمي درباره وضعيت فائزه هاشمي در زندان نيز مسائلي را عنوان كرد كه به شدت باعث عصبانيت اپوزيسيون و ضد انقلاب شد. محسن هاشمي در پاسخ به اين سؤال كه «شرايط زندگي فائزه هاشمي در زندان چگونه است؟» گفت:

    «ايشان در شرايط خوبي بسر مي برد و بسيار از اين وضع راضي هست و گفت در جمعي كه هستم روابط خوبي دارم و فرصت مطالعه برايم فراهم است و اجازه آشپزي هم به ما داده اند و فضاي هواخوري بسيار خوبي داريم. فائزه و در گفت وگو با من با خوشحالي گفت كه امروز مسئول پخت غذا (دلمه هفت رنگ) هستم. مغازه اي براي تهيه اجناس مورد نظر در اينجا قرار دارد كه تهيه مواد مورد نياز را برايم سهل كرده است.»

    وي همچنين درباره اين سؤال كه وضعيت مهدي هاشمي چگونه است؟ جواب داد: «مهدي هم حالش خوب است، همين هفته حاج خانم (عفت مرعشي) به ديدارش رفتند و حالش خوب است، و دو روز پيش با حاج آقا تلفني صحبت كرد.»

    اين موضوع، به‌وضوح پرده از دروغ‌هاي اپوزيسيون و ضد انقلاب در مورد وضعيت زندان‌ها برداشت. آخر اين چه شرايط اسفناكي است كه يك زنداني سياسي هم فرصت مطالعه و ترجمه‌ي كتاب دارد، هم فرصت ورزش دسته‌جمعي، هم فضاي هواخوري مناسب، هم دور هم جمع شدن و دلمه پختن، و هم سوپر ماركت بزرگي براي تهيه‌ي هر رقم جنس مورد نياز!

براي همين بود كه يكي از كاربران سايت بالاترين كه به شدت از انتشار اين خبر عصباني بود، نوشت: «فائزه هاشمي دلمه هفت رنگ مي پزد، نسرين ستوده اعتصاب غذا مي كند. خانم هاشمي بهتر نبود كمك به حال و روز ديگر زنداني ها حداقل دست به اين ....مغزي ها نمي زديد و چنين حاشيه هايي را ايجاد نمي كرديد! اين چه طرز مبارزه است! پختن دلمه هفت رنگ براي نشان دادن روحيه بالا!؟ خانم هاشمي! مبارزين راستين در بندهاي مجاور شما اعتصاب غذا كرده اند[!؟] آيا مي خواهيد با به راه انداختن چنين بو و رنگي شرايط را بر آنها سخت گردانيد؟! يا اينكه مي خواهيد نشان دهيد حكومت آنقدر زندان هايش خوب است كه كيف زندانيان كوك است؟»

    جالب اینجاست که فائزه هاشمی هفته گذشته ادعا کرده بود یکی از ماموران امنیتی به وی گفته است می تواند به مرخصی برود اما او گفته تا شرایط مرخصی برای سایر زندانیان مهیا نشود، از این امکان استفاده نمی‌کند. با این حال‏، وی هم اکنون دلیلی برای همراهی با نمایش اعتصاب غذا نمی‌بیند و بساط دلمه هفت رنگ و سفارش غذا از شعبه اوین یکی از بهترین رستوران‌های تهران به راه است.

    گفتني است بولتن نيوز در آينده در نظر دارد نام افرادي را كه به دروغ، خبر اعتصاب غذاي آنان در سايت‌هاي اپوزيسيون منتشر شده است را تقديم مخاطبين محترم كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها