کد خبر: ۹۸۳۱۷
زمان انتشار: ۲۳:۳۰     ۱۸ آذر ۱۳۹۱
مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حاشیه‌های خواندنی داشت که از جمله آنها طرح موضوع چاق‌شدن ملک‌زاده و لاغری آن پس از خروج از سازمان و تأکید رئیس‌جمهور بر اینکه این سازمان باید توسط یک رئیس‌جمهور اداره شود.

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، ساعت 13 امروز مراسم تودیع و معارفه سید حسن موسوی و محمدشریف ملک‌زاده به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در محل موزه ملی ایران برگزار شد که حاشیه‌های قابل توجهی را به همراه داشت.

*مجری مراسم اسماعیل آذر، مجری برنامه‌های ادبی صدا و سیما بود که عموماً با اشعار خود سخنرانان را همراهی می‌کرد؛به محض اینکه سید حسن موسوی در پایان سخنرانی خود اعلام کرد می‌خواهد شعری را بخواند به سرعت، این مجری به روی سن حاضر شد و وسط شعرخوانی موسوی گفت: «بحث شعر شد من آمدم به روی صحنه!»

*موسوی در پایان سخنرانی خود این شعر را خواند: «شکوه لطفتان را با کدامین عمر صدها ساله پاسخ می‌توانم داد/صفای مهرتان را با سراپای وجودم با تمام تار و پودم، می‌پذیرم می‌برم با خویش/ مرا تا جاودان سرمست خواهد کرد بیش از پیش» و مجری برنامه نیز این گونه او را بدرقه کرد: « هزار سال جلالی برای عمر تو باد/ شهور آن همه اردیبهشت و فروردین»

*موسوی در حین سخنرانی شوخی با ملک زاده کرد و گفت: آقای ملک‌زاده! فکر نمی کردم به این زودی باید این سازمان را تحویل بدهم همین زودی‌ها شما هم تحویل باید بدهید.

*منوچهر جهانیان، معاون گردشگری هم به در سخنرانی خود اعلام کرد که مشایی را باید پدر معنوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بدانیم.

*جهانیان، موسوی را رئیسی اخلاق‌مدار، پاک، مخلص و... اعلام کرد که آرامش خاصی را به سازمان منتقل کرده است، با این جمله جهانیان، حضار به مدت یک دقیقه وی را مورد تشویق قرار دادند.

*محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور نیز در وصف ملک‌زاده گفت: قیاقه‌اش به ملِک زاده نمی‌خورد به ملَک زاده‌ها می‌خورد.

* آذر، مجری برنامه هم پس از اینکه ملک‌زاده رئیس جدید سازمان به روی سن آمد تا حکم خود را از رئیس‌جمهور دریافت کند خطاب به ملک زاده گفت: آقای دکتر ملک زاده چاق شده است و از اینجا که برود دوباره لاغر می‌شود!

* رئیس‌جمهور در توصیف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت:به نظرم باید برای این سازمان یک رئیس‌جمهور بگذارند ،اینقدر کار در این سازمان زیاد است.

*میهمانان این مراسم تودیع و معارفه، طیف گسترده‌ای از مسئولان را تشکیل می‌داد که از جمله آنها می‌توان به سعید مرتضوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، مرتضی تمدن، استاندار تهران، عباس جدیدی، کشتی‌گیر، آیت‌الله نظری از علمای مازندران، حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، رؤسای سابق سازمان میراث فرهنگی و جمعی از نمایندگان مجلس و هتلداران و فعالان بخش خصوصی اشاره کرد.

*روح‌الله احمدزاده کرمانی، عهده‌دار ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پیش از حسن موسوی بوده است و علی‌رغم آنکه در مراسم تودیع خود در سال 1390 حاضر نشده بود امروز در این مراسم تودیع و معارفه در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حضور یافت.

*پس از سال 1384 این جلسه تودیع و معارفه، نخستین جلسه تودیع و معارفه رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود که خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اجازه حضور در آن را داشتند.

* حسن موسوی نیز که بعد از این رئیس دفتر جدید رئیس‌جمهور خواهد بود درباره پست جدیدش گفت:  پرکردن جای برادرم مهندس مشایی در این جایگاه جدید برایم بس دشوار و بلکه ناشدنی است.

*سالن برپایی مراسم، فضای کافی برای مهمانان نداشت و جمعی از حاضران در حاشیه‌های سالن ایستاده و پشت در ماندند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها