کد خبر: ۹۸۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۱۰ اسفند ۱۳۸۹
به گزارش خبرگزاري فارس، سيد جمال علي‌الحسيني جانشين نماينده تام‌الاختيار رئيس جمهور در امور راهيان نور با بيان اينكه امسال براي نخستين‌ بار طرح راهيان نور دريايي در دستور كار قرار گرفته است، گفت: امسال با تعامل صورت گرفته با برادران حزب‌الله لبنان و مسئولان محلي، طرح سفر معنوي كاروان‌هاي راهيان نور به لبنان براي بازديد از مناطق عملياتي نبرد 33 روزه حزب‌الله با رژيم صهيونيستي تدارك ديده شده است.

وي ادامه داد: امسال هم، همچون سال‌هاي پيش شاهد اعزام ميليوني كاروان‌هاي راهيان نور از سراسر كشور به مناطق عملياتي خوزستان، ايلام و كرمانشاه براي زيارت مشهد شهيدان خواهيم بود. تعداد كاروان‌ها با توجه به سهميه تخصيص يافته در استان‌ها و تهران است و پيش‌بيني‌ مي‌كنيم حدود يك ميليون و 700 هزار نفر بتوانند از بركات معنوي اين اعزام‌ها بهره بجويند.

جانشين نماينده رئيس جمهور در راهيان نور با اشاره به اينكه امسال براساس توافقي كه با بيمه مركزي صورت گرفته كليه كساني كه در قالب كاروان‌ها قرار دارند در حوادث احتمالي و بيماري تا سه ميليون تومان تحت پوشش بيمه قرار مي‌گيرند، يادآور شد: در جلسه‌اي كه با نمايندگان تام‌الاختيار وزرا برگزار شد، كليه موارد موردنياز كاروان‌‌ها و همچنين ماموريت‌ها، ابلاغ و مقرر شد جمعيت هلال احمر، اورژانس كشور و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كليه استان‌هاي ميزبان و استان‌هاي در مسير نسبت به ايجاد و تقويت پايگاه‌هاي ثابت و سيار و همچنين امداد هوايي اقدام كنند.

علي‌الحسيني مدت اقامت كاروان‌هاي راهيان نور در مناطق عملياتي را به صورت ميانگين بين سه تا پنج روز عنوان و در خصوص حضور ميهمان خارجي در اين مناطق اظهار داشت: ميهماناني از كشور لبنان داريم كه در فروردين ماه،‌ ميزبانشان خواهيم بود. آنها تمايل داشتند از مناطق عملياتي 8 سال دفاع مقدس بازديد داشته باشند و اين مسئله را در راستاي انتقال فرهنگ حماسه و شهادت ارزيابي مي‌كردند.

وي با بيان اينكه همه گروه‌ها با عنوان كاروان‌هاي دانش‌آموزي، دانشجويي، فرهنگيان، مساجد، پايگاه‌هاي بسيج، هيئت‌هاي مذهبي، ادارات، سازمان‌ها و ... سازماندهي و از حمايت مستقيم دولت برخوردار خواهند بود، تصريح كرد: سفر به صورت انفرادي و با وسيله شخصي هم امكان دارد و در استان‌هاي ميزبان كليه وسايل پذيرائي و اسكان فراهم شده است.

*اعزام كاروان‌هاي راهيان نور به كل سال‌ تسري داده مي‌شود

جانشين نماينده رئيس جمهور در راهيان نور در ادامه گفت‌وگوي خود با هفته نامه آفتاب حسن در پاسخ به اين سئوال كه زمان شروع و اتمام اعزام كاروان‌ها چگونه است؟ گفت: در سال‌هاي گذشته اعزام معمولا در ماه‌هاي اسفند و فروردين انجام مي‌گرفت. اما بر اساس برنامه‌ريزي انجام شده قرار است اعزام را به كل سال‌ تسري دهيم و در فصل مختلف به اقتضاي شرايط اقليمي استان‌ها كاروان‌‌ها را گسيل داريم. براي اين منظور هم با استان‌هاي غرب و شمال غرب هماهنگي‌هاي لازم صورت پذيرفته است.

علي‌الحسيني در مورد برنامه‌هاي برون مرزي راهيان نور در اعزام كاروان‌ها به مناطق عملياتي بيان داشت: امسال براي نخستين‌بار طرح راهيان‌نور دريايي را در دستور كار قرار داده‌ايم كه مراحل اجرايي آن را به زودي اعلام خواهيم كرد. از طرفي با تعامل صورت گرفته با برادران حزب‌الله لبنان و مسئولان محلي، طرح سفر معنوي كاروان‌هاي راهيان نور به لبنان براي بازديد از مناطق عملياتي نبرد 33 روزه حزب‌الله با رژيم صهيونيستي و مرز مشترك با فلسطين اشغالي را تدارك ديده‌‌ايم.

*خانواده شهداي اقليت‌هاي مذهبي براي نخستين‌بار با كاروان‌هاي راهيان‌نور به مناطق عملياتي اعزام مي‌شوند

وي همچنين با تاكيد براينكه نقش اصحاب رسانه اعم از مكتوب، مجازي و رسانه ملي در ايجاد فضاي معنوي و ثبت و ضبط صحنه‌هاي ماندگار كاروان‌هاي راهيان نور در مناطق عملياتي ارزشمند و قابل تقدير است، درباره اعزام خانواده‌هاي شهداي اقليت‌هاي مذهبي به مناطق عملياتي نيز خاطرنشان كرد: براي نخستين‌بار در سال جاري خانواده شهداي اقليت‌هاي مذهبي براي بازديد از محل شهادت عزيزانشان به مناطق عملياتي اعزام خواهند شد.

جانشين نماينده رئيس جمهور در راهيان نور ادامه داد: درصدديم با چاپ كتاب نفيس راهيان نور، سفرنامه‌ها و عكس‌هاي ويژه اعزام‌ها را به چاپ برسانيم. از سوي ديگر قرار شده است با همكاري سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي از اين پس در نمايشگاه‌هاي فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در ديگر كشورها، غرفه ويژه‌اي به كاروان‌هاي راهيان نور اختصاص يابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها