کد خبر: ۹۸۹۴۶
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۲۱ آذر ۱۳۹۱
برخی دانشجویان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در واکنش به سخنان معصومه ابتکار در برنامه دیروز امروز فردا، نامه مصطفی معین به خاتمی برای برخورد امنیتی با دانشجویان را منتشر کردند.

به گزارش 598 به نقل از تسنیم، در این نامه که متعلق به دوران ریاست جمهوری آقای سیدمحمد خاتمی است، مصطفی معین وزیر علوم وقت در اعتراض به یک تجمع دانشجویی، از رئیس‌جمهور وقت می‌خواهد که با دانشجویان تجمع کننده برخورد "امنیتی اطلاعی قضایی سیاسی حقوقی" شود.

 


 

نامه مصطفی معین به خاتمی برای برخورد امنیتی با دانشجویان


سینا زعیم زاده دبیر سیاسی سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل این نامه را در واکنش به سخنان اخیر خانم معصومه ابتکار در برنامه دیروز،امروز،فردا منتشر کرده است.

زعیم زاده ذیل تصویر نامه جمله "صرفاً برای یادآوری به خانم ابتکار" را درج کرده است.

خانم ابتکار که به همراه عبدالحسین روح‌الامینی،دانشجوی پیرو خط امام و شرکت کننده در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 57، و به مناسبت 16 آذر، روز دانشجو، در برنامه زنده تلویزیونی "دیروز،امروز،فردا" شرکت کرده بود، در ابتدای سخنانش گفته بود: "در دوران اصلاحات، جنبش دانشجویی فعال و منتقد بود و فضا برای انتقاد به دانشجویان داده می‌شد"

مصطفی حیدرزاده دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز چندی پیش طی یادداشتی در اعتراض به این سخنان خانم ابتکار خطاب به وی نوشته بود: "جنبش دانشجویی فراموش نکرده که حضور دانشجویان حزب الهی در مقابل وزارت علوم و انتقاد به عملکرد وزیر علوم وقت آقای معین، نه تنها با عدم پاسخگویی ایشان روبرو نمی­شوند، بلکه آقای معین طی نامه­ای به آقای خاتمی، با دادن لقب لباس شخصی به دانشجویان، از آقای خاتمی می­خواهد که با این دانشجویان برخود امنیتی و قضایی شود."

این فعال دانشجویی همچنین به صحبت های خانم ابتکار درباره "عدم فعالیت انجمن‌های اسلامی در دانشگاه‌ها در دوران کنونی" اشاره کرده و ضمن تأکید بر کذب بودن چنین ادعایی نوشته است که "آیا خانم ابتکار انجمن اسلامی را تا زمانی که در یک فرآیند غیر دموکراتیک در دست هم­کیشان ایشان باشد، مورد تأیید قرار می­دهند و دانشجویان ارزشی که در حال حاضر در انجمن­های اسلامی فعال هستند را دانشجو نمی­دانند؟"

حیدرزاده در پاسخ به انتقاد ابتکار نسبت به ستاره دار بودن فعالین دانشجویی مخالف دولت نیز تاکید کرده بود:"شاید منظور خانم ابتکار از دانشجوی ستاره­دار آقای مجید توکلی است که در 16 آذر سال 1388 قصد آشوب در دانشگاه امیر کبیر را داشته و با پوشیدن لباس زنانه قصد فرار از دانشگاه را داشت که پس از دستگیری کاشف به عمل آمد که ایشان اصلاً دانشجو نیستند!"

این دانشجو در انتهای مطلب خود ضمن انتقاد از سکوت ابتکار در برابر برخی از مسائل رخ داده در دانشگاه‌ها خطاب به وی عنوان می‌کند: "خانم ابتکار چرا هنگامی که استادی در دانشگاه تهران، خانمی چادری را بخاطر حفظ حجاب بین دانشجویان مورد تمسخر قرار می­دهد و این موضوع رسانه­ای می­شود انتقاد نمی­کنند؟"

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
نواده حضرت ادم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۷ - ۲۱ آذر ۱۳۹۱
۱۲۵
۶۷
شما هرکه هستید محترمانه عرض میکنم
حساب یک عده اوباش در یک وزارت خانه برای
مختل کردن کار مدیران وکار کنان انجا با تجمع دانش جویان در محوطه های دانشگاهها برای گفتن مطالب اعتراضی جداست
خانم دکترابتکار سخن از قانون اساسی میکرد
کی وچه وقت میشود دانشجویان به برخی اتفاقات ویا ناهنجاری ها اعتراض کنند؟؟؟ چرا برای دانشجویان بسیجی این حق وجود دارد ؟؟؟ خانم ابتکار از این مقوله سخن گفتند
پاسخ
احمد67
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۲۲ آذر ۱۳۹۱
با سلام
وقتی بعضی ارذل لباس مدیران رو میپوشند و حتی در وزارتخانه ها چه باید کرد.
واقعا این ژست حق به جانب و روشنفکری تون حالم رو بهم میزنه.
با اینکه بعضی از همین حضرات داشتند ریشه دین و حجاب و اسلام رو میزدند شماها کجا بودید.
صداتون از جای گرم بلند میشه.
تاوقتی امنیت ازتون گرفته نشه قدرشو نمیدونید.
پیام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۱
۲۵
۵
من به این که نامه ای در این سطح چطوری منتشر شده اصلا کاری ندارم ...
سوال اینجاست که آیا برخوردی هم صورت گرفته؟؟
جواب آقای خاتمی به این نامه چی بوده ؟؟؟
آبا اینکه در طول این چند سال چنین تجمعاتی صورت نگرفته حرف خانم ابتکار رو تائید نمیکنه یا اینکه کلا اعتقاد دارید دانشگاه ها گل و بلبله ؟؟؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۱
مثل اینکه حوادث دانشگاه ها درسال 77 و نوع برخوردها را فراموش کردید!(حیف که اون موقع اکثریت جامعه به اینتر نت و موبایل و..دسترسی نداشتن وگرنه شاید متوجه میشدی که شدتش کمتر از سال 88نبوده )
اون روزی که دانشجوها شعار میدادن عزا عزاست امروز روز عزاست امروز دانشگاه علامه صاحب عزاست امروزرا فراموش کردی !!
همون موقع که یه عده از فعالین دانشگاهی بازداشت شدن و یه عده را آوردن در رسانه ملی تا بگن غلط کردیم ...
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۱
۱۲۰
۸۱
خداوند تمام این منافقین به مملکت و اسلام ،خصوصا خانم ابتکار را لعنت کند.
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۷ - ۲۲ آذر ۱۳۹۱
اولا شما معنی منافق را بلد نیستی دوست عزیز دوما من از دانشجویان ضربه خورده اونموقع هستم ولی انصافا فضا باز بود یا خیلی بچه ای که یادت نیست یاخودتو زدی به اون راه وهمینطور کسی که این مطلب رو منتشرکرده چون معلو نیست برخورد شده یا نه ودر آخر خواهش میکنم برای اینکه حماقت بعضی از دوستان باعث سر خوردگی جوانان معمولی میشه حضرت عباسی مطلب بنویسند چون پس فردا کسی نیست که بهشون پول بده که براش از این مطلبها بنویسند وهرکس باید جوابگوی اعمالش باشد میدونم منتشر نمی کنید یا سانسور میکنید چون از حق میترسید ولی از من گفتن بود
عمید.ع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۱
من لعن را تایید نمی کنم.
اما در مورد صحبت عباس "...ولی انصافا فضا باز بود..."
داداشم فضا انقدر باز بود که داشت از چند طرف پاره میشد...
از سیاست خارجیش نامه سال 2003 به بوش در اومد
از کار دانشگاهیش کوی دانشگاه هزار و یک کثافت کاری تو اردوهای مختلط در اومد.
آره فضا باز بود، انقدر باز بود که تقلید تو مسایل دینی کار میمون خطاب شد
آره آزادی بود آزادی که امروز داریم با هزار و یک کار درست و اشتباه ، جلوی عواقب خانمان براندازش را میگیریم...
آره آزادی و فضای باز بود آره...
هادي مشفق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۴ - ۲۱ آذر ۱۳۹۱
۱۳
۶
از آنجا نگارنده فرق «بررسي» را با «برخورد» نمي‌دانسته؛ شايسته بود شما كه انتظار داريم در مسير عدالت باشيد؛ به او يادآوري مي‌كرديد كه آنچه وزير خواسته «بررسي» بوده و اين با «برخورد» خيلي فرق مي‌كند.
اكنون نيز براي اينكه مديون انحراف افكار، ولو درحق افراد ناشايست نشويد اين توضيح مختصر را منتشر كنيد.
نگران موقعيت و متهم به بي‌سوادي يا بي‌تقوائي نگارنده متن مطلب نباشيد. مراقب خود باشيد تا از آلوده شدن به ضديت با قرآن در امان بمانيد كه فرمود«وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ» - مائده / 8 -
پاسخ
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۲۲ آذر ۱۳۹۱
۶۲
۴۶
وجهه خاتمی و اصلاحات با این چرندیات مخدوش نمی شود. خدا در جای حق نشسته و بترس از روزی که این تخریبات و عوام فریبی ها دامن گیر شما شود. حتما به وجدانت رجوع کن.
پاسخ
نظر شخصی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۱
۷
۳۲
صدا و سیما برای زدن احمدی نژاد دیگه باید چیکار کنه !!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۴ - ۲۴ آذر ۱۳۹۱
هیچی فقط مونده یه تریبون هم به دست موسوی و زهرا رهنورد تا علیه رئیس جمهور مملکت حرف بزنن.
ولی نگران نباشید ،مکرو مکرالله ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۴ - ۲۴ آذر ۱۳۹۱
۳۰
۳
خاتمی رو همه دووستش دارن و با این چرندیات شما وجهه یشان مخدوش نمیشود
پاسخ
قاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۱
۲
۱
سخنان خانم ابتکار یک اعلام حمایت از بی قانونی و در واقع شبیه سخنان رسانه های بیگانه بود اما با متانت و با پوشش چادری بیان شد ضمن ادای احترام به ایشان از او می پرسم سرکار خانم کسانی که با پیمانکاری برای ضربه زدن به امنیت و اسلامیت و جمهوریت نظام نشر اکاذیب می کنند تا ویزای شان در کنار سهمی از چند صدمیلیون دلار کنگر امریکا که برای براندازی جمهوری اسلامی اختصاص یافته نصیب شان شود را چگونه ارزیابی می کنید . در خصوص حرفهای شما برعلیه دولت احمدی نژاد که میگفتید ما از اول می دانسیتیم این دولت چگونه خواهد شد و ..... این دولت هنوز هم اگر مسائلی داشته باشد اما به اندازی دوستان شما مسئله دار نشده و بدانیم بایستی اصل نظام و خط قرمز های آن را مراعات کرده و بدانیم حمایت از کسانی که این خط قرمز ها را شکسته اند و دل دشمنان اسلام را شاد کرده اند جایز نیست .
پاسخ
قيصر اقبالى
UNITED STATES
۲۰:۱۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۱
۲۶
۵۱
خاتمى وجه اى نداشت که حالا يک عده بخواهند ترممش کنند يا خرابش کنند ....
پاسخ
سینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۷ - ۲۴ آذر ۱۳۹۱
۵۲
۵۲
خانم دکترفرمودند از ترس انگ به خارج نمی روند.اگر ایشان اینقدر ترسو هستند پس چرا وبه چه حقی خودرانماینده مردم میدانندآیا آن روسری که به اصطلاح جنبش سبز درزنجیر است را هم ازترس این که دوستانش ازگروه اخراج نکنند برسر کرده بود.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها