کد خبر: ۹۹۴۰
زمان انتشار: ۱۸:۱۴     ۱۰ اسفند ۱۳۸۹
تمامي اين اقدامات پايه‌ راه‌اندازي تاكسي‌هاي هوايي است كه بايد با سرمايه‌گذاري و سياست‌هاي تشويقي مردم را به استفاده از اين فناوري سوق داد.
به گزارش ايسنا دكتر رحيمي كه در افتتاحيه‌ دهمين كنفرانس انجمن هوافضاي ايران در دانشگاه تربيت مدرس سخن مي‌گفت، افزود: طرح كلان ساخت هواپيماهاي سبك و فوق سبك همزمان با هفته پژوهش بين وزارت دفاع و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري به امضاء رسيد.

وي خاطرنشان كرد: براساس مصوبه دولت بايد طي سال‌هاي آينده دو هزار هواپيماي كوچك و فوق سبك براي استفاده در حمل ونقل هوايي به بهره‌برداري برسد.

مدير گروه مكانيك دانشگاه تربيت مدرس تصريح كرد: در حال حاضر هواپيماي فول كامپوزيت فجر ۲ و يك هواپيماي سبك فول كامپوزيت چهار نفره با تكنولوژي بومي در كشور ساخته شده است كه تمام تست‌هاي پروازي را با موفقيت پشت سر گذاشته اما همچنان در سوله‌هاي خود باقي مانده‌اند.

به گفته‌ رحيمي، تمامي اين اقدامات پايه‌ راه‌اندازي تاكسي‌هاي هوايي است كه بايد با سرمايه‌گذاري و سياست‌هاي تشويقي مردم را به استفاده از اين فناوري سوق داد.

رحيمي همچنين بر ورود بخش خصوصي به اين حوزه از فناوري در جهت عمومي كردن آن تاكيد كرد.

رييس مركز طرح‌هاي كلان ملي فناوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري با بيان اين كه بيشترين توسعه‌ صنعت هوا فضا در صنايع دفاعي كشور بوده است، خاطرنشان كرد: اين در حالي است كه بيش از ۸۰ درصد كاربردهاي صنعت هوا فضا در حوزه‌هاي عمومي است. همچنين به همين نسبت كاربرد ماهواره‌ها نيز در بخش عمومي است.

رحيمي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين كه در سال ۲۰۱۰ ميلادي ايران ۲۱ هزار مقاله در مجلات نمايش شده در پايگاه علمي اسكوپوس به ثبت رسانده است، گفت: همچنين ۱۸ هزار مقاله در مجلات نمايش شده در پايگاه ISI توسط محققان ايراني به ثبت رسيده است كه ايران را پس از تركيه در رتبه دوم منطقه قرار مي‌دهد.

وي ادامه داد: در شاخص رشد توليد مقالات در منطقه، كشور عربستان توانسته رتبه‌ نخست را كسب كند. به طوري كه رشد انتشار مقالات عربستان در سال ۲۰۱۰ نسبت به ۲۰۰۹ ، ۴۳ درصد بوده است. اين در حالي است كه رشد توليد مقالات ايران در اين بازه زماني ۱۲ درصد است.

به گفته‌ي وي كشور مالزي ۳۴ درصد، مصر ۱۲ درصد و پاكستان نيز ۱۲ درصد در انتشار مقالات در سال ۲۰۱۰ نسبت به ۲۰۰۹ رشد داشته‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها