کد خبر: ۹۹۷۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۴     ۱۱ اسفند ۱۳۸۹
کمیته 5 نفره بررسی جریان فتنه و آشوب اسرائیلی 25 بهمن در گزارش خود تاکید کرده است: دعوت‌کنندگان و زمینه‌سازان و مشوقان ناامن سازی کشور در 25 بهمن و قبل و بعد از آن همچون میرحسین موسوی و کروبی و دیگران وخائنان به ملت، ضد انقلاب و مستوجب برخورد قاطعانه و قانونی هستند.

به گزارش  598 به نقل از شبکه ایران، کمیته 5 نفره بررسی جریان فتنه و آشوب اسرائیلی 25 بهمن که متشکل از نواب 5 کمیسیون مجلس بود با تکیه بر مستندات دستگاه های امنیتی و قضایی چند روز پیش گزارشی با 15 پیشنهاد تهیه و به هیئت رئیسه مجلس ارائه کرد.

هیئت منتخب در این گزارش ویژه که امروز در صحن علنی مجلس قرائت شد، عنوان کرده است: با تکیه بر اسناد و شواهد موجود رسیدگی قضایی و تعقیب آقایان موسوی و کروبی و وابستگان و همراهان آنها را ضروری می‌داند و صراحتا اعلام می‌کند که مجلس و نمایندگان خانه ملت دیگر توجیهی در عدم برخورد را مجاز نمی‌دانند.

به گزارش فارس، در این گزارش آمده است:

مواضع مبهم توسط اصحاب تردید به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست

1- بی‌تفاوتی اصحاب سکوت موجب طمع دشمنان شده و اتخاذ مواضع مبهم توسط اصحاب تردید به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست. امروز حجت بر همگان تمام گشته و انتظار این است که به صورت قاطع، شفاف و بی‌ابهام صف‌بندی خود را مشخص و این اقدامات را محکوم و ضد‌انقلاب و نظام سلطه را از خود مأیوس کنند و به توقع بر‌حق ملت ایران پاسخ مثبت داده و بر این منوال باقی بمانند. طبیعی است که این انتظار از خواص جامعه بیشتر از دیگران است.

2- دخالت سفارتخانه‌های خارجی و عوامل آنها در فتنه 88 و غائله 25 بهمن 89 موضوعی است که به هیچ عنوان قابل‌پذیرش نیست و وزارت امور خارجه مکلف است با این جسارت‌ها و گستاخی‌های غیرقانونی و خارج از عرف بین‌المللی قاطعانه برخورد کند و گزارش این اقدام خود را عاجلاً به کمیسیون امنیت ملی مجلس منعکس کند.

شبکه‌های ماهواره‌ای ابزاری برای فرماندهی جریان فتنه بوده است

3- شبکه‌های ماهواره‌ای ابزاری برای فرماندهی جریان فتنه و غائله 25 بهمن بوده است که لازم است دولت و قوه قضائیه اقدامات حقوقی و فنی را برای پیشگیری و خنثی‌سازی این ابزارها معطوف دارند. دستگاه‌های مربوطه لازم است با مدیریت و بهره‌گیری فعالانه از فضای مجازی و ماهواره‌ها فرصت را از نظام سلطه و ضد‌انقلاب بگیرند.

4- شبکه مجازی ابزاری در اختیار نظام امپراتوری خبری صهیونیستی است و از این ابزار در راستای اهداف تروریستی خود بهره‌ می‌گیرد. لازم است وزارت امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی و قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های مربوط، اقدامات حقوقی و قضایی و فنی را در سطح داخلی و بین‌المللی اعمال کنند.

تشکر از نیروهای امنیتی، ‌انتظامی، قضایی و رسانه‌های متعهد

5- از تمام نیروهای امنیتی، ‌انتظامی و قضایی و رسانه‌های متعهد به انقلاب اسلامی خصوصاً رسانه ملی برای تولید برنامه‌های بصیرت‌افزا به‌صورت مستند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

6- نظام سلطه و فتنه‌گران و ضد‌انقلاب می‌پنداشتند که با استفاده از فشار بیرون و تحریم‌ها و اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها موجبات نارضایتی مردم را فراهم می‌آورند؛ لذا امید آنها به دمیدن وسوسه‌های شیطانی و ایجاد اختلاف بین مسئولان بود تا بتوانند نقشه‌های شوم خود را دنبال کنند که با اقدام هوشمندانه نمایندگان مجلس در تاریخ 26 بهمن ماه نقش بر آب شد؛ بنابراین انتظار می‌رود که مسئولان نظام خصوصاً سران سه قوه با وحدت کلمه، استکبار جهانی را مأیوس کنند.

آشوب 25 بهمن یک طرح کاملا اسرائیلی- آمریکایی بود

7- اقدام وزارت کشور در عدم صدور مجوز برای راهپیمایی ضد انقلابی 25 بهمن قابل تقدیر است.

8- غائله و آشوب 25 بهمن یک طرح ونقشه کاملا اسرائیلی- آمریکایی و انگلیسی و ضد انقلابی و خائنانه علیه ملت ایران بوده است.

9- تمامی افراد و جریانات سیاسی و سایتهای داخلی و خارجی و رسانه‌هایی که زمینه‌ساز و مبلغ و دعوت کننده برای شرکت در غائله 25 بهمن بودند و همچنان در آن مسیر گام برمی‌دارند دشمنان ملت ایران و در خط آمریکا، اسرائیل و انگلیس هستند. و لجاجت و عناد سران وعوامل فتنه و کینه و دشمنی آنها به بعضی مسئولین آنها را به زمینه‌سازان نقشه‌های براندازی اسرائیلی- آمریکایی انگلیسی تبدیل کرده است.

خانه ملت دیگر توجیهی در عدم برخورد با موسوی و کروبی را مجاز نمی‌داند

10- دعوت‌کنندگان و زمینه‌سازان و مشوقان ناامن سازی کشور در 25 بهمن و قبل و بعد از آن همچون میرحسین موسوی و کروبی و دیگران وخائنان به ملت، ضد انقلاب و مستوجب برخورد قاطعانه و قانونی هستند.

11- هیئت منتخب با تکیه بر اسناد و شواهد موجود رسیدگی قضایی و تعقیب آقایان موسوی و کروبی و وابستگان و همراهان آنها را ضروری می‌داند و صراحتا اعلام می‌کند که مجلس و نمایندگان خانه ملت دیگر توجیهی در عدم برخورد را مجاز نمی‌دانند.

هنگام قرائت این گزارش در صحن علنی مجلس نمایندگان مردم، فریاد الله اکبر و مرگ بر ضد ولایت فقیه را سر می دادند.

محمدابراهیم نکونام رئیس کمیسیون اصل نود و رئیس هیات بررسی کننده حوادث 25 بهمن، پیش از قرائت گزارش این هیات گفت: کروبی و موسوی مهره​های خوبی برای بیگانگان بودند که اسناد نشان می​دهد انها با اتاق فکرهایی در انگلیس و آمریکا ارتباط یافته و به درخواست انها راهپیمایی نمایشی​ای را برای حمایت از مصر و تونس به راه بیاندازند.

وی افزود: آنها خیابان​های همیشه شلوغ را برای راهپیمایی انتخاب کردند که زمینه سوء استفاده و نفوذ عناصر ضد انقلاب را فراهم کرد تا گروه​های کوچکی که با شعار علیه مسئولان نظام اغتشاش آفرینی می​کردند، بزرگ جلوه داده شوند. جالب اینکه حتی یک شعار به نفع مردم مصر و تونس سر داده نشد.

مقابله مردم با ضدانقلاب

در این باره سایت روزنامه خبر گزارش داد، نکونام با بیان اینکه مردم اصلا استقبالی از این آشوب​ها نکردند و حتی به رویارویی با آن پرداختند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل آنها از تصاویر آرشیوی تجمعات سال​های گذشته استفاده کردند.

اردشیر امیرارجمند، رابط منافقین با موسوی

وی در خصوص ارتباط سران فتنه با منافقین نیز گفت: اردشیر امیرارجمند به عنوان رابط منافقین با موسوی، بیانیه​ای بعد از این راهپیمایی منتشر کرد. این نقش را باطبی هم ایفا نمود. پروژه کشته سازی هم از سوی منافقین همراهی شد. اما حرکت قاطع مجلس در 26 بهمن، اثرات جدی روی اتاق​های فکر خارج نشینان و سران فتنه در داخل داشته است و آنها از کسانی که تا کنون سکوت کرده اما هم​اکنون آنها را متهم می کنند، به شدت ناراحت شدند.

پایان مطلب/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها