عوامل موثر بر اقناع؛ ارتباطات و نگرش‌ها در قرن بیست‌و‌یکم

عوامل موثر بر اقناع؛ ارتباطات و نگرش‌ها در قرن بیست‌و‌یکم

نویسنده: ریچارد ام پرلوف
تکنیک های عملیات روانی و رسانه ای با تحلیل مسائل روز در فضای مجازی + فیلم
ارائه شده توسط دکتر سید محمدرضا خوشرو؛

تکنیک های عملیات روانی و رسانه ای با تحلیل مسائل روز در فضای مجازی + فیلم

امروزه عملیات روانی یکی از شیوه های نوین جنگ نرم است و این شیوه در عین اثر گذاری کم هزینه ترین ابزاری است که با تاثیر گذاری بر فکر و اندیشه‌ ی مخاطب به تغییر رفتار آن ها منجر می شود و حتی تبدیل به یک عامل مهم تحت عنوان جنگ رسانه ای شده است؛ لذا می بایست در شناخت حربه های دشمن در ایجاد بسترهای عملیات روانی کوشا باشیم و تاکتیک های متقابل جهت مقابله کردن با غرض ورزی آن ها را بیشتر در اختیار داشته باشیم.
داستان دروغین سرجوخه «جسیکا لینچ» چه بود؟/ داستان تکراری جهان‌سومی‌ها و موطلایی‌ها
نمونه‌ای از یک تکنیک عملیات روانی- اسطوره سازی؛

داستان دروغین سرجوخه «جسیکا لینچ» چه بود؟/ داستان تکراری جهان‌سومی‌ها و موطلایی‌ها

«جسیکا لینچ» یکی از سربازان زن ارتش آمریکاست که در ۱۹ سالگی در سال ۲۰۰۳ به عراق اعزام شد وی سربازی است که ارتش آمریکا با ساختن ماجرای دروغین او را سرباز شجاع آمریکا نامید.
باج‌گیری رسانه‌ای؛ تخریبگر فضای نقد و اصلاح در سینما

باج‌گیری رسانه‌ای؛ تخریبگر فضای نقد و اصلاح در سینما

شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از تحولات چشمگیر دنیای رسانه طی چند دهه اخیر، همان‌طور که رسانه‌های کوچک، سریع و ارزان را به ارمغان آورد تا صداهای متفاوت و اقلیت بسیار راحت‌تر و تنها با یک صفحه اجتماعی شنیده شود، آفت مهمی داشت که مدت‌هاست گریبان عرصه رسانه را گرفته است: فیک‌نیوزهای خلق‌الساعه، بی‌هویت و گاه مقطعی که فضای ارتباطات را مخدوش می‌کنند.
اصول سواد رسانه ای

اصول سواد رسانه ای

اصول سواد رسانه‌ای نقش مهمی در توانمندسازی افراد برای تجزیه و تحلیل اطلاعات رسانه‌ای و درک بهتر محتواهای ارائه شده دارند.
تکنیک‌های عملیات روانی

تکنیک‌های عملیات روانی

تکنیک‌های پلیدی رسانه معاند برای دور کردن ذهن مخاطب از جنایت‌های اشرار و ضد انقلاب به کار می‌برند. آن‌ها حتی حاضرند به آنچه قبول ندارند نظیر اسلام و پیامبر اسلام استناد کنند تا به اهداف و مطامعشان برسند.
سواد رسانه‌ای چیست؟
Media Literacy

سواد رسانه‌ای چیست؟

سواد رسانه‌ای (Media Literacy) در یک تعریف بسیار کلی عبارت است از یک نوع درک متکی بر مهارت که براساس آن می‌توان انواع رسانه‌ها و انواع تولیدات آن‌ها را شناخت و از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد
جامعه‌شناسی رسانه‌ها اثر رمی ریفل

جامعه‌شناسی رسانه‌ها اثر رمی ریفل

کتاب جامعه‌شناسی رسانه‌ها اثر رمی ریفل منتشر شد
هرم سواد رسانه

هرم سواد رسانه

سواد رسانه ای دستیابی به مجموعه از مهارت هاست که به کمک آن می توانیم به درستی از شبکه های اجتماعی استفاده کنیم و به تجزیه و تحلیل اطلاعات بپردازیم. مصطفی ضابط در این مقاله، سواد رسانه ای را به صورت یک هرم در نظر گرفته است که طبقات پایین آن گسترده‌تر و به نوعی پیش‌نیاز طبقات بعدی است. با هم این مقاله را بخوانیم.
مغالطه‌های رسانه‌ای چطور ما را فریب می‌دهند؟

مغالطه‌های رسانه‌ای چطور ما را فریب می‌دهند؟

خیلی وقت‌ها یک متن را در فضای مجازی یا در رسانه می‌خوانیم، می‌دانیم یک جای ماجرا جور در نمی‌آید اما ظاهرا استدلالی که گفته شده، درست است. اشکال کار کجاست؟
قبلی۳بعدی