امام على ع: جا به جا كردن صخره ها از جايگاه آنها ، از فهماندن به آن كه نمى فهمد ، آسان تر است

مراعات شايستگى مخاطب

در فرهنگ اسلامی گرفتن حکمت از دهان منافق را مانند گرفتن گوهر ازدهان سگ می دانند

امام علی علیه السلام فرمودند: الْحِکْمَهُ ضَالَّهُ الْمُؤْمِنِ فَخُذِ الْحِکْمَهَ وَ لَوْ مِنْ أَهْلِ النِّفَاقِ؛ حکمت گمشده مومن است بنابراین حکمت را فرا گیرید هر چند از منافق باشد.
سواد رسانه

امام علی ع: سخن را تحلیل کن، چه بسا مطلبی درست باشد ولو از منافق و چیزی نادرست باشد ولو از مومن

انظر الی مال قال ولا تنظر الی من قال .....
رژیم اسرائیل اینگونه با مغالطه‌ها و تکنیک‌های عملیات روانی ذهن مخاطب را منحرف می‌کند؟
سواد رسانه

رژیم اسرائیل اینگونه با مغالطه‌ها و تکنیک‌های عملیات روانی ذهن مخاطب را منحرف می‌کند؟

"بررسی رایج ترین تکنیک‌های عملیات روانی و مغالطه‌ها"

دیدگاه های نظری درباره تأثیر وسائل ارتباط جمعی

دیدگاه های نظری درباره تأثیر وسائل ارتباط جمعی در بررسی مباحث نظری و آرای صاحب نظران ارتباط نشان می دهد که اثرات وسائل ارتباط جمعی بسیار متعدد و متنوع می باشد. بطوریکه نقد و بررسی این اثرات بسیار پیچیده است
آیا رسانه‌ها قدرت تغییر نسل‌ها را دارند؟ تحلیل تأثیر رسانه‌ها بر رفتار و نگرش‌های اجتماعی
قدرت یا فریب؟

آیا رسانه‌ها قدرت تغییر نسل‌ها را دارند؟ تحلیل تأثیر رسانه‌ها بر رفتار و نگرش‌های اجتماعی

در دنیای امروز، تأثیر رسانه‌ها بر جامعه و فرد یکی از موضوعات پربحث و جدی است. رسانه‌ها دیگر تنها ابزارهایی برای انتقال اطلاعات نیستند، بلکه به یکی از ارکان اصلی شکل‌دهنده به نگرش‌ها، رفتارها و حتی هویت اجتماعی تبدیل شده‌اند.

امپریالیسم خبری و شکل دهی به افکار عمومی

راهبردهای رسانه‌ای شهید سیدحسن نصرالله: درس‌هایی برای امروز مقاومت
مقاومت لبنان و جنگ رسانه ای

راهبردهای رسانه‌ای شهید سیدحسن نصرالله: درس‌هایی برای امروز مقاومت

شهید سیدحسن نصرالله در تابستان سال ۱۴۰۰ ، بر اساس بازخوردهایی که از آخرین وضعیت میدان و جامعه مقاومت داشت، توصیه های قابل تأملی را در خصوص راهبردهای گفتمانی و رسانه ای ایراد فرمود که مرور آن برای این روزهای نبرد می تواند الهام بخش باشد.
سیاق فیلترینگ

سیاق فیلترینگ

شگردهای رسانه‌ های فارسی زبان در تولید محتوا و فریب دادن مخاطب

 یکی از شگردهایی که رسانه های فارسی زبان برای فریب دادن ذهن مخاطبان نسبت به مسائل موجود در ایران مورد استفاده قرار می دهند، گزینش موارد احساس برانگیز(برجسته سازی) و بازی کردن با احساسات (اقناع) مخاطبین است.
قبلی۴بعدی