کد خبر: ۱۰۰۵۵۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۱     ۲۷ آذر ۱۳۹۱
با اینکه حدود یک ماه از انتخاب اعضا هیئت تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد می‌گذرد اما همچنان هیئت رئیسه مجلس احکام این اعضا را صادر نمی‌کند.

به گزارش 598 به نقل از فارس، تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی به یکی از چالش‌های این روزهای خانه ملت بدل گشته است؛ خانه‌ای که اعضای آن با انداختن رای ملت به صندوق برای 4 سال به بهارستان می‌روند تا از حقوق حقه مردم دفاع کنند.

* خانه ملت و یک انتظار دانشگاهی

حال این خانه و اعضای آن در تلاش برای تفحص از 10838 روز مدیریت یک مدیر دانشگاهی هستند؛ مدیری که در طول حدود 30 سال مدیریتش بارها مورد انتقاد فعالان دانشجویی و اساتید دانشگاه‌ها و صاحب نظران عرصه آموزش عالی قرار گرفت و در نهایت با تغییر اساسنامه دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر هیئت امنای این دانشگاه تغییر کرد و روزهای دانشجویی این دانشگاه با حضور فرهاد و خسرو دانشجو آغاز شد.

* مدیریت 10838 روزه در بوته تفحص دوباره

هرچند در دوران مدیریتی جاسبی از دانشگاه آزاد تحقیق و تفحص به عمل آمد اما پس از پایان مدیریت 10838 روزه جاسبی هم بحث تحقیق و تفحص از این دانشگاه دوباره مطرح و تصویب شد.

بر اساس این گزارش، اینبار حدود 5 ماه پیش بود که جمعی از نمایندگان خانه ملت، تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد را در 9 محور تهیه و پس از تصویب در کمیسیون و ارائه به هیئت رئیسه دنبال کردند.

البته بعد از چند ماه به دنبال تذکرات پی‌درپی طراحان، این طرح در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و 16 آبان‌ماه به تصویب مجلس رسید. بعد از این مرحله کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  15 عضو هیات تحقیق و تفحص را تعیین کرد که 5 نفر آنها از میان کسانی است که تقاضاکننده تحقیق و تفحص بودند و 10 نفر نیز از بین متقاضیان حضور در این کمیته انتخاب شدند.

* هیئت رئیسه و فرار از صدور احکام!

 هرچند از زمان انتخاب اعضا هیئت تحقیق و تفحص حدود یک ماه می‌گذرد اما بنا به گفته اعضای این هیئت، هنوز احکام مربوط به اعضا صادر نشده که در این صورت نمی‌توان هیچگونه اقدامی در راستای تفحص از دانشگاه آزاد اجرایی کرد.

نمایندگان، هیئت رئیسه را مسئول صدور احکام معرفی می‌کنند و بر این اعتقادند که اعضای هیئت رئیسه در صدور احکام تعلل می‌کنند.

* سلیمی: دلیل عدم صدور احکام را نمی‌دانم

در همین راستا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به عدم صدور احکام هیئت تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد می‌گوید، در واقع نباید مشکلی در این زمینه باشد اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی تاکید می‌کند: تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته که من از دلیلش بی اطلاعم.

* جعفری: تاخیر در صدور احکام برای ما هم سوال است

قاسم جعفری دیگر نماینده‌ای بود که در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد که هنوز حکمی ابلاغ نشده است. وی از این تاخیر ابراز تعجب می‌کند و می‌گوید که این تاخیر برای ما هم سوال است.

این عضو هیئت تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد معتقد است دلیل عدم صدور احکام را باید از آنهایی پرسید که وظیفه صدور آن را بر عهده دارند.

جعفری همچنین می‌گوید، آنچه به کمیسیون مربوط می‌شود انجام شده است، حال باید احکام صادر شود که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

* سلطانی:لابی‌ها مانع تفحص از دانشگاه آزاد/آقایان ریز و درشت جلوی تفحص را گرفته‌اند

همچنین عطاالله سلطانی عضو کمیسیون آموزش مجلس هم در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت که من تاکنون خبری درباره صدور احکام هیئت تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد نشنیده‌ام.

وی معتقد است، عده‌ای از آقایان از بیرون و داخل مجلس درحال لابی هستند تا این تفحص صورت نگیرد اما تاکید می‌کند این اقدام تحت هر شرایطی باید انجام شود و تاخیر صورت گرفته مناسب نیست.

سلطانی تصریح می‌کند که آقایان ریز و درشت می‌خواهند این کار انجام نشود.

* زاهدی:تحقیق‌وتفحص از دانشگاه آزاد در مرحله صدور احکام است

محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با فارس می‌گوید، قرار بود احکام کمیته تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد طی همین هفته صادر می‌شود و به محض صدور احکام، کمیته کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه می‌دهد: بعد از تصویب تقاضای تحقیق و تفحص در مجلس بلافاصله کمیسیون، کمیته مربوط به این تحقیق و تفحص را تشکیل داد و بعد از صدور احکام، نشست هیئت‌رئیسه کمیته تشکیل می‌شود و چارچوب کار تعیین شده و تقسیم کار صورت می‌گیرد.

*رسایی:تفحص از دانشگاه آزاد درانتظار صدور احکام/دوبار صدور احکام را به لاریجانی یادآوری کردم

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس و یکی از اعضای هیئت تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، می‌گوید: این تحقیق و تفحص طبق زمان‌بندی و آئین‌نامه مجلس اعلام شد و کسانی که درخواست عضویت در گروه تحقیق و تفحص را داشتند ثبت نام کرده و در کمیسیون مربوطه اعضاء انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه طبق آئین‌نامه، کمیسیون بایستی 15 نفر را برای حضور در کارگروه یاد شده انتخاب می‌کرد و این اقدام نیز صورت گرفت، اعلام کرد: اکنون باید هیئت رئیسه احکام این افراد را صادر کند اما علیرغم گذشت حدود یک ماه هنوز حکمی صادر نشده است.

این نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه بنده چند بار به آقایان لاریجانی، زمانی و حسین مظفر بحث صدور این احکام را یادآوری کرده‌ام، می‌گوید: بنده بارها از آنها سوال کردم که چرا این احکام صادر نمی‌شود؛ البته بایستی احکام این افراد هرچه سریعتر صادر شده و کار تحقیق و تفحص رسما آغاز شود.

رسایی در پاسخ به این سؤال که آیا عدم صدور احکام برای نمایندگان حاضر در کارگروه تحقیق و تفحص به بحث رایزنی‌های جاسبی با مجلس مرتبط است یا نه، می‌گوید: نمی‌دانم؛ بنده چنین قضاوتی را نمی‌توانم بکنم اما آنچه به ذهنم می‌رسد این است که هرچه در این اقدام تأخیر صورت گیرد، تحقیق و تفحص دچار مشکل می‌شود زیرا ما برای این کار نیاز به زمان داریم، در نتیجه بایستی هرچه سریعتر تحقیق و تفحص را آغاز کنیم.

* پارلمان و یک تفحص بر زمین مانده/ هنوز اندرخم کوچه صدور احکامیم!

  حال با گذشت یک ماه و مطالبه نمایندگان برای صدور احکام اعضای هیئت تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد باید دید که هیئت رئیس مجلس چه زمانی احکام مربوط به این هیئت را صادر می‌کنند و تفحص از دوران مدیریت عبدالله جعفر علی جاسبی آغاز می‌شود.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها