کد خبر: ۱۰۲۰۶۵
زمان انتشار: ۱۹:۱۳     ۰۳ دی ۱۳۹۱
کارگردان «قلاده های طلا» که این روزها مشغول جمع آوری اطلاعات برای سریال جدیدش «آخرین شاه آخرین دربار» است، سال آینده نگارش فیلمنامه سریالش را با موضوع روابط جامعه ایران و دربار پهلوی دوم آغاز می کند.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار شبستان، ابوالقاسم طالبی از جمله کارگردانانی است که با تولید آثاری متفاوت، تلاش کرده، زوایای جدیدی از وقابع جامعه امروز ما را نمایش دهد. فیلم سینمایی«قلاده های طلا»آخرین ساخته این کارگردان بود که با نگاهی به پشت پرده فتنه 88، توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند که در اکران هم با استقبال میلیونی مخاطبان همراه بود.

 

آخرین سریال تلویزیونی او «به کجا چنین شتابان» هم با نقدی از طبقه نو ظهور و نو کیسه تاجران یک شبه در جامعه همراه بود که این سریال هم در بین مخاطبان تلویزیون بسیار محبوب شد.
 

از سال گذشته و پس از پایان اکران «قلاده های طلا» طالبی خود را مشغول تحقیق و نگارش پروژه ای کرده است که قصد دارد با نگاهی نوین،دوران سلطنت محمدرضا پهلوی را به نمایش بکشد. این مجموعه که «آخرین شاه،آخرین دربار» نام دارد به جای پرداختن به تاریخ سیاسی کشور در آن روزگار، قصد دارد مناسبات اجتماعی ایران و روایط بین جامعه و دربار را به تصویر بکشد.
 

به گزارش خبرنگار شبستان، اکنون حدود نه ماه است که طالبی هر روز جلسات متعددی را با پژوهشگران و محققین تاریخ معاصر برگزار می کند که طی آن مراحل تحقیق این پروژه انجام می شود و تاکنون بالغ بر هزار فیش، توسط این تیم برای استفاده در مراحل نگارش جمع آوری شده است.
 

تحقیقات این سریال تا پایان امسال به پایان می رسد و به احتمال زیاد سال آینده، ابوالقاسم طالبی نگارش فیلمنامه آن را آغاز خواهد کرد تا پس از پایان نگارش، وارد مراحل تولید شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها