کد خبر: ۱۰۴۳۷۰
زمان انتشار: ۲۰:۰۰     ۱۲ دی ۱۳۹۱
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه تأثیرگذاران نظام از مردم عادی گرفته تا سطوح بالا با تن دادن به گفت‌وگو، تعامل و تفاهم، راه برگزاری انتخاباتی رقابتی، آزاد و مطابق قانون را هموار کنند.
به گزارش 598 به نقل از جهان، در شرایطی که ایده جنجالی هاشمی رفسنجانی تحت پوشش 'انتخابات آزاد' و 'دولت وحدت ملی' موجی از انتقادات را به دنبال داشته و حتی بخشی از تحلیلگران سیاسی این کلیدواژه را 'رمز فتنه آینده' توصیف کرده اند اما گویا رئیس مجمع تشخیص مصلحت حاضر به دست کشیدن از پیگیری این هدف انتخاباتی نیست. 


روشن نیست که منظور آقای هاشمی از انتخابات آزاد دقیقا چیست اما با توجه به عملکرد وی در فتنه 88 و تاکیدی که این روزها بر حضور همه گروه ها -حتی فعالان فتنه - در انتخابات 92 دارد، به نظر می رسد بخش اول پروژه وی می خواهد نقش پلی را ایفا کند که فعالان و متهمان فتنه 88 را به راحتی و با آرامش به صحنه سیاسی برگرداند تا زمینه تحقق مرحله اصلی یعنی جولان مجدد در عرصه انتخابات و قدرت را پیدا کنند.

در همین راستا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران، با اشاره به میدان داری جریانی که علی‌رغم حسن‌نیت با اهداف امام و انقلاب بیگانه بود و تجربه میدان‌های سخت را نداشت، گفت: این جریان با وجود هشدارهای دلسوزان و وفاداران به نظام و انقلاب به‌گونه‌ای مورد حمایت قرار گرفت که اکنون نه تنها پاسخگوی وضع به وجود آمده نیستند بلکه حامیان خود را نیز بر نمی‌تابند و طلبکار و مدعی نظام شده‌اند.


هاشمی رفسنجانی مشخصه بارز این جریان منحرف را نادیده گرفتن دستاوردهای گذشته و زحمات مدیران و دلسوزان انقلاب خواند و تصریح کرد: کسانی که سهمی در انقلاب نداشتند، با حسادت، انتقام از زحمتکشان نظام را وجه همت خود قرار دادند و از همین زمان پیشرفت کشور کُند و دچار مشکل شد.


وی در پی درخواست حاضران برای ارائه رهنمود درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری و رفع مشکلات کشور، گفت‌وگو و رایزنی میان گروه‌ها، اشخاص و دلسوزان نظام را راه رسیدن به تفاهم خواند و تصریح کرد: در برهه حساس کنونی که کشور در معرض تهدیدات و تحریم‌های دشمنان انقلاب است، درگیری و مناقشه به هیچ وجه راهگشا نیست و امیدواریم همه تاثیر گذاران نظام از مردم عادی گرفته تا سطوح بالا با تن دادن به گفت‌وگو، تعامل و تفاهم، راه برگزاری انتخاباتی رقابتی، آزاد و مطابق قانون را هموار و نیز از نیروهای زبده و کارآمد و دلسوز انقلاب از همه سلایق برای برون‌رفت از مشکلات و توسعه و پیشرفت کشور بهره گرفته شود.

هاشمی در حالی برای بازگرداندن متهمان فتنه 88 به صحنه سیاسی بشدت در تلاش است که به نظر می رسد بازخوانی پیام های حماسه 9 دی در روزهای اخیر هم، باعث نشده تا وی اتمام حجت مردم با خواص بی بصیرت را به یاد آورد.

آقای هاشمی از جمله چهره هایی بود که در جریان راهپیمایی دهها میلیونی 9 دی 88 مورد اعتراض و هشدار مردم قرار گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
یه بچه مسجدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۴ - ۱۲ دی ۱۳۹۱
۱۰۲
۰
9دی شرکت کردیانه/اصلاوحدت ملی یعنی اینکه باسران قتنه دست دوستی بدیم خب این وحدته یاحماقت/اونابایدبیان عذرخاهی کنندارمردم/سران فتنه وخواص ساکت بیبصیرت شده اند دلسوزمردم /واقعامسخره است
پاسخ
كمنام
UNITED STATES
۰۱:۰۸ - ۱۳ دی ۱۳۹۱
۰
۰
هاشمي راست ميكه بره دخترشو از اوين دربياره؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها