کد خبر: ۱۰۵۰۴۴
زمان انتشار: ۱۸:۲۵     ۱۶ دی ۱۳۹۱
رضا پهلوی و مریم رجوی در درخواستی مشترک خواهان برگزاری «انتخابات آزاد» در ایران شدند!

به گزارش 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، همزمان با تاکید برخی سیاسیون داخلی بر کلید واژه جنجالی انتخابات آزاد، سایت‌ ضد‌انقلاب رادیو کوچه با ذوق‌زدگی و استقبال از تکرار این کلیدواژه طی مطلبی با تیتر انتخابات آزاد هاشمی نوشت: هاشمی امروز حرف‌های پنهانی خویش را علنی‌تر مطرح کرده است، صحبت از برگزاری انتخابات آزاد و شفاف در حالی که احمدی‌نژاد و سایر مقامات تهران انتخابات کشور را سالم‌ترین و پاک‌ترین انتخابات می‌خوانند، سخن بسیار جالبی به نظر می‌رسد؛ وقتی یکی از قدرتمند‌ترین رجال سیاسی ایران خواهان برگزاری انتخابات آزاد می‌شود یعنی انتخابات ایران آزاد، شفاف و سالم نیست!

از سوی دیگر در حالیکه جلسات و نشست‌های معاندان جمهوری اسلامی با موضوع انتخابات پیش روی ایران، یکی پس از دیگری در حال برگزاری است، کلید واژه انتخابات آزاد تبدیل به قول واحد و مشترک این جماعت معاند خارج‌نشین شده است.

جالب اینکه کلید واژه انتخابات آزاد در کنفرانس مخالفان جمهوری اسلامی ایران موسوم به پراگ که 27 و 28  آبان ماه سال جاری با حضور عناصری از گروهک‌های ضد‌انقلاب در پراگ برگزار شد نیز کلیدواژه مشترک مورد تاکید این آیا امروز از تکرار معنادار کلیدواژه انتخابات آزاد از سوی چهره‌های خاص داخلی و دشمنان نشان‌دار خارج‌نشین نمی‌توان به این نتیجه منطقی رسید که رمز آشوب فتنه آتی که پیش‌تر دلسوزان نظام نسبت به وقوع آن در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هشدار داده بودند از کلیدواژه‌های صیانت از آرا و تقلب در انتخابات سال 88 به کلیدواژه انتخابات آزاد برای انتخابات 92 تغییر کرده است؟  عناصر ضدانقلاب و البته آمریکا و انگلیس بود.

در این کنفرانس چندین گارگاه آموزشی و پنل با موضوع آنتخابات آزاد برگزار شد به طور نمونه در پنل دیالوگ ملی و انتخابات آزاد و همگرایی نیروهای اپوزیسیون افرادی نظیر شهریار آهی، حسن شریعتمداری و فریدون احمدی به صراحت به تبیین اهداف پیدا و پنهان انتخابات آزاد در ایران پرداختند؛ حسن شریعتمداری از چهره‌های ضد‌انقلاب در بخشی از این کنفرانس اظهار داشت: انتخابات آزاد به عنوان جنبش مطالباتی به معنی تلاش برای دموکراتیزه کردن نظام درون خودش است اما انتخابات آزاد به عنوان استراتژی، یکی از استراتژی‌های جهانی برای گذار از نظام‌های توتالیتر و استبدادی به دموکراسی است.

اما رضا پهلوی فرزند بزرگترین دیکتاتور و مستبد تاریخ ایران نیز طی اظهارنظری با اشاره به برگزاری کنفرانس‌های محرمانه عناصر وابسته به غرب در لندن، پاریس و استکهلم درباره امکان برگزاری انتخابات آزاد می‌گوید: باید در یک فرایند بتوانیم نهایتا به این خواست برسیم و اینجا است که می‌توانیم از خودی و جهانیان بخواهیم که برای «انتخابات آزاد» از ما حمایت کنند.

یادآوری این نکته نیز خالی از فایده نیست که در راستای پیگیری این طرح مشترک با مانور بر روی کلیدواژه انتخابات آزاد موسسه اینترپرایز نیز در تابستان سال جاری و پیش از اظهارنظر محمد خاتمی، تنها راه عملی تغییر نظام در ایران را برگزاری انتخابات آزاد در ایران عنوان می‌کند!

اما قابل تامل‌تر اینکه کلیدواژه انتخابات آزاد به صورت صریح و روشن مورد تایید و تاکید سران سازمان منافقین از جمله مریم رجوی تروریست و جنایتکار وابسته به غرب نیز قرار گرفته است به گونه‌ای که وی نیز طی اظهاراتی خواستار برگزاری انتخابات آزاد شده است!

با دقت بیشتر در اظهارات اخیر بسیاری از چهره‌های نشان‌دار در جبهه دشمنی با جمهوری اسلامی ایران به راحتی می‌توان موارد و مصادیق متعددی در تکیه بر کلیدواژه انتخابات آزاد یافت به گونه‌ای که همین کلیدواژه در حجم و تعداد قابل تامل در حال  اما رضا پهلوی فرزند بزرگترین دیکتاتور و مستبد تاریخ ایران نیز طی اظهارنظری با اشاره به برگزاری کنفرانس‌های محرمانه عناصر وابسته به غرب در لندن، پاریس و استکهلم درباره امکان برگزاری انتخابات آزاد می‌گوید: باید در یک فرایند بتوانیم نهایتا به این خواست برسیم و اینجا است که می‌توانیم از خودی و جهانیان بخواهیم که برای «انتخابات آزاد» از ما حمایت کنند. بازتولید در اظهارنظر‌های بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب داخلی نیز است و احتمالا عناصر و گروه‌های دیگری نیز وارد این بازی و بکارگیری کلیدواژه انتخابات آزاد خواهند شد!

با این اوصاف، سوالات متعددی به ذهن ناظران متبادر می‌شود از جمله اینکه علت تاکید و اصرار این جماعت که ذکر گوشه‌ای از آن رفت بر کلیدواژه انتخابات آزاد چیست؟‍! واقعا چه اهدافی در پس طرح این کلیدواژه در آستانه انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری نهفته است؟ آیا نمی‌توان رابطه‌ای معنادار بین کلیدواژه انتخابات آزاد در شرایط امروز با کلید‌واژه‌های صیانت از آرا و تقلب در انتخابات سال 88 که منجر به فتنه 88 شد، یافت؟

در آن دوره زمانی، پروژه‌ تعریف شده غربی‌ها برای آن کلیدواژه این بود که یا در انتخابات پیروز می‌شویم و یا تقلب شده و در خیابان‌ها بلوا و آشوب به‌پا خواهیم کرد.

آیا امروز از تکرار معنادار کلیدواژه انتخابات آزاد از سوی چهره‌های خاص داخلی و دشمنان نشان‌دار خارج‌نشین نمی‌توان به این نتیجه منطقی رسید که رمز آشوب فتنه آتی که پیش‌تر دلسوزان نظام نسبت به وقوع آن در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هشدار داده بودند از کلیدواژه‌های صیانت از آرا و تقلب در انتخابات سال 88 به کلیدواژه انتخابات آزاد برای انتخابات 92 تغییر کرده است؟

اما نکته قابل تامل اینکه علت همراهی چهره‌ شاخصی مانند هاشمی رفسنجانی که از یاران دیرین انقلاب محسوب می‌شود، با این جریان مشکوک چیست؟! چرا کلید‌واژه انتخابات آزاد که تبدیل به رمز مشترک جریان ضدانقلاب خارج‌نشین و برخی از چهره‌های بدسابقه اصلاح‌طلب شده، باید از زبان هاشمی رفسنجانی تکرار و بر آن به عنوان راه نجات کشور تاکید شود؟ آیا طریقه صواب این نبود که جناب آقای هاشمی رفسنجانی با آن سوابق انقلابی وقتی تاکید چهره‌های تابلودار در مخالفت با جمهوری اسلامی ایران بر کلیدواژه انتخابات آزاد را مشاهده کردند، از به کار بردن و تاکید بر چنین کلید‌واژه‌ای به جد پرهیز کنند؟

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
احسان قنبری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۱
۱۳
۱
این کلید فتنه جدید است ولی کور خونده اید!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها