کد خبر: ۱۰۵۵۹۱
زمان انتشار: ۰۷:۰۲     ۱۹ دی ۱۳۹۱
فرمانده سپاه استان سمنان گفت: قیام 19دی ماه سال 56 سرآغاز انقلاب دوم ایران بعد از قیام 15 خرداد سال 42 بود.

به گزارش 598، سردار علی استادحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان به مناسبت فرارسیدن قیام 19 دی سال 56 اظهار داشت: یکی از روزهایی به یاد ماندنی مردم ایرا،ن قیام 19 دی مردم قم در سال 1356 است.

وی با بیان اینکه در طول سال‏هایی که امام در تبعید به سر می‌بردند ذره‌ای از عشق و ارادت مردم نسبت به امام و رهبرشان کاسته نشد، افزود: مردم قم عشق و ارادت خود را نسبت به امامشان با راهپیمایی اعتراض‏آمیز خویش در 19 دی ماه نسبت به چاپ مقاله موهن فردی به نام رشیدی مطلق در روزنامه‌ای معلوم‌الحال نشان دادند.

فرمانده سپاه استان سمنان اظهار داشت: روحانیت شیعه در طول تاریخ پیشتاز بوده و این بار نیز در قم همین روحانیت و طلاب بودند که در صف اول قیام به دفاع از امام علیه نظام سلطنتی منفور پهلوی و رژیم سفاک به خیابان‌ها آمدند.

 

قیام 19 دی منشأ انقلابی فراگیر در سراسر کشور شد

فرمانده سپاه استان سمنان با بیان اینکه قیام 19 دی قم منشأ انقلابی فراگیر در سراسر کشور شد، گفت: رژیم منفور پهلوی گمان می‌کرد که مردم بعد از قیام 15 خرداد سر جای خود نشسته‌اند و کسی دیگر از امام و اسلام دفاع نمی‌کند؛ ولی این قیام در واقع آتشی در زیر خاکستر بود.

استادحسینی ادامه داد: زمانی که از امام در سال 42 پرسیدند با کدام یار و یاور می‌خواهید انقلاب کنید، ایشان در پاسخ فرمودند «یاران من در گهواره هستند»؛ پس از 15 سال یعنی در 19 دی 56 بچه‌های امام خمینی (ره) به خیابان‌ها آمدند.

فرمانده سپاه استان سمنان گفت: قیام مردم در 19 دی ماه آن سال جرقه‌ای برای آغاز قیام‌ها و اعتراضات مردم در اقصی نقاط کشور از قبیل تبریز، شیراز و مشهد و این قیام در عرض یک سال آنقدر فراگیر شد که در بهمن 57 زمینه سقوط رژیم را فراهم کرد.

استادحسینی، فضای سیاسی و اجتماعی حاکم بر کشور در آن زمان را فضای پلیسی عنوان کرد و افزود: رژیم ساواک واقعاً‌ فضایی ایجاد کرده بود که هیچکس جرأت حرف زدن علیه رژیم ستم‏شاهی را نداشت.

وی بیان داشت: به جرأت می‌توان گفت که وقتی که طلاب و مردم قم در 19 دی به خیابان‌ها آمدند؛ غسل شهادت کردند؛ چرا که در فضای بسته و مملو از خفقان آن روز نمی‌شد، چنان راهپیمایی را صورت داد و در حقیقت آنها «السابقون والسابقون اولئک المقربون» هستند.

فرمانده سپاه استان سمنان گفت:‌ قیام 19 دی مردم قم نقش عظیمی در پیروزی و شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشت و باید یاد آن حماسه را گرامی داشت و نقش آن برای مردم و به ویژه جوانان بازگو شود.

استادحسینی تصریح کرد: روحانیت به عنوان پرچم‏داران اصلی انقلاب در طول تاریخ نقش اصلی در پیروزی انقلاب داشتند و نگذاشتند که انقلاب از مسیر اصلی‌اش منحرف شود و در حقیقت اگر قیام 19 دی قم نبود شاید انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

خاموش شدن فتنه فتنه‌گران وجه اشتراک دو رویداد عظیم تاریخی است

فرمانده سپاه استان سمنان به بیان وجه اشتراک قیام مردم در 19 دی 56 و 9 دی 88 پرداخت و گفت: خاموش شدن فتنه فتنه‌گران از جمله وجوه مشترک این دو رویداد عظیم تاریخی است.

وی اظهار داشت: فتنه‌گران در سال 88 هدفشان برکندن ریشه انقلاب از بیخ و بن پس از 30 سال از پیروزی انقلاب بود؛ اما مردم بصیر و آگاه ما در هر دو رویداد تاریخی 19 دی و 9 دی به حمایت و پشتیبانی از امام و رهبر خویش به میدان آمدند و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان زدند.

استاد حسینی تأکید کرد: مردم ما پای ولایت فقیه ایستاده است و لحظه‌ای نیز از اهداف و آرمان‌های خویش که همان پیروی از ولایت فقیه غفلت نخواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها