کد خبر: ۱۰۵۹۱۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۲۰ دی ۱۳۹۱
سازمان عفو بین‌الملل خواستار آزادی گروهی از زنان زندانی در عربستان شد.

به گزارش 598 به نقل از رسانه‌های عربستانی، سازمان ملل متحد از مسئولان سعودی خواست تا 18 زن بازداشت شده را در صورت وارد نشدن اتهامات مشخصی علیه آنها آزاد کنند.

سازمان عفو بین الملل تصریح کرد: نیروهای امنیتی سعودی حدود 18 زن و 10 کودک را که جلوی شورای تظلم خواهی در شهر البریده در اعتراض به ادامه بازداشت نزدیکان خود تجمع کرده بودند، بازداشت کردند.

برخی منابع در جناح مخالفان رژیم سعودی گفتند که مسئولان سعودی ده‌ها زن را در بازداشت دارند؛ بدون اینکه از سرنوشت آنها اطلاعی در دست باشد یا هرگونه اطلاعاتی درباره آن داده شود.

این درحالی است که تظاهرات در مناطق مختلف عربستان برای محکوم کردن بازداشت های خودسرانه و ظالمانه و درخواست برای اصلاحات در کشور ادامه دارد.

نهادهای حقوق بشر گزارش کردند که هم اکنون 30 هزار زندانی سیاسی در زندان‌ها و بازداشت‌گاه‌های عربستان سعودی به سر می‌برند.

شهرهای مختلف عربستان از بیش از یکسال پیش شاهد برگزاری تظاهرات برای درخواست جهت آزادی و روی کار آمدن نظامی منتخب برآمده از خواست مردم است که با سرکوبگری رژیم سعودی و کشته یا زخمی شدن شماری از معترضان یا بازداشت و شکنجه آنها روبرو شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها