کد خبر: ۱۰۶۳۲۶
زمان انتشار: ۰۰:۲۹     ۲۳ دی ۱۳۹۱
هزاران نفر از ساکنان نجف اشرف با برگزاری تظاهرات از مواضع دولت عراق در مبارزه با تروریسم و رد طائفه‌گری حمایت کردند.

به گزارش 598 به نقل از فارس در بغداد، هزاران نفر از مردم نجف اشرف، امروز جمعه در تظاهراتی تحت عنوان «جمعه رد طائفه‌گری» شعارهایی علیه طائفه‌گری و دخالت‌های خارجی در عراق سر دادند.

شیخ «فرید الابراهیمی» نماینده عشائر نجف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: ما امروز در این تظاهرات، قاطعانه لغو قانون مبارزه با تروریسم و قانون بازخواست و عدالت، را رد می‌کنیم تا تروریست‌ها بار دیگر به صفوف ما بازنگردند.

تظاهرات‌کنندگان که عکسهایی از آیت‌الله سیستانی، مرجع عالی شیعیان در عراق و نوری مالکی در دست داشتند، اعلام کردند که از دولت می‌خواهند تصمیمات قاطعانه‌ای در حق تمام متهمان تروریست در تمام سطوح بگیرد.

«زکی جریو» یکی از سازمان‌دهندگان این تظاهرات گفت: نجف اشرف باید حرف خود درباره تحولات جاری عراق بزند و ما اکنون می‌گوییم که نمی پذیریم بعثی‌ها بازگردند.

شیخ «علی مرزة» یکی از مقامات مسئول برگزاری این تظاهرات گفت: فرزندان شهر نجف در کنار تظاهرات‌کنندگان استان «الانبار» و مطالبات مشروع آنها می‌مانند و از آنها می‌خواهند که صفوف خود را از گروهک‌های تروریستی و طائفه‌گرها پاک کنند.

وی افزود: ما از دولت عراق می‌خواهیم که «طارق الهاشمی» را که به اعدام محکوم شده و اطرافیانش را که بذر فتنه در عراق جدید می‌پاشند، قصاص کند. ملت عراق نیز باید هوشیار باشد و بداند که این فتنه از سوی طرف‌های خارجی مخالف عراق، حمایت می‌شود.

در بیانیه پایانی این تظاهرات آمده است: تظاهرات‌کنندگان خواستار بازخواست «احمد العلوانی» نماینده پارلمانی فهرست العراقیه هستند و دولت نیز باید از دخالت کشورهای خارجی در امور عراق جلوگیری کند. آنها همچنین تهدید کردند که اگر این مطالبات آنها محقق نشود، به اعتصاب و تحصن خود ادامه خواهند داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها