کد خبر: ۱۰۷۰۵۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۳     ۲۷ دی ۱۳۹۱

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه "طرح هدفمندی یارانه‌ها طرح موفقی بود و در این راستا دنیا، ملت ایران را تحسین کرد و موجب افتخار دولت و ملت جمهوری اسلامی شد"، گفت: همزمان با ارائه این طرح، دشمنان نگران شدند و دیدند بزرگترین طرح تحولی که همه آنها می‌گفتند موجب بحران و آشوب اجتماعی می‌شود و هیچ دولت و نظامی در ایران نمی‌تواند آن را اجرا کند، با موفقیت کامل اجرا شد.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود در مجلس افزود: آنها (دشمنان) ظرفیت عظیم و هنرمندی ملت را دیدند و به این نکته رسیدند که اگر این طرح‌های بزرگ پی‌درپی بخواهد انجام شود دامن بلند ملت ایران از دسترسشان خارج می‌شود. آنها دیدند که می‌شود کشور را بدون نفت هم اداره کرد. آنها دیدند که مردم باانگیزه شدند و وحدت ملی تقویت شده است.

وی ادامه داد: آنها دیدند که همه به دنبال صیانت از ثروت ملی هستند و اقتصاد ایران در حال رقابتی شدن است و دیگر نمی‌شود عده‌ای به نام تولید و فعالیت اقتصادی، یارانه بفروشند. آنها به این نکته رسیدند که ظرفیت‌های اقتصادی ما در حال فعال شدن و رشد پایدار در حال شکل‌ گرفتن است؛ بنابراین تحریم‌ها را جلو انداختند و شدت آن را بالا بردند که البته عجله کردند چراکه گفت‌وگوها در حال انجام بود.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: آنها این روند را پیش گرفتند به این علت که ترسیدند و گفتند اگر دو - سه تا از این طرح‌ها اجرا شود، اقتصاد ایران دیگر قابل مهار کردن نیست و به ملت ایران نمی‌شود فشار آورد.

وی با بیان اینکه "یکی از بهترین اقدامات تحولی برای تضمین رشد پایدار و دور زدن تحریم‌ و خنثی کردن فشارهای دشمن، طرح هدفمندی یارانه‌ها بوده است"، اظهار کرد: اگر این طرح کامل اجرا شود، ثروت عادلانه توزیع می‌شود، از سرمایه ملی صیانت خواهد شد، بهره‌وری در تولید بالا می‌رود، وابستگی دولت به ارز نفتی کاهش پیدا می‌کند و فقر ریشه‌کن خواهد شد.

احمدی‌نژاد همچنین گفت: من در مصاحبه‌ای گفتم که مرحله دوم بدین صورت است و می‌شود این کار را انجام داد؛ البته مطالعات دولت کامل و آماده است و من مثال زدم و گفتم می‌شود این کارها را انجام داد. یارانه‌ای که ما از طریق انرژی در کشور توزیع می‌کنیم با ارز دو هزار و 500 تومان بیش از 310 هزار میلیارد تومان است و می‌شود این بازتوزیع شود.

رییس‌جمهور اضافه کرد: دیدید که ما با هم این کار را انجام دادیم. عددهایی که من در مصاحبه اعلام کردم واقعی بود، اگر کسی از دوستان بحثی دارد بیایید بنشینیم، عددها را ضرب و تقسیم کنیم؛ البته ما آثار و تبعاتش را پیش‌بینی کرده‌ایم و بر این نکته تاکید داریم که وقتی ما این طرح را بیان می‌کنیم ایجاد توقع نیست بلکه بیان راهکار است و اگر چنین ظرفیتی در اقتصاد کشور است، من، شما و همه ملت ایران باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه "من باور دارم که ما می‌توانیم حداقل معیشت را برای مردم فراهم و فقر را ریشه‌کن کنیم"، خاطرنشان کرد: در طرح اول هدفمندی مخالفان زیادی وجود داشت. آنها در مخالفت با این طرح مقاله می‌نوشتند و برخی دوستانه به ما می‌گفتند نزدیک انتخابات است و این طرح را اجرا نکنید چون بار منفی دارد حالا برخی که با همان قبلی‌ها منشتر کند، می‌گویند این طرح در انتخابات بار مثبت دارد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه "چه در دفعه قبل و چه در حال حاضر برای اجرای این طرح هدف انتخاباتی نداریم"، تصریح کرد: اصلا شأن ملت ایران و دولت اجل از این است که ما مسائل اصلی کشور را با مسائل مقطعی و لحظه‌ای گره بزنیم.

وی خطاب به نمایندگان حاضر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دوستان،‌ برادران و خواهران شرایط کشور اقتضا می‌کند که ما به سمت احیای منابع خود برگردیم و از این منابع درست استفاده کنیم تا بتوانیم از دایره تاثیر دشمن دور شویم. در این مسیر دولت حاضر است خطرها را بپذیرد تا دولت‌های بعدی بتوانند کارهای مهم‌تری انجام دهند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه "برخی اختلاف‌نظرها در این زمینه قابل تفاهم است چون نیت‌ها یکی است و دعوا و اختلافی وجود ندارد"،‌ گفت: البته ما خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان رهنمودهایی ارائه فرمودند که من فکر می‌کنم با توجه به آنها نظرات خیلی به هم نزدیک می‌شود.

رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه "اجرای طرح‌های بزرگ در کشور فقط و فقط از طریق تفاهم امکان‌پذیر است"، افزود: ما همیشه به دنبال تفاهم مجلس و دولت بوده‌ایم و مگر می‌شود طرح عظیم اقتصادی در کشور که باید با بسیج عزم ملی مورد توجه قرار بگیرد بدون تفاهم انجام شود و کسی بگوید می‌خواهم آن را خودم انجام دهم؟ این موضوع از منطق اداری و مدیریتی به دور است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها