کد خبر: ۱۰۷۴۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۲۹ دی ۱۳۹۱
رویترز:
مقامات سریلانکایی اعلام کردند یک کشتی ایرانی که به درخواست بانکی از آلمان در آب های این کشور توقیف شده بود روز گذشته آب های این کشور را ترک کرد.

به گزارش 598، خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مقامات سریلانکا و وکلای بانک دی وی بی آلمان روز پنجشنبه اعلام کردند، یک کشتی باری ایرانی که به دستور دادگاه عالی کولومبو در خصوص پرونده بانک دی وی بی آلمان هفته ها در توقیف نیروی دریایی سری لانکا بود، از آبهای سری لانکا گریخته است.
نیروی دریایی سریلانکا هفته گذشته برای جلوگیری از خروج کشتی ام وی امینا از محدوده تعیین شده تیرهای هشدار به سمت این کشتی شلیک کرد، اما در اواخر روز چهارشنبه اعلام شد که این کشتی متواری شده است.
کوسالا وارناکولاسوریا، سخنگوی نیروی دریایی سریلانکا گفت: «اگر کشتی در محدوده دورتر از 12 مایل دریایی ساحل ما باشد، بر اساس قوانین سازمان ملل ما دیگر نمی توانیم کاری انجام بدهیم، مگر اینکه کشتی مرتکب جرمی در کشور ما شده باشد.» وی افزود: «ما تلاش کردیم که با کشتی تماس بگیریم و از آنها خواستیم که متوقف شوند، ولی کشتی بدون هیچ پاسخی دور شد.»
سخنگوی نیروی دریایی سریلانکا افزود:«کشتی امینا توقیف را نقض کرده است. این یک حرکت غیر معمول است... مسئولان بانک دی وی بی در حال مذاکره با خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هستند تا در مورد اقدامات بعدی راه حلی بیابند.»
کشتی امینا تحت مدیریت شرکت ایرانی راه بران امید دریاست که بر اساس ادعای اتحادیه اروپا و آمریکا یکی از شرکت های صوری خطوط کشتیرانی ایران است.
خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، تحت تحریم های کشورهای غربی قرار دارد.
سخنگوی بانک دی وی بی آلمان گفت، بانک به موجب حکم یک دادگاه سنگاپوری قصد داشته 2 کشتی دیگر ایرانی را نیز توقیف کند.
مقامات خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به رویترز گفتند، این کشتی متعلق به یک شرکت خصوصی است و آنها نمی توانند در این مورد اظهار نظری بکنند.
بر اساس آخرین ردیابی ها، کشتی ایرانی از آبهای سریلانکا عازم دریای لاکادیو، آبراهی در نزدیکی سواحل هند شده است.
جاکوب توماس، مدیر بنادر ایالت کرالای هند گفت: «ما به نزدیک ترین گارد ساحلی وضعیت را گزارش داده ایم. تلاش ها برای ردیابی این کشتی در حال انجام است.»
پس از آنکه بانک دی وی بی آلمان در 12 دسامبر موفق شد حکمی را از دادگاه عالی کولومبو برای توقیف کشتی های ایرانی دریافت کند، کشتی امینا چند روز بعد توقیف شد.

بر اساس گزارش ها این کشتی با اعتبار دریافتی از سوی این بانک خریداری شده و این بانک آلمانی خواستار بازپرداخت وام پرداختی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها