کد خبر: ۱۰۷۴۹۵
زمان انتشار: ۲۰:۲۶     ۲۹ دی ۱۳۹۱
یک ژنرال آمریکایی اذعان کرد:
یک مقام ارشد نیروی هوایی آمریکا روز پنج‌شنبه به خبرنگاران گفت: ایران در پاسخ به حملات سایبری 2010 به تأسیسات هسته‌ای خود، توانایی و قابلیت‌های سایبری‌اش را ارتقا داده است.
به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به‌نقل از ان‌بی‌سی نیوز؛ ویلیام شلتون رئیس فرماندهی فضایی آمریکا ضمن خودداری از اظهار نظر در خصوص توانایی ایران برای ایجاد اختلال در شبکه‌های رایانه‌ای دولت آمریکا، تأکید کرد: پس از اتفاقات سال 2010 میلادی، ایران توانایی و قدرت خود را در زمینه‌های سایبری ارتقا داده است.
بر اساس این گزارش، در حالی که هیچ کشوری مسئولیت ویروس رایانه‌ای موسوم به "استاکس نت" که سانتریفیوژهای تأسیسات هسته‌ای نطنز را هدف قرار داد، به‌عهده نگرفته است، ولی به نظر می‌رسد این یک پروژه مشترک آمریکائی – اسرائیلی بوده است.
این گزارش افزود، تحلیل‌گران غربی مدعی هستند ایران برای مقابله با دشمنان خود، حملات سایبری به آمریکا، اسرائیل و کشورهای عربی را به‌طور چشمگیری افزایش داده است. این در حالی است که ایران برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای خود، زیر فشار قرار دارد.
ایران اتهامات غرب مبنی بر تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را رد می‌کند و تا کنون بارها اعلام کرده است، هدف اصلی از ادامه برنامه هسته‌ای، تولید برق در نیروگاه و تحقیقات پزشکی است.
هفته جاری، یک مقام ارشد نظامی ایران تأکید کرد، جمهوری اسلامی توانایی ایجاد اختلال در سیستم‌های رایانه‌ای دشمن را به‌عنوان بخشی از گسترش توانایی‌های "جنگ الکترونیک" دارد. ایران پیش از این تلاش برای نفوذ به شبکه‌های رایانه‌ای بانک‌های آمریکایی در ماه‌های اخیر را رد کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها