يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۰۸۵۶۶
زمان انتشار: ۱۹:۰۶     ۰۳ بهمن ۱۳۹۱
بیانیه اعتراض آمیز اتحادیه امت واحده نسبت به اعلام هفته برائت:
به دنبال نامگذاری نهم تا پانزدهم ربیع‌الاول به هفته برائت توسط شبکه ماهواره ای امام حسین(ع) که توسط بیت [آیت الله] سید صادق شیرازی اداره می شود آنهم دقیقا در ایام هفته وحدت موجب نگرانی بسیاربی از شیعیان حقیقی و آگاه گردیده است. به همین منظور اتحادیه بین المللی امت واحده در بیانیه ای با اعتراض به این اقدام دشمن شاد کن، مراتب انزجار خود را از این بدعت تازه در دین اعلام نموده است.
به گزارش پایگاه 598، به دنبال نامگذاری نهم تا پانزدهم ربیع‌الاول به هفته برائت توسط شبکه ماهواره ای امام حسین(ع) که توسط بیت [آیت الله] سید صادق شیرازی اداره می شود آنهم دقیقا در ایام هفته وحدت موجب نگرانی بسیاربی از شیعیان حقیقی و آگاه گردیده است.

به همین منظور اتحادیه بین المللی امت واحده در بیانیه ای با اعتراض به این اقدام دشمن شاد کن، مراتب انزجار خود را از این بدعت تازه در دین اعلام نموده است که متن بیانیه در ادامه می آید.

بسم الله الرحمن الرحیم

قال علی بن موسی الرضا (ع): رحم الله عبدا حببنا الي الناس و لم يبغضنا اليهم و ايم الله لو يروون محاسن کلا منا لکانوا اعزّ و لما استطاع احد ان يتعلق عليهم بشي‏ء.

امام رضا (ع) فرمودند: خدا رحمت کند آن بنده ای را که ما را نزد مردم [اهل سنت] محبوب گرداند و منفور آنها نکند. به خدا قسم اگر محاسن کلام ما را روایت می کردند ارجمندتر بودند و هیچ کس نمی توانست به آنها هیچ نسبتی بدهد. (الكافي ج 8 ص 229 حديث 293)

این روزها که به میلاد بزرگ پرچمدار هدایت بشریت، حضرت ختمی مرتبت(ص) و هفته وحدت اسلامی نزدیک می شویم و طوفان های سخت در کشورهای اسلامی ضرورت پیوند میان مسلمین در برابر اجانب و دشمنان اسلام را بیش از پیش مشخص ساخته و رسانه های بیشمار با رصد دائمی رفتارهای گروه های مختلف شیعه و سنی در صدد نادیده گرفتن مشترکات فراوان و بزرگنمایی اختلافات کوچک هستند، در کمال اندوه و تاثر شاهد بودیم که جریان ضد وحدت اسلامی که یک لبه قیچی آن را شیعیان تندرو و تکفیری تشکیل می دهند با پنهان شدن پشت مفاهیم مقدس و ناب اسلامی تولّی و تبرّی و تفسیر نادرست آنها در جهت خلاف اصول عقلی و شرعی حرکت کرده و درست در ایامی که پس از انقلاب اسلامی به نام هفته وحدت اسلامی نام گذاری شده و در حرکتی مشکوک اقدام به برپایی و تعظیم «هفته برائت» نموده اند که شروع این هفته خودساخته به زعم ایشان تاریخ قتل خلیفه دوم است.

این جریان که مستظهر به آیت الله سید صادق شیرازی است ضمن نادیده انگاشتن سیره وحدوی اهل بیت علیهم السلام و توصیه ها و روایت فراوان از ایشان مبنی بر «اخلاق نیکو با اهل سنت»، «شرکت در نماز جماعت و مساجد ایشان»، «عیادت از مریضان ایشان»، «امانتداری نسبت به ایشان» و در یک کلام تأسی به خود اهل بیت در رفتار کریمانه با سایر مسلمین و رد رفتارهایی که موجب برانگیخته شدن تعصبات کور مذهبی شود، دائما بر طبل لعن مقدسات اهل سنت کوبیده و در این راه هر روز دست به بدعتی تازه می زنند و امسال نیز ذیل نام «شورای سیاست گذاری شبکه جهانی امام حسین» اقدام به بدعتی جدید و تامل برانگیز کرده و نهم تا پانزدهم ربیع الاول را به عنوان هفته برائت اعلام نموده اند! بدعتی که با توجه به بازه زمانی هفته وحدت (12 تا 17 ربیع الاول) جای هیچ تردیدی باقی نمی گذارد که حرکتی متعمدانه و طراحی شده برای ضربه زدن به اصل اصیل وحدت اسلامی و خدمتی بزرگ در راستای اهداف استکبار جهانی است.

بدعتی که با توجه حضور بیت و شخص آیت الله سید صادق شیرازی در شهر مقدس قم در افکار عمومی جهان اسلام به عنوان موضعی شیعی و ایرانی قلمداد خواهد شد. بدعتی که به خاطر نداشتن امکان مقابله به مثل برای اهل سنت (از آن لحاظ که مقدسات شیعه، مقدسات اهل سنت هم هستند) از لحاظ روانی جریان تکفیری اهل سنت را تقویت کرده و بهانه ای دیگر برای کشتار شیعیان بی گناه و مظلوم سراسر جهان اسلام را فراهم می کند.

بدعتی که اهل سنت را به عنوان مسلمینی که قریب به اتفاق محب اهل بیت - علیهم السلام- هستند و به فرموده پیامبر محبت ذی القربی را وظیفه خود می دانند را بیش از پیش از تشیعِ دافعه زا و بی منطق معرفی شده دور می کند. بدعتی از سوی کسانی که از اهل بيت پيامبر عليهم السلام هم ولايتي تر شده اند! و دغدغه لعن و سب، آنها را از اصول دین و مهمتر از همه رکن رکین توحید و دعوت جهان شمول اسلام در روزگار مذلت شرق و غرب بازداشته است.

صرفنظر اینکه چنین رفتارهای بی پایه ای در تضاد کامل با اندیشه های ناب اسلامی، سيره مراجع عظامي چون آيت الله العظمي بروجردي و تفكر وحدوی امام احل(ره) و رهبر معظم انقلاب قرار داشته و در صورت تداوم، عمق استراتژیک انقلاب اسلامی را به خطر خواهد انداخت، نباید از یاد برد که این اقدامات پیش از همه حصاری بر گرد معارف ناب اهل بیت خواهد کشیده و در راستای منافع دشمنان اهل بیت، از عمومی شدن معارف ایشان جلوگیری می نماید.

از اینرو شایسته است مراجع عظام تقلید و روحانیت معظم شیعه و همه معتقدان به گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) با هوشیاری و بصیرت بهنگام، برائت خود را از این جریان مشکوک اعلام داشته و اجازه ندهند از مملکت انقلاب اسلامی ندایی تفرقه افکنانه و خلاف مصالح مسلمین منتشر شود.

و در پایان پناه می بریم به خداوند بزرگ از اینکه مصداق آیات کریمه باشیم که « كَذلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَى رَبِّهِمْ مَرْجِعُهُمْ فَيُنَبِّئُهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ‏ » و « الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا»

والسلام علی من اتّبع الهدی

اتحادیه بین المللی امت واحده

لازم به ذکر است که طیف مذکور در قم همه ساله تلاش های فراوانی را برپایی  مراسم بدعت قمه زنی و همچنین تشدید اختلاف بین شیعه و سنی انجام می دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۰۳
در انتظار بررسی: ۲۰۹
* نظر:
ارسال نظرات
مجنون حسين
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۲ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۱
۵۱۱
۶۵۰
پيغام به سيد صادق شيرازى:
ما بچه هياتي هاى تهران كه شما خيلى دوست دارى با احساسات پاك ما بازى كنى اين جمله را خوب گوش كنيد:((ما شايدقمه بزنيم أما نه قمه انگليسى))
پاسخ
از طایفه سلمان
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
خوب بچه هیاتی عزیز اگر تو هم پیرو ولایت فقیه باشی قمه زنی نمی کنی! حالا چه قمه انگلیسی باشد و چه غیر انگلیسی!
مهم این است که پیرو تام و کامل نائب امام زمان (عج) باشیم و تندرو نباشیم.
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۰۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
اذا فسد العالم فسد العالم
هروقت عالم فاسد شد عالم را به فساد می کشد
خدایا شاهد باش من از اشئس ابن قیس و ... بری هستم،هر دو برای علی شمشیر می زدند اما برای معاویه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
احسنت. ما که قمه نمی زنیم ولی اگر هم قمه می زدیم قمه انگلیسی نمی زدیم.
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
پیغام به صادق شیرازی.
بعضی دم از مسلمانی می زنند اما در همان حال وحدت را با دندان هایشان ریز ریز می کنند تا در گوشه ای از این عالم به همین بهانه، مسلمان دیگری سر بریده شود.
آقای شیرازی! وقتی بر ضد دیگران مسلمانان عالم حرف می زنی، بوی خون از دهان خودت احساس نمی کنی؟
با افتخار اهل برائت و قمه زنم
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۳۶ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۲
شما قمه نزنید ما قمه زنا خوشحال تریم! شما فعلا برو پرچم..انگلیس رو بلند کن و شعار..بده!
اینو یادت نره! هر کسی لیاقت قمه زدن نداره..
ضمنا مؤدب باش و نام یک مرجع تقلید رو-که هزاران مقلد در جهان تشیع دارند و در زمینه های تبلیغی شیعی و فعالیت های فرهنگی مذهبی وسایر زحمات..نسبت به سایر مراجع عظام اصلا قابل مقایسه نیستند-با احترام ببر!
خدا ایشان و سایر مراجع اصیل و سنتی شیعه را حفظ بفرماید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۱
۷۰۴
۷۴۱
چرا به صورت قانونی با این فرد برخورد نمیشه!!!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
قانون برای کسانی که قصد خدمت دارند مجازات تعیین میکنه نه کسانی که خیانت کارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۳۹ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۲
بی شعور حرف دهنتو بفهم!!
برا پدرت که حرف نمی زنی..؟؟
اصلا اگه این مملکت تا به حال در امن و امان مونده به برکت مراجعی مثل این بزرگواره جاهل مستضعف!!
برو استغفار کن
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۰۵ دی ۱۳۹۳
چون اگربرخوردکنیم فاجعه ای میشود بین علمای شیعه جنگ میشه ودشمنان ماهمینومیخان تنهاکاری که میتونیم بکنیم اینه که ملت رو ازاین نیرنگها آگاه کنیم وخودبه خودمنزوی میشن مثل انجمن حجتیه
حق مددی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۷ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۶۵۹
۳۹۸
ما بچه هیئتی های تهران نه قمه انگلیسی می زنیم نه غیر انگلیسی، ما شمشیر تیز می کنیم برای آل سعود و آل خلیفه و صهیون.
اینم از عشق حسینی داریم ..
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۳ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
اخوي به ليست شمشير خورانمان، بهاييت و انگليسي‌هاي مجوس را هم اضافه كن لطفاً
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۲
شما لیاقت نداری داداش من..
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۷۴۸
۴۱۲
نان نظام اسلامی خوردن و سرویس به اجنبی دادن، نوبر است بخدا !!!

شیعه همیشه از حماقت و تنگ نظری لطمه خورده است.

از ابالفضل العباس(ع) برای همه شیعیان طلب بصیرت دینی دارم.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
حتما بصیرت را هم باید ولایت فقیه عنایت کند
مدیر پایگاه
نه برادر یا خواهر گرامی؛
بصیرت به اهل ولایت عطا می شود.
از عنایات ولی فقیه، حضور و بروز مخالفین ایشان و حکومت در زمام ایشان است.
افرادی که از بیم دیکتاتورهای فاسد به ایران گریخته و تحت حکومت مقتدر شیعی, آزادانه اقدام به اعلام بدعتگذاری هفته برائت در هفته وحدت مسلمین می نمایند. در صورتی که روز برائت از مشرکین در ماه ذی الحجه نامگذاری و بصورت جهانی برپا می گردد.
وحید
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
598 عزیز همیشه همینجوری باشین نظری حذف نکنین جواب بدین بهش این یعنی همون کرسی های آزاد اندیشی که آقا فرمودن .
فرج صلوات
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۲
شیعیان جیره خوار امام زمان صلوات الله علیه وعجل الله فرجه الشریف هستند ولاغیر!!
بیمنه رزق الوری..
در ضمن همان بی بصیرتی شما و عدم معرفت دینی شما سبب دشمنی شما با مرجعیت اصیل شیعه گردیده است!!
فاعتبروا یا اولی الابصار
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۴۴۶
۳۱۸
متاسفانه مرجعیت که مبنای علمی دارد در این خانواده بصورت مروثی شده و قبل فوت مرجع حاظر مرجع اینده انتخاب می شود
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۴ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
من با نظر شما مخالف هستم. اعلمیت ایشان از کتابهایشان پیداست....
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۱۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
کسی که علم زمان ندارد اعلمیت در فقه و اصولش با توراتی که عالمان یهودی حمل می کردند و قرآن در باره شان می فرماید "مثلهم کمثل الحمار"ندارد،برای مرجعیت اعلمیت فقهی فقط نیست"عدالت"و "آگاهی به زمان"هم مهمه که هر کی اونو نداشته باشه یا فاسقه یا مرده!شاید هم هر دو!!!
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
موروثی درست است ، نه مروثی !!!!
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
بعید میدونم اونکه خودش را «طلبه» معرفی کرده، طلبه باشد. چون طلبه اینقد بیسواد نداریم. و همچنین اینقدر بی تقوا. کمی تقوا داشته باشد. بچه جون..............
مسیح
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
بنده نیز به مشی و اقدامات آقای شیرازی و اطرافیان ایشان اعتراض دارم
ولی دوستان دقت بفرمایید در هنگام نقد شان طرف مقابل را حداقل به عنوان "انسان" رعایت کنیم
در خصوص آقای شیرازی هم ایشان مرجع تعداد زیادی از شیعیان خصوصا در عراق و کویت هستند لذا استخدام کلام مودب و لین تاثبر بیشتری خواهد داشت
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
مرجعیت و اجتهاد ایشون دارن فقط ... ندارن . و کسی هم نگفته اگر هر کسی مجتهد بود حتما هم باید بصیرت داشته باشه مثل همون بلعم باعورا.
موافق
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۴۴۰
۴۱۷
طیف مذکور در قم همه ساله تلاش های فراوانی را برپایی مراسم بدعت قمه زنی و همچنین تشدید اختلاف بین شیعه و سنی انجام می دهد. موافقم به شدت
پاسخ
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۴۰۹
۴۰۲
سایت شیعه نیوز سخنان این فرد را پخش میکند من به عنوان یک کاربر از آنها در مورد سوابق مبارزاتی و.. سید صادق پرسیدم ولی انها نظرات مرا مدام حذف میکنند.....

...
پاسخ
ناشناس
Kuwait
۱۴:۴۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۴۷۶
۴۸۰
حرف جديدي نزده اقاي شيرازي
تبري از واجبات هر شيعه اي است
واقعــا كه
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
يكي از معاني بصيرت آنستكه در زمان مناسب مانند ائمه عليهم السلام تقيه كنيم .وتقيه يعني پوشاندن و آشكار نكردن حق....
هر چند اين حق ، تبري از دشمان اهل بيت عليهم السلام باشد.
التماس دعا
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
تبری واجب است و کسی با آن مخالف نیست، از طرف دیگر مبارزه با آمریکا و اسرائیل، جلوگیری از نفوذ آن‌ها، حفظ جان مسلمانان (چه شیعه و چه سنی)، و هم‌چنین اخوت اسلامی (که خود به درخشان‌تر شدن شیعه و زمینه‌سازی برای تبلیغش می‌انجامد) نیز واجب است، و این واجب‌ها که گفتم محقق نمی‌شود مگر با وحدت و برادری با هم مسلمانان.
کسی که همزمان با هفته وحدت اعلام هفته برائت می‌کند روی همه‌ی این واجب‌ها پا گذاشته است
برائت اصلی اعتقادی‌ست و برگزاری هفته وحدت و تلاش برای احساس برادری و بکپارچه بودن مسلمین منافاتی با آن ندارد
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
عجیبه اگر از شما بپرسیم آیا امر به معروف آداب داره یا نه؟ میگید : آره و درباره جهاد هم همین طور . ولی برای تبری میگین آدابی نداره و فحش حلال میشه!
ناشناس
Kuwait
۱۵:۲۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۳۳۴
۵۴۲
اكر دين نداريد ازاد مرد باشيد
چرا نظرهايمان را حذف ميكنيد
خدا باعمريان محشورتان كنه
پاسخ
مدیر پایگاه
شما که دین دارید ، لطفا کمی صبر و ادب داشته باشید . ولی بنده برخلاف شما برایتان دعای خیر می کنم انشاءالله که عاقبت به خیر شوید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
شما که دین دارید با هک کردن 160 تا منفی نده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۴ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
دادا سوارد نداری حرف نزن با هک کردن شاید شما و ارباب هایتان اینقدر الاف باشن بشینن پای این چیزها
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۵۰۴
۳۷۴
سلام
به عنوان یک طلبه استان فارس ذکر چند نکته در مورد این مطلب لازم دانستم
1-روح این حرکت با آیات قرآن وتعالیم واحادیثی که از ائمه به ما رسیده مغایرت کامل دارد.
2- اسلام وتشیع وائمه ،بزرگترین ضربات را از کسانی خورده اند که آیت الله زمان خودشان بوده اند.
3- ...
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۳
ایران هم همچنین
ناشناس
Kuwait
۱۶:۰۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۴۳۵
۳۵۹
شما كه خود را متدين ميدانيد با چه مبرر شرعي نظرهاي مخاف خود راحذف كرده ولي باتمام وقاحت نظرهايي را كه تماما در ان جسارت و حرمت شكني بر عليه مرجعيت شيعه ميباشد پخش ميكنيد
اللهــم عجل لوليك الفرج
پاسخ
مدیر پایگاه
نظرات غیر قابل انتشار تا این لحظه 2 نظر می باشد (در بالای بخش نظرات قابل مشاهده است) اتفاقا آن هم نظراتی است که نسبت به این مرجع شیعه توهین کرده بود . اگر نظری تماما در آن جسارت شده بفرمایید تا حذف شود.
مرزبان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۱۳۷
۱۷۵
یه سوالی
اگر این شبکه ماهواره ای هم اکنون بر خلاف موازین نظام جمهوری اسلامی و البته موازین تشیع فعالیت میکند پس را با ان مبارزه نمی شود.
بعید بدونم یافتن محل دفتر اصفهان این شبکه کار سختی باشه.
و اگر خلاف موارد ذکر شده عمل نمی کند پس نیازی به این صحبت ها نیست.
همون مثل معروف میشه که میگه علما با هم اختلاف دارند.
و اما نکته بعدی
اگر قرار است با تفکر حاکم بر این جریان مخالفت کرد باید این کار درست انجام شود.
اربعین قسمت ما شد و رفتیم به سمت کربلا طبق شنیده هایم عده ای ظاهرا در بین الحرمین اقدام به لعن علنی می نمودند.
گروهی که با اینان مخالف بودند نظر خود را به ایشان رسانند و جالب این بود که نه تنها لعن علنی کمتر نشد بلکه شدید تر هم شد.
مگذ نه اینکه در چنین سفر های زیارتی و آن هم چنین مکان مقدسی جای هیچ بحث و جدلی نیست.چه مخالف و و چه موافق
پس بهتر از تحریک تفکر های متضتاد خود جلوگیری نمائیم.
پاسخ
مسیح
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۷ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
جناب مرزبان
نهی از منکر بدموقع در بین الحرمین و روز اربعین را چرا با یک بیانیه و گزارشهای دیگری که در یک سایت خبری منتشر میشود مقایسه میکنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۷ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
عجب منطقی !!! این نظر سند رسوایی شما هست
ناشناس
Kuwait
۱۹:۲۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۲۸۳
۲۸۸
جناب ٥٩٨
بنظر شما تهمت زدن به مرجعيتي كه تاريخ خاندانش نشان دهنده بيش از يك قرن مبارزه با استعمار پير انگليس ميباشد ( بزرك خاندان شيرازي حضرت ايت الله سيد محمد حسن شيرازي مرجع اعلاي زمانش صاحب فتواي تنباكو با انكليسيها جنگيده و نگذاشتند بر اقتصاد ما ايرانيها چيره شوند) در نظرات منتشر شده با تعبير قمه انگليسي جسارت به مرجعيت شيعه نميباشد
و همچني نمومنهاي زير:


٢- نان نظام اسلامی خوردن و سرویس به اجنبی دادن، نوبر است بخدا !!!

٣- شيعه هميشه از خماقت و تنگنظري....

٤- مرجعيت در اين خانواده موروثي شده !!!!

٥-تعبير از بيت معظم له به طيف

٦- تهمت تسديد اختلاف بين شيعه وسني

٧- زير سوال بردن سوابق مبارزاتي

٨- براي مشهور شدن راه هاي ديكري هم هست !!

٩- حذف نظرهاي مخالف

١٠- جواب دادن به نظرهاي مخالف وترك جواب به نظرهاي موافق كه به معناي تاييد ميباشد

در هرصورت تنها يك جمله سزاوار اين مقام است:
اللهــم عجل لوليك الفرج
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
همیشه میگن از از فضل پدر تو را چه حاصل

اگر جد کسی کاری بر ضد انگلستان کرده باشه دلیل میشه فرزندانش هم کارشان درست است؟

ما هم خیلی علاقه مندیم ایشان کاری نکنند که دل انگلستان شاد شود.

و استغفر لله لی و لکم
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
جناب ناشناس؛
سزاوار جهل و عناد بظاهر شیعیان هم شمشیر برنده صاحب العصر و الزمان است.
ali
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
...از نظر معظم له حکومت خمینی وحکومت شاه علی السویه است وفرقی ندارند وگرنه میدانستند که از مسلمات فقه شیعه است که حکم حاکم در جامعه اسلامی بر سایر مراجع هم واجب است
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
تفکرات تند در میان اهل سنت وهابی می شوند ودر میان اهل تشیع اینچنین بر علیه اهل سنت موضع می گیرند .اولی تفریط در حق اهل بیت است و دومی افراط وهر دو از نظر امیر المومنین نادان ،اگر این بزرگوار افتخارشان به انتصاب به اهل بیت و دانستن علم آن بزرگواران است خوب است بدانند آنچه ازاجداد ایشان به ما رسیده در تضاد کامل با رفتار اخیر ایشان است حالا شما بفرمائید سزوار همچنین مرجعی که کردارش مخالف اجدادش است چیست
...
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۲۸۰
۲۱۹
السلام عليكم
تا كي شيعه بايد به بكريها و عمريها باج بده؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا فقط شيعه در مسير وحدت قدم بردارد؟؟؟؟؟؟؟
چرا در كشورهاي عربي غير از سوريه و لبنان و عراق شيعه همين ازادي بكريها در ايران رو ندارند
ضمنا هل الدين الا الحب و البغض؟؟؟؟؟؟
پاسخ
saeed
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
شما اگر خیلی درد دین داری برو تو مناطق سنی نشین و اونجا باج نده!
معنا نداره پشت سر نظام شیعی قایم بشی و هر کار دلت خواست بکنی
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
تا کی باید شیعیان مظلوم پاکستان تاوان این حماقت های مارا بدهن که دوست داری لعن کنیم؟

تا کی باید این آیه سوره انعام روو زیر پا بگذاریم که شما به مقدسات آنها توهین نکنید که آنها به مقدسات شما توهین نکنند.

کجای عالم با لعن، گرد مظلومیت از چهره شیعه پاک شده که اینجا با لعن بخواهیم حقانیمان را فریاد کنیم؟
این همه از سر هوای نفس است که دوست داریم لعن کنیم.
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
-اهل تسنن در ذمه شیعه در ایران زندگی می کنند.
- شیعه همیشه با بصیرت دینی در راستای اعتلای جامعه مسلمین قدم بر می دارد
- به خاطر اینکه شیعه در غیر از کشورهای مذکور در اقلیت است و حاکمیت ندارد.
- آیا بینش و بصیرت در دین جایگاهی ندارد؟ حب و بغض با رفتار جاهلانه از دین است؟
مولای متقیان خار در چشم و استخوان در گلو به چه علت بود؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
اهل سنت که بیشتر در مسیر وحدت قدم برمی‌دارند! شیخ الازهر فتوا می‌دهد که مذهب جعفری هم بر حق است و فتحی شقاقی کتاب می‌نویسد با عنوان «شیعه و سنی غوغای ساختگی»! ما هیچ گاه این اندازه به وحدت قائل نبوده ایم و نمی‌توانیم باشیم! مشکل شما این است که تنها وهابیت بیمار آل سعودی و سلفی‌های تکفیری به چشمتان می آید! این‌ها هم فقط شما به چشمشان می‌آید و می‌شود آن‌چه که هست
سيدمصطفي
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
اين سخن شما به بهانه گيري‌هاي كودكانه مي‌ماند.
مثل دو بچه اي كه موي هم را گرفته اند يكي به ديگري مي‌گويد:"اول تو ول كن تا من ول كنم!!!"
من
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
اصلا کی با بغض شما کار داره جناب ...
کی گفت بغض نداشته باشی؟
بغض تو بیشتر بود یا امام علی؟
تا کی میخواین با این کاراتون آب به اسیاب دشمن بریزین؟
همین که این حکم آقای شیرازی از یه شبکه ماهواره ای پخش میشه ینی چی؟!
شما جواب خونهای ریخته شده از شیعه و سنی رو میدی روز قیامت؟
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
لعن بر دشمن اهل بیت انهم بصورت علنی مشکلاتی برای شیعیان در دیگر کشورها بوجود میاره.
بنظر بنده شیعه واقعی باید دنبال معارف ناب اهل بیت باشه نه لعن و قمه زنی
اینا همش بازیه
خودم دیدم ادمای دو اتیشه ای که جوراب پاشون کرده بودن که روش لعن نوشته شده بودولی هنگام نماز جماعت اون هم تو حرم رضوی .در حالی که همه داشتن نماز اول وقت جماعت میخوندن اینا در حال صحبت کردن بودند.
روز عاشورا در حرم ارباب دیدم مردم بجای روضه و عزاداری داشتند قمه بازی میکردند
خدا اول بنده و بعد همه محبین اهل بیتو هدایت کند انشا...
احمد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۲۲۱
۱۶۷
قمه زنی چه بدعتی است که همه علما و مراجع تا به حال آن را تأیید کرده اند؟
پاسخ
مدیر پایگاه
سلام . این جمعی که شما می بندید درست نمی باشد . در حال حاضر تعداد معدودی از مراجع قمه زنی را تایید می نمایند.
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
فقط ادمهایی که از سیاست های استکباری بی خبرند و یا خدای ناکرده خود عامل آنهایند از چنین بدعت هایی حمایت می کنند. مگر آقای شریعنمداری مرجع تقلید نبودند؟ چه کردند؟!
ناشناس
United States
۲۰:۳۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۲۱۰
۱۵۹
مگه تبري در ايام نهم ربيع سنت و سيره علما و حضرات مراجع سلف نبوده؟ مگه چيز بديه؟ چرا به سني ها اعتراض نمي كنن كه كتاباشون پر از بي ادبي به جسارت به حضرات اهل بيت عليهم السلامه و افتخار هم مي كنن. مگه علماشون جريان جسارت و كتك زدن بي بي ما حضرت زهرا سلام الله عليها رو تاييد نكردن و به خلفاشون افتخار نمي كنن؟
پاسخ
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
اطلاعاتت در مورد تاریخ اسلام، رفتار علمای سلف و منابع شیعه و سنی خیلی محدوده. بیشتر مطالعه کن اخوی
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
کتب اهل سنت پر از توهین به ائمه است!؟ کتب وهابیت هم توهینی به ائمه ندارد چه برسد به عامه اهل سنت! تندروترین اهل سنت جنوب ایران جزوه در عصمت حضرت زهرا منتشر می‌کند و ابن تیمیه پدر وهابیت در منهاج‌السنه قاتلین امام حسین را فاسقین می‌نامد
انصاف هم چیز خوبی است

تندروترین وهابی‌ها هم مخالفتشان با بقاع متبرکه معصومین و اعتقادات ما درباره آن‌هاست! بن جبرین که فتوای تخریب قبور هم می‌دهد در خلال فتوا می‌گوید حسین از شرک شیعیان بری‌ست
ali
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
سنت علما؟پیشنهاد میکنم بری برخورد شیخ جعفر کاشف الغطاء بااین بدعت انگلیسی در نجف مطالعه کنی
نوری
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
متاسفانه این دوره زمونه، استدلال های آدم ها رو که نگاه میکنی فقط یک مشت آمار صرف توش هست بدون هیچ مدرکی! ازشون هم سوال بپرسیم چرا این حرفا رو میزنید میگن: "خب آره همه میگند".. یکی از اسناد لانه جاسوسی در مورد رفتار ایرانیانه، توش میگه: ایرانی ها کتاب خوان نیستن، برای رسیدن به اهداف فقط باید از متد کارای "شایعه" استفاده کنید.
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۱۷۲
۳۶
شما که خود را متدین میدانید و مودب اکر کسی درباره مقام معظم رهبری این جور صحبت کنه موافقید
ایشان یک مرجع تقلید و مقلیدین زیاد در سراسر دنیا هستند و نباید به این صورت هتک شوند
یقینا این حرکات و صحبتها مورد تایید مقام معظم رهبری نیست
مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خود برای برادر ایشون یازده صفت برای ایشان ذکر کرده اند
خواهشا به اسم نظام بر علیه نظام حرکاتی انحام ندهید که نسبت نفاق به شما دهند
پاسخ
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
خداوند مقام معظم رهبری را حفظ کند که همیشه در مسیر حق هستند.
هیچ احدی در نظراتش منکر فضائل علمی و ایمانی اخوی مرحوم جناب سید صادق شیرازی نگردیده است.
هر عملی که به اسن نظام و علیه نظام انجام گیرد محکوم است، همانطور که هر عملی به اسم شیعه و مرجعیت شیعه انجام گیرد که علیه شیعه باشد.
ali
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
مقام معظم رهبری در وفات آقای منتظری هم پیام دادند،این نشانه بزرگواری ایشونه.اما اهلش میدانندکه همین حضرت آقا دل امام رو خون کرد تاجایی که امام طلب مرگ کردن
نوری
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
چه توهینی برادر! ایشان در کسوت "مرجعیت شیعه" این حرکت "تحریفی" برایت را انجام داده اند نه به عنوان یک فرد معمولی! تفاوتش در اینه که اگر مثل منی سکوت کنه حرکت ایشون به من هم نسبت داده میشه!! در واقع حرکت ایشون به نمایندگی شیعه ست! ولی ما حرکت این آقا را محکوم میکنیم و به جامعه تسنن اعلام میکنیم ما حرکت این آقا را قبول نداریم!!!
...
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۱۶۳
۱۹۹
باسلام
لطفاً از اهل بيت عليهم السلام و حق دفاع فرماييد.
و مستدل و منطقي صحبت كنيد.
احساسي برخورد نفرماييد.

امام رضا علیه السلام فرمودند:فتنه ی بعضی از کسانی که ادعای محبت ما را دارند بر شیعیان ما از فتنه ی دجال سخت تر است! راوی پرسید:چرا؟فرمودند:چون با دشمنان ما دوستی و با دوستان ما دشمنی می کنند ، این کار آن ها باعث خلط حق و باطل شده و امر را بر مردم مشتبه می سازد تا جایی که مؤمن از منافق تشخیص داده نمی شود. (صفات الشیعه ۸،وسائل۱۷۹/۱۶،بحار۳۹۱/۷۲ )

غدیر ثانی در کلام مرجعیت

بزرگ احیاگر شعائر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی فرمودند:

نهم ماه ربیع الاول روزی است که در روایت معتبر به «غدیر ثانی» تعبیر شده است.

امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام به صحابی جلیل القدر حذیفه فرمودند:

«یا حذیفة، هذا یوم الاستراحة، ویوم تنفیس الهم والکرب، والغدیر الثانی...؛(1) ای حذیفه، امروز روز رفع سختی و دشواری، روز زدودن اندوه و پریشانی و روز غدیر دوم است».

قرار دادن روز نهم ماه ربیع الاول به عنوان غدیر ثانی در کنار روز هیجدهم ماه ذی الحجه روز عید غدیر، در واقع دو بال و دو بازوی اعتقادی اسلام، یعنی اصل تولی و اصل تبری را تشکیل می دهد و این بدان معناست که غدیر اول و غدیر ثانی به عنوان تولی و تبری مکمل یکدیگر هستند و هیچ یک از دیگری جدا نیست.

البته در مقام تعلیم و شمارش فروع دین مقابل شمارش اصول دین، تولی و تبری جزء فروع ده گانه دین آمده است که این امر تنها بار آموزشی و حفظ کردن دارد، اما در واقع تولّی و تبرّی از ثوابت اساسی دین و از مسائل اعتقادی اسلام است و نه از فروع آن. به دیگر سخن، تولی و تبری دو بال نیرومند توحید هستند، زیرا توحید یعنی: ایمان به خدا و وحدانیت اوست، وتولی یعنی: دوستی نسبت به اولیای خدا و تبری یعنی: بیزاری از دشمنان خداست و این از شئون توحید است. در مورد نبوت و امامت نیز همین امر صادق است. و در حقیقت تولی و تبری جزء فروع و اعمال نیست، بلکه جزء اصول و امور قلبی و اعتقادی است و هرجا که تولی باشد تبری نیز هست و از یکدیگر جدا نیستند و در همین راستا است حدیث شریفی که می گوید: «هل الدین الا الحب والبغض؛ مگر دین چیزی است جز دوستی خدا و دوستان خدا، و دشمنی دشمنان آنان؟» و لذا در غیر این صورت، اسلام و مسلمانی، دین و دین داری کامل نخواهد بود. شیخ مفید علیه الرحمه نیز فرموده است:

«ولایـة أولیـاء الله تعالـی مفترضـة وعداوة أعدائه واجبة علی کل حال؛(2) دوستی اولیای خدا فریضه الهی بوده و دشمنی با دشمنان او در هر حال واجب است.

قرآن کریم درباره تولی و تبری می فرماید:

«لاَّ تَجِدُ قَوْمًا یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الاَْخِرِ یُوَآدُّونَ مَنْ حَآدَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ...؛(3) هیچ قومی را نَیابی که به خدا و روز واپسین ایمان داشته باشند [و] با کسانی که با خدا و رسولش مخالفت و دشمنی کرده باشند، دوستی ورزند».

معنای این آیه ی کریمه این است که دوستی اولیای خدا و محبت دشمنان او قابل جمع نیست، بلکه اسلام، یعنی: تولّی اولیای خداست که در عید غدیر تجلی یافته و تبری از دشمنان خداست که در غدیر ثانی چهره نموده است.

روایات فراوانی نیز با بیان های گوناگون درباره این دو غدیر هیجدهم ذیحجه و نهم ربیع از معصومین علیهم السلام در دست داریم که این معنی را به اثبات می رساند.

تعبیر غدیر ثانی در روایت احمد بن اسحاق از آن رو شایان تفکر و تدبر است که مکمل غدیر اول و از آن تفکیک ناپذیر است، که همان معنای تولّی و تبرّی است.

امیدوارم به برکت عید غدیر ثانی و صاحب آنروز اولین شهیده راه تولی و تبری، حضرت فاطمه زهرا علیها السلام همگی مورد عنایت خدای متعال قرار گیریم و در حد خود قدر و منزلت این روز را بشناسیم و به اندازه توان، انجام وظیفه کنیم. همچنین به لطف و کرم الهی امید دارم که افراد دورمانده از اهل بیت و تعالیم سعادت بخش آنان، با شناخت این مفاهیم، به مسیر حق هدایت، و از برکات این شناخت بهره مند شوند، ان شاء الله.

وصلی الله علی محمد وآله الطاهرین

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1. بحارالانوار، ج 95، ص 354.
2. شیخ مفید، المقنعه، ص 33.
3. مجادله (58)، آیه 22.

http://persian.shirazi.ir/shownews.php?Code=3401
پاسخ
مدیر پایگاه
بازدیدکننده گرامی
سلام.
قصد مجادله را با شما ندارم فقط در مورد حذف نامی که برای خود انتخاب کردید نکته باید خدمتتان عرض کنم:
خداوند در سوره الانعام آیه 108 می فرماید : «و لا تسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم؛ و شما مؤمنان بر آنان که غیر خدا را می خوانند دشنام مدهید تا مبادا آن ها هم از روی دشمنی خدا را دشنام دهند.»

در مورد باقی مسائل مطرح شده همانند آیه 22 سوره مجادله ، لطفا به تفاسیر بزرگان مراجعه فرمایید در هیچ یک نگفته که جهت دوستی نورزیدند به آنها دشنام دهید!!

دراین باره مطالب بسیار گفته شده است که بازنشر آن برای شما تکرار مکررات است.
انشاءالله که به نام شاد کردن دل فاطمه زهرا (سلام الله عليها)، کاری نمی کنید که دل دشمنان حضرت زهرا (سلام الله عليها) شاد شود.
ali
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
جهت استحضار حضرتعالی این روایت که آوردید سندا ودلاله مردود است.در سندش علی بن مظاهر است که مجهول است،درمتن آن از قتل خلیفه ثانی در 9 ربیع سخن آمده که باطل است وهمه مورخین معتبر شیعه قتل هورا در ذی حجه دانسته اندو ثانیا بحث رفع قلم در آن امده که دروغ ومخالف قرآن است
احمد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۳ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۷۶
۵۴
وحدت با تبرئ هیچ منافاتی نداره وحدت فعلی در مقابل دشمنان بزرگتر تبرئ از عقاید و راه منحرفان همراه
پاسخ
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
ولی در هفته وحدت، اعلام هفته برائت به منزله خروج نظری بر حاکم اسلامی است...
سيد محمد فرزند كاظم
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۱۸۵
۱۵۲
امروز ( چهارشنبه) چند مرتبه در اعتراض به توهين به مرجعيت با خبرگذاري فارس و شخص آقاي ... صحبت كردم
متاسفانه تلفون را سه مرتبه در هنگام سخن قطع كردند
و تنها يك پيغام از ايشان در ذهن بنده ماند
ما به هركي بخوايم ...
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
خبرگزاری (نه گذاری!!!) فارس که چنین حرفی نزده که ما به هر کی که بخوایم!!! شاید فقط به شما گفتن و شاید هم گوش شما مشکل داره و یا دلتون!

فقط یه چیزی در ذهن من مانده! کسی به مرجعیت توهین نکرده...
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
احسنت به خبرگزاری فارس که مت.جه این توطئه بزرگ ضد شیعی شده است.
توهین بزرگی که به آرمانهای بلند یک ملت در هفته وحدت مسلمی شد را چه کسی پاسخگوست؟
هفته برائت، بدعتی بزرگ در راستای برهم زدن آرامش مسلمین در اقصی نقاط جهان است.
حقیر
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۴ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۲۷۰
۱۵۴
کسانی که باعث شوند یه عده ای سنی متعصب مثل جبهه النصره شیعیان را بکشند مستقیما در قتل اون شیعیان کمک کرده اند.
اگر کسی بخواهد از زیارت عاشورا فراتر رود از خط اهل بیت خارج شده.
هوشیار باشید و در خط دشمنان اسلام کار نکنید.
پاسخ
...
Netherlands
۲۱:۵۴ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۲۱۸
۲۲۶
اقای قطع نامه 598 :
ادب داشته باش
حضرت ایت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی نه سید صادق شیرازی
پاسخ
598 بی ادب نیست
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
حضرت آیت الله...العظمی...حجت الاسلام و المسلمین..جناب آقای دکتر...سرکار معزز..جناب اقای مهندس...سرور گرامی و... اینها همه القاب خود ساخته ای است که ما برای خود ساخته ایم...ان اکرمکم عندالله اتقیکم...خداوند در کتابش پیامبرانش را به نام صدا میکند...دریغ از یکی از این القاب...محمد...موسی...شاید بگویید خداوند حق دارد اولیا را اینگونه خطاب قرار دهد..در جواب باید بگویم نحوه صحبت کردن بنی اسرائیل با موسی در مورد کشتن گاو را بخوانید و نحوه پاسخ موسی به آنان را...الهم اهدنی الی صراط المستقیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
آقا چرا توهین می‌کنی؟! این چه عبارتی است برای ایشان به کار بردی؟ درستش این است:
مرجع عالیقدر، حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مد ظلة العالی (حفظه الله)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
هه هه!

شما که این قدر ادب داری، حرمت شیعه و ائمه رو حفظ کن!

از فحشایی که میدین معلومه چه قدر ادب دارید!

حضرت جان!
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
هر وقت شما مودب شدید به بیان امام خمینی(ره) و حضرت آقا، ما هم در مورد ایشان رعایت می کنیم.
به فرموده مولای متقیان باید نزد متکبرین تکبر داشت
نوری
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
آخه شماهایی که دارید با آّبروی شیعه و ایمه بازی میکنید فقط به باد هوای نفس و به استناد چند تا حدیث فوق العاده جعلی و باعث غربت شیعیان و مسلمین شدید و هزار تا چیز دیگه، انتظار ادب دارید!!!! خوبه والله!! ما باید شاکی باشیم از شماهاااا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۱۷۳
۱۵۵
خدا به شما خیر بدهد. مبارزه باتحجر هزینه می خواهد برادران. همین که شما وارد این مبارزه شده اید باید هزینه اش را هم بپردازید ولی خداوند انشاءالله برکت می دهد. وقتی رهبر انقلاب فرمودند این حرکات حرام است معنا ندارد اینها روبروی هفته وحدت اعلام هفته برائت کنند و به نظام دهن کجی کنند. دم شما گرم. یاحق
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۲۱۰
۲۶۴
حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله مرجعی هستندکه مراجع تقلید خدمت ایشان و ملاقات ایشان می آیند مانند آیات عظام وحید خراسانی و صافی گلپایگانی وشبیری زنجانی و روحانی و سیدمحمدباقرابطحی وووو
لطفا اهانت به این مرجع شیعه نفرمایید
بستن بارگاه حضرت ابولولو و حذف اشهدان علیا ولی الله وووو هنر نیست
لطفا نظر بنده را بگذارید
پاسخ
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
سلام بر 598---و
ناشناس جان ، در اوضاع کنونی با وجود حساسیت ایجاد شده در منطقه و جهان و با توجه به دشمنی های استکبار با جهان اسلام وعلاوه بر همه ی اینها و مهم تر از این وجود احادیث و روایات متعدد از اهل بیت علیهم السلام در چگونگی ارتباط با برادران اهل سنت ،کارهای افراطی به ضرر شیعیان و اسلام است.....
و البته اینگونه حرکات علتی میشود برای وهابیت ملعون تا شیعیان را بکشد و قتل عام کند....
لطفا نظر بنده را پخش کنید..با تشکر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
حضرت ابولولو؟!!!

هنر اینه که بری یه چیزی که سبقه ی تاریخی نداره، ائمه انجام نمیدادنش و سنت پیامبر هم نیست رو انجام بدی!!!

موفق باشی ناشناس
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
بله هنر شما هم اینه که با رفتار های افراطی(طالبانیزم شیعی) سر شیعیان مظلوم پاکستان، افغانستان، عراق، عربستان، بحرین و یمن و ... را روی سینه هایشان بگذارید.

فرمایشات آیات عظام بهجت، سیستانی، اراکی، خمینی، خامنه ای، مکارم، نوری همدانی، شبیری زنجانی، فاضل لنکرانی و حتی وحید خراسانی در باب وحدت مسلمین و عدم توهین به مقدسات اهل تسنن را نادیده می گیرید و به نظرات شاذ رجوع می کنید.
بهانه های شما، بنی اسرائیلی است ...
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
بد بختی ما اینه:آقای ابولولو اصلا مسلمان نبوده.
بصیرت هم خوب چیزیه
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
ملاقات و دیدار رسوم مرجعیت است و نشان فضل نیست. فضل هر فرد در عمل و اندیشه اوست.
در مورد قبر فیروز در کاشان هم که سند محکمی بر وجود چنین فردی وجود نداشته و اگر هم باشد این فرد فضلی جز کشتن خلیفه نا حق دوم ندارد که او را حضرت و قبرش را بارگاه خطاب می کنید.
در مورد ادعای کذب حذف "اشهد ان علیا ولی الله" از اذان هم، گوش همه مردم ایران با این جمله در روز از تمام مساجد، شبکه های تلویزیونی و رادیوئی 5 بار آشنا می شود و ما غیر از این سراغ نداریم.
ali
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
فکر کردید که مراجع منحصر در همانهایی هستند که آوردید .حضرت امام واقای خامنه ای وسیستانی ونوری همدانی ووو هم هستند که با بصیرت در دشمن شناسی صحبت از ودت میکنند نه جنگ ودعوا که اسراءیل رو خوشحال میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۳ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۲۲۷
۱۹۰
سلام علیکم
آقایان انصاف داشته باشید و نظرات مخالف را نیز بگذارید
این کار شما خیلی تابلو میباشد
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۲۵۵
۶۳
درآيه 4سوره ممتحنه خداوند متعال فرموده حتما باىد مجالس تبري به صورت علني بر با شود آقايان دين امانت الهي است خيانت نكنيد
پاسخ
مدیر پایگاه
"قد كانت لكم اسوه حسنه فى ابرهيم و الذين مـعـه اذ قـالوا لقـومـهـم انا برءوا منكم و مما تعبدون من دون اللّه كفرنا بكم و بدا بيننا و بـيـنـكـم العـدوه و البـغـضـاء ابـدا حـتـى تـومـنـوا بـاللّه وحـده الا قـول ابـرهيم لابيه لاستغفرن لك و ما املك لك من اللّه من شى ء ربنا عليك توكلنا و اليك انـبـنـا و اليـك المـصـيـر"
ترجمه تفسیر المیزان: شـمـا الگـوى خـوبى در ابراهيم و پيروان او داريد، به ياد آريد آن زمان را كه به قوم خود گفتند ما از شما و از آنچه به جاى خدا مى پرستيد بيزاريم ، به شما كافريم و از هـمـيـن امـروز بـراى ابـد اعلام قطع رابطه خويشاوندى و اعلام دشمنى و كينه مى كنيم تا روزى كه به خداى يگانه ايمان آوريد. باقى مى ماند سخنى كه ابراهيم به پدرش گفت ، و آن بـود كـه مـن فـقـط مـى توانم از خدا برايت طلب مغفرت كنم و از ناحيه خدا هيچ كار ديـگـرى نـمـى تـوانـم صـورت دهـم . و هـمـگـى گـفـتـنـد پـروردگـارا بـر تـو توكل و به سوى تو انابه نموديم كه بازگشت به سوى تو

شما بفرمایید براساس کدام تفسیر درمورد این آیه به این نتیجه رسیدید. بیزاری و دوری جستن با اهانت متفاوت است.

خداوند در سوره الانعام آیه 108 می فرماید : «و لا تسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم؛ و شما مؤمنان بر آنان که غیر خدا را می خوانند دشنام ندهید تا مبادا آن ها هم از روی دشمنی، خدا را دشنام دهند.»
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
ما هم از فحاشان که بهانه به دست ستمگران وهابی می‌دهند، برائت می‌جوئیم.
مهدي
United Kingdom
۰۰:۴۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۲۶۵
۳۲۴
با عرض سلام. به امام حسين تاسف اوره كه از اين عبارتها استفاده ميشه مقابل اين سيد بزورگوار اين أحياء گر شعائر أهل بيت عليهم السلام. انگليسي و غيره. اگر معلومات نداريد برويد و بجويد كه اين مرجع عالي قدر از كدام خانواده وكدام سلاله است حرف براي گفتن زياد است اما چه فايده. ايشان كه مزارتگاه ابو لؤلؤ را تعطيل نكردن ... پس حرف زياد هست
پاسخ
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
ایشان در قبال مظلومیت های مسلمانان چه مواضعی تا کنون داشته؟
ایشان در راستای آگاهی نسبت به بدعت ها و خرافات مذهبی چه کاری نموده اند؟
ایشان چه سابقه مبارزاتی با فراعنه و طواغیت زمان داشتند؟
ایشان به منظور تقویت و احیاء حکومت شیعی چه قدمی برداشتند؟
لطفا پاسخ دهید آقا مهدی
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
تمام حرفهای آقا میلاد درست است...
کسی نیست جواب بده !!!!
مسیح
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
شما هم که ظاهرا از انگلیسی آقا مهدی!
سید حسین
United States
۰۷:۵۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۵۷
۱۰۲
من ننمی خواہم یک بحث طولانی بنویسم فقط بہ یک نقطہ می خواہم اشارہ کنم شما اینجا در اکثریت ہستید ہر طوری بخواہید عمل کنید چون اینجا کسی جرات نمی کند شما رو بکشہ۔۔ولی اگر فکر می کنید شیعیان عالم نیز برادران شما ہسند و جان و مال شان برای شما اہمیت دارد از این کار ہای افراطی بپرہیزید و اگہ فقط می خواہیم پوز شیعہ جوشی و تند را بدہید آزادید ہر کاری بکواہید بکنید ولی یاد تانن باشد تاوان آن شیعہ می پردازد در پاکستان در عراق در اندونزی و در کشور ہای دیگہ کہ شیعہ در اقلیت ہست اینجا مصلحت نمی بینم و الا دلسوزی شما رو مفصلا می نوشتم
پاسخ
ناشناس
Kuwait
۰۷:۵۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۱۰۵
۵۷
با عرض سلام وصبح بخيربه شيعيان اقا اميرالمومنين عليه السلام
سوالي از ٥٩٨
١- اين بزرك مرجع تقليد فرمودند در روايات امده كه ٩ ربيع عيد غدير ثاني ميباشد و بايد از دشمنان اهل بيت ع اعلان برائت نمود كجا ايشان فرموده اند بايد به دشمنان اهل بيت اهانت وجسارت كرد ؟!!
٢- اكر اعلان بيزاري از دشمنان وبرائت از انها را كه امري است اعتقادي وجزء لا ينفك عقيده تشيع را قبول نداشته وان را بدعت ميناميد!!
پس براي مراسم هر ساله برائت از مشركين در ايام حج چه تفسيري داريد ؟!

ايا وايا وايا

نميدانم چرا بخاطر بدست اوردن دل مجموعه اي از دشمنان حضرت زهراء عليها السلام با شيعيان حضرتش اينگونه برخورد مينماييد ودل انها را ميازاريد و به بزرگان از مراجع توهين ميكنيد
ايا جوابي براي خود دست وپا كرده ايد براي اون دنيا ؟؟!!!!
واقعــا كه
پاسخ
مدیر پایگاه
قصد پاسخگویی به شما را نداشتم(ایرادی که در کامنتهای قبلی تان از ما گرفتید، جواب دادن به نظر های مخالف و ترک از جواب موافقان) اما طاقت نیاوردم.
گویا شما علاوه بر اینکه در ایران زندگی نمی کنید (بر اساس ای پی شما به این نتیجه رسیدم چون معمولا فیلتر شکن ها از آی پی کشورهای عربی استفاده نمی کنند) از برنامه هایی که به این عنوان گرفته می شود بی خبرید. لطفا در اینترنت یک جستجوی ساده بفرمایید تا متوجه شوید که علاوه بر اهانت چه اقدامات دیگری با گفتن رفع القلم انجام می دهند.
تلاش می کنم که دیگر جواب مخالفان را ندهم و بحث را در اختیار کاربران قرار دهم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۱۰۷
۱۱۲
خیلی بی ادبید که یک مرجع را چنین خطاب می کنیداین ادب را از کی آموختی...
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۵۳
۵۸
اگر توجه کنید استدلال های 598 فقط بر اساس قران و تفاسیر انهاست اهل بیت قرآن ناطق و مفسر حقیقی قرآن هستند و احادیث ایشان بر تفاسیر انسانهای عادی(هرچند بزرگ منزلت) رجحان و برتری دارد
ایا شما میگویید حسبنا کتاب الله؟
پاسخ
مدیر پایگاه
دوست عزیز وقتی شخصی برای استدال حرف خود از قرآن دلیل می آورد ، درست این است که شما نیز به آیات قران استدلال کنید. گذشته از این موضوع اگر کمی به مسائل فقهی آشنا بودید متوجه می شدید که وقتی قرآن صراحتا چیزی را نهی می کند دیگر ادله ها که سنت و عقل باشند چه جایگاهی دارند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۱۰۸
۱۵۶
متاسفانه مشکل بعضی شیعیان این است که از خود اهل بیت هم جلو می زنند و باید به این سوالات پاسخ بدهند:»
1- سیره اهل بیت در تعامل با اهل سنت چه بوده؟
2- شما و به طور کلی شیعه از اینکه اهل سنت را حرامزاده بنامید چه سودی می برد؟ آیا این مساله تشدید اختلافات شیعه و سنی و سود دشمنان اسلام نمی انجامد؟
3- چرا باید تصویر شیعه در ذهن مردم جهان یک مشت ادم بی منطق خشونت طلب ترسیم بشود؟ وقتی اکثر مراجع الان به خاطر پرهیز از وهن مذهب فرموده اند قمه زنی جایز نیست اصرار آقای شیرازی بر اینکه باید قمه زنی بشود برای چیست؟
4- آیا اصرار بر رفتارهای غیرعقلانی که تصویر شیعه را خراب می کند احیای شعائر حسینی است؟
توضیح: رهبری راجع به قمه زنی می گوید:
من حقیقتا هر چه فکر کردم دیدم نمی‌توانم این مطلب [قمه‌زدن] را که قطعا یک خلاف و یک بدعت است به اطلاع مردم عزیزمان نرسانم. این کار را نکنند. بنده راضی نیستم. اگر کسی تظاهر به این معنا کند که بخواهد قمه بزند من قلباً از اوناراضی‌ام. این را من جدا عرض می‌کنم. یک وقت بود در گوشه و کنار چند نفر دور هم جمع می‌شدند و دور از انظار عمومی مبادرت به قمه‌زنی می‌کردند و کارشان تظاهر، به این معنا که امروز هست، نبود. کسی هم به خوب و بد عملشان کار نداشت؛ چرا که در دایره محدودی انجام می‌شد. اما یک وقت بناست که چندهزار نفر ناگهان در خیابانی از خیابان‌های تهران یا قم یا شهرهای آذربایجان و یا شهرهای خراسان ظاهر شوند و با قمه و شمشیر برسر خودشان ضربه واردکنند. این کار قطعا خلاف است. امام حسین (علیه السلام) به این معنا راضی نیست. من نمی‌دانم کدام سلیقه‌هایی و از کجا این بدعتهای عجیب و خلاف را وارد جوامع اسلامی و جامعه انقلابی ما می‌کنند.
5- رابطه حمایت شیخ یاسر الحبیب (آخوند ساکن در لندن و مورد حمایت سرویس های جاسوسی انگلیس) با آیت الله شیرازی چیست؟ دلیل حمایت قاطع یاسرالحبیب از آقای شیرازی چیست؟ آیا آقای شیرازی از اقدامات وی راضی است یاخیر؟ اگر ناراضی است چرا اعلام رسمی نمی کند؟
و ...
پاسخ
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
خدا خیرت دهد سوالات جدی بیان کردی
ای کاش هر مجموعه فرهنگی دانشجویی یا مردمی این سوالات را در نامه ای بیاورند و به بیت ایشان بزنند تا حقیقت روشن شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۸۳
۱۰۴
مسلما نمی توان این طور صریح به هر کسی نسبت انگلیسی بودن داد اما حقیر با رفتار آیت الله شیرازی و همفکرانشان کاملا مخالفم و آن را مغایر با مشی ائمه طاهرین می دانم. کاسه داغ تر از آش ؟!
پاسخ
یاسر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۵۸
۱۱۴
با سلام و ارادت
بیانیه خیلی خوبی بود و به نظرم جا داره با فعالیت های این آدم هایی که به ضرر شیعه عمل می کنند، برخورد جدی صورت بگیرد.
متأسفانه در فضای حوزه با اینها خیلی مماشات می شود؛ چون از تدثیرات مخرب فعالیت های بین الملل خبر ندارند. خیلی جاها اینها آبروی شیعه را در بین اذهان عمومی از بین بردند و نهایتاً فعالیت هایشان به نفع استعمار و انگلیس تمام می شود.
بد نیست که جوانان و بچه هئیتی های ما از فعالیت های آیت الله سید محمد شیرازی مرحوم و نگاه آیت الله خویی و سیستانی و مراجع فعلی نجف درباره ایشان را بدانند. چون خیلی ها منتقد فعالیت های این گروه هستند.
این گروه مخاطبان و مریدان خیلی احساسی و فعالی دارند، لذا خیلی ها می ترسند واکنش علنی نشان دهند...
پاسخ
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۷۸
۱۲۱
وقتی خلافت را غصب کردند، ابوسفیان به امام علی فشار می آورد که امام را به قیام وادارد. گاهی پیش می آید که امام امت می گوید وحدت، اما منافق انقلابی دو آتشه می شود!
ابوسفیان های امت را بشناسیم.
پاسخ
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۳۰
۱۱۵
عمق فاجعه حرکتهای زشت و کثیف عمرکشون گرفتن و به مسخره گرفتن اعتقادات مسلمانان است که به خاطر عشق و حال با مقدسات دیگران بازی میکنند
پاسخ
عیدالزهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۹۶
۴
سلام به همه چرا نمیرید و شخصا از این مرجع بزرگ سوالات خود را نمیپرسید اگر کسی هم آدرس بيت ايشان را بخواهد این است قم مقدس. خ چهارمردان ک6(آیت الله گلپایگانی)بيت معظم له
پاسخ
خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۱۶۴
۱۵۶
روشنگری ضد اینها باید ادامه داشته باشد
اگر این جماعت سلفیون شیعه مرد هستند بروند کویته پاکستان آنجا لعن و نفرین کنند
خدایا ما از این جاهلان شیعه نما "برائت" میجوییم
پاسخ
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۱۹۰
۱۵۴
باز هم مثل همیشه تعصب جای مجادله با استدلال را ندارد لیکن نمی تواند حق را بپذیرد بنظر بنده استدلال رفقای 598 که مستند بهقران کریم است جای رد و شبهه ندارد . از ان سوی رفقایی که سینه چاک مرجعیتند دقت دارند که ولی فقیه حکم بر حرمت تویهن به مقدسات اهل سنت داده اند ؟؟؟
چرا شما که اینقدر متعصبانه طرفدار مرجعیتید سخنان ولی فقیه را نادیده میگیرید ؟؟؟
پاسخ
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۱۵۱
۸۹
بنده با این پست شما اینو فهمیدم که دیگه باید برگردیم و مرتدد بشیم و فقط و فقط از وهابیت دم بزنیم
از کی تا حالا تو مملکتی که 70درصدش شیعه است باید تقیه کرد
وهر چی هست به نفع اهل بدعت باشه
در ضمن اینقدر سنگ وهابی ها و اهل بدعت رو به سینه نزنید اونها سایتی راه اندازی کردند به نام سنی نیوز
داخل این سایت فقط و فقط به نظام و حکومت وقت و ولی فقیه تون بد و بیراه میگند.
درضمن توهین کردید گفتیدسیدصادق شیرازی..وادعای خوب بودنتون میشه..
ایشون مرجع بزرگوار و عظیم و شأن شیعه وبزرگ پرچم دارشعائر اهلبیت حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی (دام ظله)هستند.
یادگرفتید؟؟؟
پاسخ
سینا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
اتفاقا کسی نگفته تقیه کنیم، بلکه گفته گناه نکنیم!

در این کشور گناه نباید بکنیم.

اگر یه سری آدم توی سایتشون به ما فحش بدن، دلیل میشه ما هم بریم بهشون فحش بدیم؟

رضا جان ما امام داریم. سیره ی ائمه رو باید اجرا کنیم. نه هوای نفسمون رو و نه کاری رو که کسانی که به مقدسات ما توهین کردن بکنیم.
سرباز
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۲۵۳
۱۵۳
آیا کسانی که به مقدسات اهل سنت توهین می کنند در خون شیعیان مقتول به دست وهابیان سهیمند؟
سوال
آیا کسانی که به مقدسات اهل سنت توهین می کنند در خون شیعیان مقتول به دست وهابیان سهیمند؟
جواب
متن حدیث:
عن محمد بن مسلم قال: سمعت أبا جعفر ـ عليه السلام ـ يقول يحشر العبد يوم القيامة و ما ندى دماَ فيدفع اليه شبه المحجمة أو فوق ذلك فيقال له: هذا سهمك من دم فلان. فيقول: يا رب انك لتعلم أنك قبضتني و ما سفكت دماَ. فيقول: بلى سمعت من فلان رواية كذا و كذا فرويتها عليه فنقلت حتي صارت الى فلان الجبار فقتله عليها و هذا سهمك من دمه.
ترجمه:
بنده خدا روز قیامت محشور شود در حالی که دستش به خونی آلوده نشده است. ظرفی همانند ظرف خونگیری حجامت یا بیشتر از آن به دستش دهند و بگویند: این سهم تو از خون فلان کس است. عرض می کند: پروردگارا! تو خود می دانی، تو خود جان مرا ستاندی در حالی که هون هیچ کسی بر گردنم نبود. خداوند فرماید: آری! اما تو از فلانی روایتی چنین و چنان شنیدی و به ضرر او بازگو کردی پس زبان به زبان فلان ستمکار رسید و بدان روایت او را کشت و این بهره تو از خون اوست.
سند:
شيخ كليني، كافي، جلد 2، صفحه 370
احمد بن محمد بن خالد برقی، محاسن، جلد 1 صفحه 105
شیخ حر عاملی، وسائل الشیعه، جلد 16، صفحه 251
سند این روایت صحیح است. محمد بن یعقوب عن علی بن ابراهیم عن محمد بن عیسی [اشاره] عن یونس عن العلاء عن محمد بن مسلم
پاسخ
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۱۴۲
۵۷
رسول الله صلي الله عليه واله وسلم صراحتا فرمود : يا علي اگر بنده اي هزار سال خدا را عبادت كند و روز ها روزه بگيرد و شب ها شب زنده داري كند و به اندازه كوه احد طلا و نقره داشته باشد و همه انها را در راه خدا انفاق كند و در بين صفا و مروه مظلوما كشته شود ، ‌اگر ولايت توو فرزندان تو را نداشته باشد هيچ يك از اعمالش قبول نميشود و حتي بوي بهشت هم به مشامش نمي رسد و نيز ولايت تو بدون برائت از دشمنان تو و دشمنان فرزندان تو قبول نيست

مستدرك الوسائل ج1 ص 159 و ص 162 ، كنزالفوائد ص 185 ،
پاسخ
مدیر پایگاه
در این روایت حضرت ختمی مرتبت نفرموده اند که دشمنان امام علی بن ابی طالب(ع) را مورد سب و لعن علنی قرار دهید و عامل تفرقه ای باشید که پایه گذارش سقیفه بود.
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
به نام خدا
با سلام
آقا رضا این حدیثدر مورد نحوه برخورد چیزی نمیگوید
در مورد مقبولیت عمل میگوید !!!!
فرق است بین مقبولیت عمل و تعامل با شخص صاحب آن عمل
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۹۶
۶۶
واقعا براي اين سايت متأسفيم كه مردم را بيخردانه و بدون اينكه از دليل طرف مقابل آگاهي داشته باشند بلكه جاهلانه به سوي مبارزه عليه مرجعيت شيعه دعوت ميكند آيا اين است همان روايتي كه در اين مقاله ها مي آوريد از امام معصوم كه به شيعيان دستور ميدهند احيوا امرنا رحم الله من احيا أمرنا، آيا مرجعيت اين سيد بزرگوار نزديكتر به اين روايت است و يا حرف ها و عملكرد شما.
واقعا تأسف بار است كه در چنين سايت هايي به مراجع شيعه بدگويي شود و اين كار را هم دفاع از تشيع بدانند.
پاسخ
مدیر پایگاه
بازتاب عملکرد طیف وابسته به دفتر یک مرجع تقلید از نظر شما توهین است!
دعوت به مبارزه با جهل در هر لباسی که باشد را از خمینی کبیر آموختیم که فرمود: چه بسا عالماني كه براي بشر تباهي هديه مي آورند ، آنها از جهال بدتر هستند و چه بسا متخصصاني كه براي بشر هلاكت ايجاد مي كنند ، تباهي ايجاد مي كنند ، آنها از مردم عامي بدتر هستند ضررشان بيشتر است ، همان است كه قرآن فرمود كه (كمثل الحمار) و از آن هم بالاتر اينكه موجب صدمه به ديگران مي شود . . .
ميزان علم را خداي تبارك و تعالي به وسيله انبيا ذكر فرموده است و واقع مطلب همين است كه (العلم نور) علم نوري است كه خدا در قلوب مردم او را وارد مي كند ، اگر نورانيت آورد ، براي انسان اين علم است و اگر چنانچه حجاب شد براي انسان ، آن علم نيست ، آن حجاب است (العلم هو الحجاب الاكبر).
ضمن احترام به افراد اما تحریریه 598 تشیع اصیل را تفکیک ناپذیر از انقلاب اسلامی می داند و از کیان آن دفاع می کند بدون در نظر گرفتن دیگر سلایق انحرافی.
سید محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۱۰۱
۱۱۱
بسم رب الزهراء سلام الله علیها. واقعا خجالت آوره.درمملکتی که اسم شیعه رو روی خودش گذاشته اینطور به مرجعی که میلیونها مقلد دارن توهین میشه.جشن در چنین روزی نه تنها در روایات ذکرشده بلکه سیره علمای سلف بوده و تآلآن هست.متاسفانه مابه اسم وحدت داریم خودمون سنی میشیم.اگه وحدت به این معناست که ما دست از اعتقاداتمون بر داریم این وحدت رو نمیخوایم.بعضی وقتها بیان حقیقت و نگه داشتن عقیده بچه شیعه مهمتر از جان یک عده دیگه هست.درثانی اگر قرارباشه با مجلس نگرفتن مااونها دست از کشتار بردارتد من خودم مجلس شرکت نمیکنم اماصدحیف که اینطور نیست مشکل اونها باشیعه بودنه اینها بهانس چه مامجلس بگیریم چه نگیریم اونها شیعه کشی میکنن.حتما پس فرداهم میگید به زیارت امان رضا نرید چون اونها مارو مشرک فرض میکنن و در جاهای دیکه شیعه میکشن.به نظر من حفظ اعتقادات تشیع مهمتره .در ضمن این حرف یک عالم وهابیه که شیعه شده:اجداد ما همگی شیعه بودند اما به مرور زمان بر اثر تقیه نسلهای بعدی وهابی شدن. در ضمن الآن دیگه زمان تقیه نیست اونها همه عقاید مارو میدونن و از شبکه هاشون پخش میکنن پس چه شما جشن بگیری چه نگیری اونها سوء استفاده میکنن.فقط این وسط مانباید عقایدمونو از دست بدیم. تازه بالاخره فضایح خلافاء رو باید مردم عوام سنی بدونن تا هدایت بشن و اونها رو بشناسن یا نه؟ این رو هم بگم که ایران هر وقت شخصی رو موافق با خودش ندونه فورا اونو به استعنار زدگی و انگلیسی بودن متهم میکنه. بهترین راه برای شناخت این مرجع بزرگ مراحعه به ایشونه به هرنحوی ایشون هرروز قبل از ظهر نیم ساعت به اذان ملاقات عمومی دارن همچنین میتونید از سایتها و کتابهای ایشون هم کمک بگیرید ...و یکطرفه قضاوت نکنید. یاعلی .
پاسخ
مدیر پایگاه
بعضی وقتها بیان حقیقت و نگه داشتن عقیده بچه شیعه مهمتر از جان یک عده دیگه هست؟!!! میشه بفرمایید مستند این گفته شما چیست؟
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۸ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
بسم رب المهدی
سلام علیکم سید محمد جان
گفتی برگزاری جشن از سیره علمای سلف بوده، کمی بیشتر توضیح میدی دقیقا چه جشنی و چه جوری برگزار میشده؟ علت این جشن چیه؟ آیا علت این جشن از عقاید شیعه هست؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
جان یک عده ؟!!! مگه داری در مورد یک کیلو سیب زمینی صحبت میکنی برادر ؟!! جان یک عده مسلمان اعم از شیعه و سنی انقدر بی ارزشه ؟
این روایاتی که گفتی کجاست ؟ تازه نسبت اون روایات با روایتی که در صدر بیانیه اومده چیه ؟
معلومه که عمل ما در حرکت طرف مقابل تاثیر داره این که بدیهیه
معلومه که رسانه های وهابی روی اختلافات دست میگذارند اگر ما هم روی همین اختلافات دست بگذاریم پس چه کسی اشتراکات را بگه ؟
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۱۰۶
۱۰۰
سلام.
...
بصیرت چیست؟
...
هرکی با نظرتون بخونه میشه بهشتی و در غیر این صورت میشه جهنمی؟
امام زمان بیان انشالله سر شما رو اول بزنن تا دیگه میزان رو عوض نکنید.
بتولی و تبری باهم باید باشد.
... انشالله با عمر محشور میشن چون میگن برادران اهل سنت
پاسخ
مدیر پایگاه
انشاء الله شما عاقبت به خیر شوید.
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
بچه جون سیاست خاله زنک بازی شماها نیست که به همه علنا فحش بدیم و برائت بجوییم . مناسبات داره که شما نمی فهمی .
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۱۲۶
۷۶
در مقام بحث و استدلال بصورت منطقي و استدلالي مي توان وارد شد ولي توهين به هيچ وجه به صلاح جامعه اسلامي نيست ما بايد همه نيرو و توانمان را اعم از شيعه و سني براي مقابله با دشمن مشترك خودمان بكار گيريم و از تفرقه و هدر دادن نيرو و انرژي خودمان بشدت اجتناب ورزيم.
پاسخ
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۱۸۰
۱۳۷
این اقدامات آقایان تحت پرچم دین و دینداری به غیر از شیعه به ضرر هیچ کس نیست.
این آقایان جواب خون شیعیانی که در هفته برائتشان از سوی وهابی ها در عربستان ، پاکستان ، افغانستان ، روسیه ، عراق ، و ... مورد برائت قرار خواهند گرفت را چه خواهند داد؟؟ خدا به همه عقل بدهد.
پاسخ
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۲۱۱
۱۵۷
سالروز مرگ خلیفه دوم طبق مدارک معتبر تاریخی 29 ذی حجه است.
لطفا به این آقا که اسمش رو مرجع گذاشتین خبر بدین
پاسخ
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۵۹
۱۰۰
بابا اینها کی میخواند یک سری واضحات رو بفهمند؟
به جای وحدت میاند میگند برائت!
کاش دوزار...
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۱۱۴
۱۱۷
اين آقا اگر هم سواد فقهی داشته باشه، سواد سياسی خيلی محدودی داره. نظرات اين آقا کيان شيعه را تهديد می کند.
پاسخ
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۵۹
۱۰۵
خلاف آنکه بسیاری می پندارند، آخرین نبرد ما -به مثابه سپاه عدالت- نه با دموکراسی غرب که با اسلام آمریکایی است که اسلام آمریکایی از خود آمریکا دیرپاتر است
شهید آوینی

مرگ بر اسلام آمریکایی انجمن حجتیه
پاسخ
محمدصالح
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۵۸
۱۱۲
متاسفم بابت اینکه در وانفسای امروز جهان اسلام باز هم اختلاف بین شیعه و سنی مسئله ای شده است در دست دشمنان پیامبر به منظور تضعیف بیشتر اسلام و عواملی از داخل جهان اسلام نیز در این میدان بازی می خورند
خداوند عاقبت همه را ختم به خیر کند
پاسخ
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۲۲
۱
سلام ..من که توهین نکردم، ولی چرا نظرم نیست؟؟؟؟؟ از شما انتظار نداشتم!!!
پاسخ
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۸۷
۱۰۳
چه خبره؟ آی شیعیان امیرالمؤمنین شما را به خدا دقت کنید!

نقشه ای داره اجرا میشه که هم عامل تفرقه بین خود شیعیان هست و هم عامل تفرقه بین شیعه و سنی

همین بحث ها را نگاه کنید، سر همین قضیه خود شیعیان به جان هم افتادند و مطمئن باشید وقتی هفته برائت از یک فردی که مورد علاقه بخش زیادی از دنیای اسلام هست گذاشته می شود، اختلاف بین سنی و شیعه به مراتب از این اختلاف بین ما شیعیان بیشتر خواهد بود
و این یعنی شکست دنیای اسلام
و این یعنی بعد از مدتی انگلیس و غرب سوار بر اسلام می شود

چرا دقت نمی کنید

انگلیس مستقیم یا غیرمستقیم داره نقشه ها را عملی میکنه ها
واقعاً خدا به خیر کند

شما را به خدا دست بردارید از این کارها

دنیای اسلام 1400 سال هست به خاطر همین مسائل زمین خورده هست
مگر به خاطر وحدت حضرت امیرالمؤمنین کنار آن دومی نبود و صبر کرد
مگر شما از امیرالمؤمنین، بیشتر می دانید که این گونه وحدت شکنی می کنید
پاسخ
ali
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۷ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
عزیزم داغ نکن .بالاخره اختلاف نظر هست.درجات فهم آدمها هم فرق میکنه .درجه سلمان که بایک شیعه معمولی یکی نیست.از لابلای همین حرفها حق برای اهلش روشن میشه
يونس خدري
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۱۰۴
۸۲
سلام
بر وحدت مسلمين حجت شرعي كاملي و جود دارد
و ما بايد عاقلانه اهل سنت را با گروههاي سلفي تكفيري قاطي نكيم.
راستي چه اهل سنت ها ماداريم كه احاديث امام هاي ما را بهتر از ما بلدند خوب است كه يك بر از قم دل بكنيم و به حاشيه هاي كشور سفري كنيم.
شايد نذزي حضرت ابولفضل هم بدهند كه آن موقع هزينه سفر هم كمتر مي شود.
علي يارتون
پاسخ
محمد
France
۱۵:۴۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۱۲۰
۱۰۶
امام علی علیه السلام فرمود :‌ کسی که شعار تفرقه سر دهد اورا بکشید هرچند عمامه من را به سر داشته باشد ... خطبه 127 نهج البلاغه/ آیا مراسم عمرکشون حضرت زهرا (س) را شاد میکند یا دشمن حضرت زهرا (س)؟ امکان ندارد هردو باهم شاد شوند و چون دشمن شادی را به همراه دارد لذا یقینا قلب حضرت از این نوع اقدامات تفرقه افکنانه گروههای افراطی شیعه مثل انجمن حجتیه که از آنور مرزها تغذیه میشوند ، به درد خواهد آمد. عمامه ها به عرش .... ریش ها به فرش .... اما در آتش ... گول ظاهر علمایی و آیت اللهی بعضی را نباید خورد ... حق را بشناس ،‌اهلش شناخته می شوند
پاسخ
حامد عظیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۱۸۶
۵۵
وابستگان این طیف اربعین امثال در حرم امام حسین(ع) هتک حرمت امام و رهبر انقلاب نموده و با جسارت تمام معترضین ایرانی را مورد ضرب و شتم قرار داده که منجر به ارائه تصویری مخدوشی از زائران ایرانی گشت.
پاسخ
محمد
United States
۱۶:۵۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۳۱۹
۲۶۲
اذا فسد العالم، فسد العالم
کاش آقای شیرازی و طیف حجتیه ای ها یک دهم زحمتی که برای احیای قمه زنی میکشند، برای نابودی امریکا و اسرائیل میکشیدند.
کاش یک هزارم برائت از یزید 1400سال پیش را نسبت به یزیدهای امروز داشتند و برای نجات مسلمانان از دست شیطان بزرگ و روباه پیر - که بنیان گذار وهابیت هم هست- حداقل یک موضعگیری خشک و حالی میکردند
پاسخ
نور الدین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
ای کسی که منفی دادی، مگه با نابودی آمریکای مستکبر و اسرائیل مخالفی؟!!! دمت گرم...
مجنون حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۱۱۵
۱۱۱
سوال از سيد صادق شيرازى:
١: شما كه عقيده داريد بايد علناً به خلفا لعن كرد چون انها دشمن اسلام هستند ميشود بفرمائيد ايا امريكا واسرائيل وانگليس را به عنوان دشمن قبول داريد اگه داريد پس چرا تا به حال حتى يك بار هم نشده كه اين دشمنان را با ذكر نام لعن كنيد.اما در سخنرانى اخيرتاً در روز عاشورا ... . ...
پاسخ
شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۱۱
۰
خدایا
با همه این حرفا
عاقبت به خیرمون کن
پاسخ
آشیخ مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۵۵
۱۰۸
با سلام خدمت تمام عالمانی که خوب اند و خواب را بیدار می کنند
گرچه اطرافیانشان شاید برای همیشه هم خواب نمانند
استاد شیرازی با نگاه انسان شناسانه ای که از اهل بیت و دین ارائه می دهند سازگار نمی آید که اکثریت از اهل سنت که تحت استعمار بوده اند و واقعا در فضای انسانی و عاطفی ، حرف اهل بیت را نشنیده اند ، تکفیر کنند و از طرفداران خود نهی نکنند و با دشمنان کلان اهل بیت که شیعه و سنی را انسان نمی دانند تعامل سکوتی و توافقی انجام دهند
العجب یا للعجب کل العجب از بیت علماء که با اهل خود خوب نیست چه برسد به اهل بیت و دوستان اهل بیت
به خدا سنی هایی را میشناسید و میشناسم که اگر در فضای تحلیلی نه تحمیلی سر بحث را باز کنیم با روی باز حق را می پذیرد و تصمیم به مطالعه در مورد حقیقت می کند ولی ما مردم را از ولی خدا دور می کنیم
اللهم انی اسئلک حبک و حب من یحبک
پاسخ
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۱۸۳
۲۶۲
من آقای شیرازی را نمیشناسم.
اما این بدعت از "هرکسی" صادر شود، یقینا آب به آسیاب دشمنان اسلام و اهل بیت ریخته است. تنها کسی که از به جان هم افتادن شیعه و سنی نفع میبرد اسرائیل است.
وانگهی، میخواهید خدمت به اهل بیت کنید؟ مرام اهل بیت را نشر دهید، لعن کورکورانه چه خدمتی به اهل بیت میکند؟!
اگر هنر دارید دشمنان امروز اهل بیت و اسلام را ببینید و از آنها برائت بجویید!
پاسخ
سوسن
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۴ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
تنها کسی که از دشمنی ما با اسراییل و آمریکا سود می برد عربستان و قطر و امارات است
حقجو
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۱۴ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۲۲
۹۶
سوال
آیا کسانی که به مقدسات اهل سنت توهین می کنند در خون شیعیان مقتول به دست وهابیان سهیمند؟
جواب
متن حدیث:
عن محمد بن مسلم قال: سمعت أبا جعفر ـ عليه السلام ـ يقول يحشر العبد يوم القيامة و ما ندى دماَ فيدفع اليه شبه المحجمة أو فوق ذلك فيقال له: هذا سهمك من دم فلان. فيقول: يا رب انك لتعلم أنك قبضتني و ما سفكت دماَ. فيقول: بلى سمعت من فلان رواية كذا و كذا فرويتها عليه فنقلت حتي صارت الى فلان الجبار فقتله عليها و هذا سهمك من دمه.
ترجمه:
بنده خدا روز قیامت محشور شود در حالی که دستش به خونی آلوده نشده است. ظرفی همانند ظرف خونگیری حجامت یا بیشتر از آن به دستش دهند و بگویند: این سهم تو از خون فلان کس است. عرض می کند: پروردگارا! تو خود می دانی، تو خود جان مرا ستاندی در حالی که هون هیچ کسی بر گردنم نبود. خداوند فرماید: آری! اما تو از فلانی روایتی چنین و چنان شنیدی و به ضرر او بازگو کردی پس زبان به زبان فلان ستمکار رسید و بدان روایت او را کشت و این بهره تو از خون اوست.
سند:
شيخ كليني، كافي، جلد 2، صفحه 370
احمد بن محمد بن خالد برقی، محاسن، جلد 1 صفحه 105
شیخ حر عاملی، وسائل الشیعه، جلد 16، صفحه 251
سند این روایت صحیح است. محمد بن یعقوب عن علی بن ابراهیم عن محمد بن عیسی [اشاره] عن یونس عن العلاء عن محمد بن مسلم
پاسخ
موحد
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۵۵
۷۷
همین که بچه شیعه ها با این کار به جون هم افتادن برای بد بودن این کار شبکه امام حسین کافیه به هم زدن وحدت شیعه و سنی پیشکش
پاسخ
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۵
۰
بسم الله الرحمن الرحیم
هاشم بن برید (مشهور به صاحب البرید) یکی از اصحاب امام جعفر صادق (علیه السلام) می گوید:
من و محمد بن مسلم و ابوالخطاب در یک جا گرد آمده بودیم. ابوالخطاب پرسید عقیده شما درباره کسی که امر امامت را نشناسد چیست؟ من گفتم: به عقیده من کافر است. ابوالخطاب گفت: تا حجت بر او تمام نشده کافر نیست، اگر حجت تمام شد و نشناخت آنگاه کافر است. محمد بن مسلم گفت: سبحان الله! اگر امام را نشناسد و جحود و انکار هم نداشته باشد چگونه کافر شمرده می شود؟ خیر، ناآگاه اگر منکر نباشد کافر نیست. [به این ترتیب ما سه نفر عقاید مخالف داشتیم]
موقع حج رسید و به حج رفتیم و در مکه به حضور امام جعفر صادق (علیه السلام) رسیدم. جریان مباحثه سه نفری را به عرض رساندم و نظر امام را خواستم. امام فرمود: تو حاضری و آن دو غائب. وعده گاه من و شما سه نفر، همین امشب در منا نزدیک جمره وسطی.
شب که شد سه نفری رفتیم. اما در حالی که بالشی را به سینه خود چسپانده بود سوال را شروع کرد و فرمود: چه می گویید در باره خدمتکاران، زنان و افراد خانواده خودتان؟ آیا آنها به وحدانیت خدا شهادت نمی دهند؟
گفتم : آری
فرمودند: آیا به رسالت پیغمبر (صلی الله علیه و آله) گواهی نمی دهند؟
گفتم: آری
فرمودند: آنها مانند شما امامت و ولایت را می شناسند؟
عرض کردم: نه
فرمودند: پس تکلیف آنها به عقیده شما چیست؟
گفتم: عقیده من این است که هر کس امام را نشناسد کافر است
فرمودند: سبحان الله! آیا مردم کوچه و بازار را ندیده ای، سقاها را ندیده ای؟
گفتم: چرا دیده ام و می بینم.
فرمودند: آیا اینها نماز نمی گزارند؟ روزه نمی گیرند؟ حج نمی کنند؟ و وحدانیت خدا و رسالت پیغمبر شهادت نمی دهند؟
گفتم: آری
فرمودند: اینها مانند شما امام را می شناسند؟
گفتم: نه
فرمودند: پس وضع اینها چیست؟
گفتم: به عقیده من هر که امام را نشناسد کافر است.
فرمودند: سبحان الله! آیا وضع کعبه و طواف این مردم را نمی بینی؟ هیچ نمی بینی که اهل یمن چگونه به پرده های کعبه می چسبند؟
گفتم: آری
فرمودند: آیا اینها به توحید و نبوت اقرار و اعتراف ندارند؟ آیا نماز نمی گزارند؟ روزه نمی گیرند؟ حج نمی کنند؟
عرض کردم: آری
فرمودند: خوب آیا اینها مانند شما امام را می شناسند؟
عرض کردم: نه
فرمودند: عقیده شما در باره اینها چیست؟
گفتم: به عقیده من هر که امام را نشناسد کافر است
فرمودند: سبحان الله! این عقیده خوارج است.
امام آنگاه فرمودند: حال مایل هستید که حقیقت را بگویم؟
گفتم: نه! [چون می دانستم سخن امام بر خلاف نظر من است]
امام فرمودند: چیز بسیار بدی با خود دارید که آن چه را ما نشنیده اید قائل هستید.

شیخ کلینی، کافی، ج 2، باب الضلال، ص 401
پاسخ
ناشناس
United States
۱۰:۴۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۶۵
۶۴
برادریتان را با اهل سقیفه تبریک میگویم
پاسخ
مدیر پایگاه
سقیفه به سرپرستی یهود برای انحراف بزرگ در تاریخ تشکیل و مدیریت شد و این حزب الله است که در صف اول مبارزه با یهود (صهیونیسم) است.
شما کجای کارید؟
همشیرگیتان با سلفیون و وهابیون نا مبارک است.
جای شما در کنار ماست در نه صف نهروانیون، به صف حزب الله بپیوندید تا رستگار شوید.
الا ان حزب الله هم الغالبون
شیعه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۶۴
۱۱۰
متاسفانه امثال آقای شیرازی به بالا بردن اسلام که کمکی نمیکنند هیچ نتیجه ی کارشون هم اختلاف افکنی و تفرقه بین شیعه و سنی و سوء استفاده دشمن هاست
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
پاسخ
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۹۱
۹۳
عالم بی عمل به چه ماند :
نگاهی به قران کریم :

خداوند اين گونه عالمان بي عمل و خران باربر را به خواري در دنيا (مائده آيه 41) و عذاب اخروي (همان و بقره آيه 174) و لعن و نفرين (بقره آيه 195 و نساء آيه 51 و 52) بشارت مي دهد.
مرگ بر ضد ولایت فقیه
پاسخ
انشاالله که بنده ی خدا باشم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۵۵
۴۳
بسم الله الرحمن الرحیم
برای ابراز نظرم به دو بیان زیر اکتفا میکنم :
اول اینکه
به گزارش مشرق، زهير توکلي در اين مطلب که با عنوان " قدردان از خودگذشتگي رهبري باشيم" در "الف" آورده: " پدرم از ايشان پرسيد: بنده در دانشگاه ناتينگهام انگلستان درس مي‌خوانم. آنجا دانشجويان عرب که همه سني هستند، از دانشگاه، فضايي براي اقامه‌ي نماز جماعت خواسته‌اند و دانشگاه نيز جايي را به آنها اختصاص داده است. بنده نماز اول وقت را پشت سر آنان به جماعت مي‌خوانم. آيا اعاده نماز واجب است؟ مرحوم آيت‌الله بهجت فرمودند:‌ « نه تنها اعاده نماز واجب نيست، بلکه نماز خواند پشت سر آنها، ثوابش از شمشير زدن در رکاب رسول خدا در صف اول جنگ احد بيشتر است». سپس بعد از مکثي افزودند: «اگر ما شيعيان و امامانمان اينگونه عمل نمي‌کرديم، پنج شيعه آن‌روز اکنون صدوپنچاه ميليون شيعه نبود»"
و دوم :
در جنگ صفين برخي از اصحاب اميرالمؤمنين(ع) طرف مقابل را دشنام مي دادند كه آن حضرت فرمود: «بر شما روا نمي دانم كه نفرينگر و دشنامگو باشيد ، فحش دهيد و اظهار نفرت كنيد. ولى اگر كارهاى زشت آنان را بيان مى‏كرديد و مى‏گفتيد كه رفتار و كردارشان چنين و چنان بوده ، سخنى درست‏تر گفته و عذرى رساتر آورده بوديد»[نهج البلاغه[چاپ دارالهجره قم] خطبه 206 ص323 و نصر بن مزاحم، وقعة صفين [چاپ قاهره] ص103 ؛ ابوحنيفه دينوري، الأخبار الطوال[چاپ منشورات الرضي، قم] ص 165 ؛ ابن­أعثم كوفي،الفتوح [چاپ بيروت] ‏ ج2 ص543 ]
در اينجا اميرالمؤمنين(ع) در عينِ نهي از دشنامگويي ، ياران خود را به افشاگري درباره عملكردِ دشمن فرا مي خواند. بنابراين پرهيز از دشنامگويي به معناي سكوت در مقابل انحرافات نيست بلكه به معناي روشنگريِ مؤدبانه و استدلالي است كه احتمال هدايت مخاطبان را بيشتر مي­كند و در پيشگاه خداوند و در مقابل افكار عمومي نيز بهتر قابل دفاع است.

و در آخر اینکه شیعه ی علی علیه السلام در روزگار آخرالزمان باید داناتر از این حرف ها باشد و با اقدام هایی بدون عمق و سطحی منش اسباب ناراحتی حضرت صاحب الزمان مهدی عج را فراهم نکند.

خدایا خود هدایتمان کن تا آنگونه بیندیشیم وعمل کنیم که تو دوست تر میداری.
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۵۸
۱۵۵
در سایت شیعه ویوز نوشته بود که خود آیت الله شیرازی در جواب این سوال که نظر شما درباره وحدت اسلامی چیست گفته بودند : « منظور، وحدت سیاسی مقابل دشمنان اسلام است و الا تولی اولیاء الله و تبری از اعداء الله دو رکن مهم دین و واجب است و اتحاد در عقیده و فکر با دیگران معنا ندارد بلکه باید با استدلال و منطق بحث و گفتگو کرد تا حق معلوم گردد و پیروی از حق شود.
» http://shiawaves.com/persian/newest/484-1391-11-05-07-28-56
به نظرم اگر ایشون و هواداران محترمشان به نظر و گفته خودشان بخواهند عمل کنند نباید دست به چنین حرکاتی بزنند.
وحدت سیاسی که خود آیت الله شیرازی آن را قبول دارد حکم میکند که مانع از شعله ور شدن آتش کینه و اختلاف که سبب خونریزی خواهد شد بشویم.و برعکس بر نزدیک شدن شیعه و سنی کوشاتر شویم.البته همه میدانند که منظور هیچ کس از وحدت ، وحدت فکری نیست.هیچ کسی نگفته که ما از اعتقادات خود دست برداریم.
من هواداران محترم آقای شیرازی را به نظر خود ایشان ارجاع میدهم و میخواهم که خودشان قضاوت کنند که آیا این اعمال خدشه ای به وحدت سیاسی وارد میکند یا نه؟
پاسخ
ناشناس
Sweden
۲۱:۴۴ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۵۹
۵۵
خوب کاری ندارد. این آقایان شجاع ضد سنی را بفرستید به سوریه تا هر چه دلشان می خواهد با سنی بجنگند و به خیال خودشان ثواب ببرند! نشستن در قم ... و هفته برائت گرفتنی که نتیجه اش کشته شدن شیعیان بی دفاع است که هنری نیست....
عالم سید محمدباقر صدر بود که محکم در مقابل صدام ایستاد و شهید شد اما یکبار هم از این ... به راه نینداخت.
اتفاقا مرجع جد اعلای همین آقا یعنی میرزای شیرازی بزرگ بود که وقتی با اصرار علما مرجعیت تامه شیعه را پذیرفت فرمود به فکرم خطور نکرده بود که ممکن است روزی چنین مسوولیتی بر دوشم آید!! اینطور نفس را کشته بودند.
این هم متاسفانه وضعیت حالیه برخی حوزویان است.
فخلف من بعدهم خلف اضاعوا الصلاة واتبعوا الشهوات
پاسخ
یک روحانی غیر برجسته
Sweden
۲۲:۰۴ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۱۱۱
۱۲۱
خوب کاری ندارد. این آقایان شجاع ضد سنی را بفرستید به سوریه تا هر چه دلشان می خواهد با سنی بجنگند و به خبال خودشان ثواب ببرند! نشستن در قم و پای قلیان و هفته برائت گرفتنی که نتیجه اش کشته شدن شیعیان بی دفاع است که هنری نیست. این آقای شیرازی آنقدر جسارت نداشت که حداقل همین هفته برائت را علیه صدام بگیرد و فرار کرد آمد ایران حالا ادعای شجاعت و برائت اهل تسنن می کند!
عالم سید محمد باقر صدر بود که محکم در مقابل صدام ایستاد و شهید شد اما یکبار هم از این شو ها به راه نینداخت.
اتفاقا مرجع جد اعلای همین آقا یعنی میرزای شیرازی بزرگ بود که وقتی با اصرار علما مرجعیت تامه شیعه را پذیرفت فرمود به فکرم خطور نکرده بود که ممکن است روزی چنین مسوولیتی بر دوشم آید!! اینطور نفس را کشته بودند.
این هم متاسفانه وضعیت حالیه برخی حوزویان است.
فخلف من بعدهم خلف اضاعوا الصلاة واتبعوا الشهوات
پاسخ
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
۵۸
۵۳
عاقل کسیه حرف حق رو به جا بزنه والا همان حرف کار باطل رو میکنه
همین اقدام بعضی از سبک مغز هاست که سلفیان رو وحشی تر میکنه وخونهای بیگناهان زیادی از شیعه را می ریزند
مطمینا مستقیما یا غیر مستقیم دست سرویس های جاسوسی بیگانه در کار ه
اظهر من الشمسه
پاسخ
haguk
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
۵
۳
حضرت آیت الله سید علی سیستانی در سال 2007 میلادی که عراق در اوج اختلافات مذهبی به سر می برد و این کشور را در آستانه جنگی مذهبی و داخلی تمام عیار قرار داده بود در همایش علمای سنی و شیعه که در نجف اشرف برگزار شد پیامی حاوی مطالب بسیار ارزشمندی در راستای وحدت اسلامی صادر کرد.

با توجه به اینکه در آستانه هفته وحدت قرار داریم و عراق به دلیل دخالت آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه نظیر عربستان، قطر و ترکیه در تنش و بحران به سر می‎برد و نگرانی‎هایی درباره بازگشت دوران فتنه مذهبی به این کشور وجود دارد، برآن شدیم تا متن این پیام را بار دیگر منتشر کنیم.

در این پیام که در پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله سیستانی منتشر شده، آمده است: هیچ اختلاف واقعی میان شیعیان و سنی‎ها وجود ندارد و بنده خادم همه عراقی‎ها هستم. بنده همه مردم را دوست دارم، دین اسلام دین محبت است و از اینکه دشمنان توانستند میان مذاهب اسلامی تفرقه بیندازند شگفت زده‎ام.

حضرت آیت الله سیستانی در ادامه افزود: برگزاری چنین مراسم و نشست‎هایی بسیار مهم و مفید است و همگان به این نکته پی می‎برند که اختلاف واقعی میان مسلمانان وجود ندارد. اختلاف میان شیعه و سنی تنها در مسائل فقهی منحصر است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: شیعیان باید پیش از اهل تسنن به دفاع از حقوق اجتماعی و سیاسی سنی‎ها بپردازند. گفتمان ما بر دعوت به وحدت استوار است و بنده بارها گفته و باز هم می گویم که نگویید سنی‎ها برادرانمان هستند بلکه آنها نفس و جان ما هستند. من به خطبه‎های نماز جمعه اهل سنت بیشتر از خطبه‎های شیعیان گوش می دهم.

حضرت آیت الله سیستانی با اشاره به اینکه هیچ تفاوتی میان شهروند عرب و کرد وجود ندارد، اظهار داشت: بنده در پژوهش‎های فقهی از فتوای اهل سنت یاد می کنم، ما در کعبه و نماز و روزه متحد هستیم. زمانی که سنی‎ها در دوران دیکتاتوری به من می‎گفتند که شیعه شده‎اند علت تشیع را از آنان می پرسیدم که تاکید می کردند ولایت اهل بیت(ع) را پذیرفته‎اند. من به آنها می‎گفتم که علمای سنی از ولایت اهل بیت(ع) دفاع کرده‎اند.

در بخش پایانی این پیام آمده است: شهروندان سنی همانند شیعیان در قبرهای دسته جمعی زنده به گور شدند. من از همه کسانی که در پی حقوق خود هستند حمایت خواهم کرد.
پاسخ
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
۴
۳
به نظر من واقعاً اونایی که اینجوری به دنبال تفرقه بین مسلمان ها هستند یا منافقند و به دنبال هوی و هوس و یا احمق. خدا عاقبت شون رو به خیر کنه که با اینکارشون زمینه قتل شیعیان و غلبه بیشتر استکبار بر کشورهای اسلامی رو فراهم می کنند.
پاسخ
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
۶
۸
صادق شیرازی سواد سیاسی نداره.در چنین شرایطی (بیداری اسلامی) که رهبر انقلاب تمام سعی و تلاششون اینه که انقلاب های منطقه را کنترل کنند و مدام همه ی صاحب نظران اهل سنت را به ایران می کشانند و برایشان طرح ریزی استراتژیک میکنند یک بی سواد این وسط میاد همه زحمت ها رو هدر میده . صادق شیرازی برو خوشحال باش همه ی سنی ها میان ایران و پای صحبت های رهبر انقلاب مینشینن نه اینکه ما بریم و پای حرف های اونا بشینیم . این یعنی اقتدار شیعه ما ماست . خون شهدا که شیعه و عاشق واقعی بودند حروم بعضی ها....
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
۶۶
۵
متاسفم برای کسانیکه دشمنشون رو نشناختن و دارند با دوست می جنگند. خدا ان شا الله هدایتشون کنه و اگر نشدند با دوستان انگلیسی شون محشور بکند.
پاسخ
میلادص
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
۷
۳۲
سلام جناب 598
شما اول ارکان سه گانه بدعت رو ذکر کن بعد بیا صحبت کن
انگار این مکتب صاحاب نداره که هر جوجه ای رسید برا خودش فتوا میده شما اصلا مگه فقیهی که میگی این عمل بدعت؟؟؟؟؟
دوما اگه این اعمال بدعته بس اینها هم بدعته
ا-...
2-...
3...
راستی ازامار طلاق و فقر وفحشا وگرانی بعداز 33سال چه خبر ؟؟؟مگر قرار نبود آب وبرق و اتوبوس مفت باشه؟؟؟
شاید بگید مگه مابرا شکم قیام کردیم
اگه برا دینم قیام کرده باشید که باید گفت زهی خیال باطل
آیا بانک ها باین آمار بهره موجب وهن مذهب نمیشه؟؟؟؟
گل وبلبل تان را بعداز 33انقلاب داریم میبینیم
جوابهای که مخاطبین میدن
1مرگبر ضد ولایت فقیه
2مرگ برانجمن حجتیه
واز این حرفایی که وقتی جواب نداشته باشید میدند
بعداز 33سال چندتا و دانشگاهها کرسی آزاد اندیش سیاسی گذاشتید؟؟
چرا برخی از روحانینون رو حصر خانگی میکنید؟؟؟از چی میترسید
در بایان انشالله حضرت صاحب عج
بیاد
اگه جرایت دارید ونمی ترسید که این کامنت وپخش میکنی و حداقل باگذاشتن این کامنت میفهمم که جوابی برایه گفتن داریدوگرنه همین که خودت بخونی بسه
اگه شماها به خودتون ایمان دارید باید بذارید
نه شرقی نه غربی
فقط کتاب الله وعترتی
(شب میام جوابتون بخونم)
پاسخ
مدیر پایگاه
بازدید کننده گرامی آقا میلاد سلام.
1- درمورد گذاشتن کامنت ها ملاحظاتی است که اگر رعایت نشود از سوی مراجع قانونی با مدیران این سایت برخورد می شود. صحیح نیست که هرگونه نظر توهین آمیزی منتشر شود.
2- در مورد بدعت فرمودید، بدعت یعنی ایجاد یک رویه ای (سنتی) که تا پیش تر (مذهب شیعه) نبوده . حکم بدعت وابسته به موضوع خود است . اگر مروج موضوعی باشد که هیچ گونه مغایرت با احکام اسلامی نداشته باشد بلکه موءیدهایی نیز داشته باشد یک بدعت حلال و گاهی یک بدعت مستحب است . مثلا در زمان حیات پیغمبر اکرم (ص) هنگام گفتن اذان "شهادت به ولایت حضرت علی (ع)" گفته نمی شد چون اصلا در زمان حیات پیامبر ولی زمان ایشان بودند و اضافه شدن این فراز به اذان نسبت به سنت پیامبر یک بدعت مستحب است (این موضوع مورد اجماع علمای شیعه می باشد) حال می رسیم به این بدعت هفته برائت ، این سنت که قبلا نبوده پس یک بدعت است . در مورد حلال یا حرام بودن آن بحث است که براساس ادله ای که بارها از سوی بزرگان و مراجع ذکر شده این بدعت مخالفت دارد با مبانی اسلام و مذهب شیعه .
3-در مورد این جمله شما که فرمودید"مگر قرار نبود آب وبرق و اتوبوس مفت باشه" فکر کنم اگه یک مدتی دیگر بگذرد حتما خواهید گفت که در آن سخنرانی امام خمینی (ره) (که البته هیچ مستندی برای آن وجود ندارد) گفته خانه و ماشین هم مجانی است !!! تادیروز می گفتید آب و برق ، امروز اتوبوس هم بهش اضافه کردید!!
4- اگر شما درمورد فقر و فحشا و ... آماری از قبل از انقلاب اسلامی پیدا کردید آن وقت می توانیم بحث کنیم و بگوییم که آیا ایران پس از انقلاب اسلامی پیشرفت داشته است یا پس رفت . (البته از شما که کوهی از پیشرفت را با سنگ ریزه ای نمی توانید مقایسه نمایید انتظاری نیست که با شما بتوان بحث علمی کرد)
5- اگر امید کوچکی داشتم که دادن جواب به شما تاثیری خواهد داشت حتما در مورد باقی ادعاهایتان هم جواب می دادم .اما چه کنم که "کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد اما کسی که خودش رو به خواب زده هرگز"
میلادص
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۱
سلام...قبل از انقلاب مگه به زور نمیخواستن چادر بردارن والان به زور میخوان چادر بذارن همین یه نمونه واسه تون کفایت میکنه
در مورد شهادت به ولایت مولا حوبه که به کتاب (313سوال از ما) مراجعه بفرماید که از کتب خود اهل مخالفت استنباط شده که یاران خاص حضرت رسول ص در اذان به ولایت مولا شهادت میدادند ورسول الله تایید میکردند
در مورد عفت وحجاب که اظهر من الشمس هست که قبل از انقلاب بهتر بوده شما میتونی از قدیمیا فامیل بپرسی
خوبه در مورد پیشرفت علمی نگاهی به آمار خروج فرار مغزها واستادانی که ممکن بعضا به علت کم توجهی بهشون خارج میشن نگاه کنید
آره دیگه هرکس مخالف شماباشه میشه غفلت زده و انجمن حجتیه وبی بصیرت و از این حرفا
در مورد آزاد ادیشه سیاسی هم دیگه به عین الیقین و حق الیقین رسیدوم با حذف مورد 1و2و3اگه پشتوانه علم ندارید و نمی تونید دفاع کنید جرا انجام میدید
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۶ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۱
۵۷
۵۶
آیا دعوت به اتحاد مسلمانان نشان دهنده دوستی با اصحاب سقیفه است ،آیا این کار جز پیروی از سیره ائمه معصوم سلام الله علیهما است ،آیا در بین اکثریت قریب به اتفاق اهل سنت چیزی جز اظهار دوستی به اهل بیت می بینیم ، پس اصرار به ایجاد دشمنی جز از سر جهل و تعصب بیجا و جلو افتادن از سیره معصوم که نتیجه ان هلاکت است چیز دیگری میتواند باشد. برائت از دشمنان اهل بیت چه ربطی به صدها میلیون مسلمان سنی دوستدار اهل بیت دارد ، خداوند نعمت بصیرت به همه علمای اسلام و عزت و سربلندی به همه مسلمانان عنایت فرماید.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۱
۴
۵۶
بسم الرب اشهدا
خدا شمارا خیر دهد که برای وحدت اسلامی قدم برمیدارید.
قطار حرکت به سوی سعادت وکمال بشری,در هرلحظه مسافران زیادی را پیاده میکند.
ازز خدای متعال خواستارم که ما را جز پیاده شدگان از این قطار ,قرار ندهد
اجرکم عندالله
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۱
۸
۵۶
شیعه مظلوم است، حتی دم از وحدت هم بزنیم باز هم سر هایمان بر نیزه خواهد رفت. یا مظلوم حسین جان.
پاسخ
مخلوق خدا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۱
۹
۳
هو العلیم
تقریبا تمام نظرات افراد را مطالعه کردم تاسف خوردم که باز یادمان رفت دشمن درصدد این تفرقه افکنی ها میان مذاهب و ازهمه بدتر رسیده کار به جایی که میان هم مذهبان است پس باید برای این همه موفقیت خون گریه کرد برادر یا خواهر محترم اگر پیرو خط نائب بر حق امام زمانت نیستی حداقل حق شیعه بودن رو آنجایی به جا بیاور که مولایت علی دربه تمام غصه هایی که برسرش آمد بست و به خاطر صلاح جامعه اسلامی دست در دست کسانی گذاشت، تا بصیرت را برای امثال من وتو تعریف کند بد نیست گذری به تاریخ بزنی و نظرات حکیمانه مولا را خیلی بعد تر آن زمان در جنگهای که خلفا سردمدار این جنگها بودند مطالعه کنی ولایت زمان اگر از وحدت امر فرمودند برای همین زمانهایی بود که صدای قهقهه اسراییل امریکا انگلیس از این تفرقه دل مهدی فاطمه را به درد آورده ما خواهر و برادر اهل شیعه و اهل سنت پیرو خط رهبری درهای تفرقه را میشکنیم تا خواب خوش دشمن به کابوس وحدت مابرای از بین بردن آن آرزوی دیرینه یعنی پاک شدن وجود نحس اسراییل از تمام دنیا باشد بد نیست آمار مسلمانان جهان راببینی و آمار ظلمی که برآنان روا میشود راهم مشاهده کن اگر دستمان دردست هم بود سینه نوزاد فلسطینی را یک گلوله هم اندازه قلبش سوراخ نمی کرد آنهم در مقابل مادرش ،حسین را شیعیانش تنها گذاشتند چون به مصلحت و عقل خود عمل کردند نه بر تکلیف خود . یا علی
پاسخ
ناشناس
United States
۰۲:۲۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
۷
۲
بعضی اصرار دارن به بازی تو زمین دشمن
پاسخ
يه بسيجي
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۶
۱۱
حقيقتا من براي ايشون و مقلدانشون نگرانم. كسيكه را كه ميگويند بزرگ مرجع جهان تشيع انگار ذره اي از مصلحت انديشي و سياست مداري هاي حضرت امير (ارواحنا فداه) را مطالعه هم حتي نكرده يا مطالعه كرده و علم دارد ولي ...!!! چون خيلي ميخوان اهل بيتي باشن و زنده كننده ي شعائر اهل بيت؛ احساساتي شده ان. خدا حفظش كنه...
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴
۲
اصلا اصول کافی 4 جلده از کجا شما 8 جلد اوردین.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۱ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۸
۷
به نظر من آنقدر آخوندهایی بودند که پول مردم را خوردند و چاپیدند و با این کارشان اعتقادات مردم را دزدیدند این مرجع تازه اعتقادات فرامموش شده در طی این 33 سال انقلاب را به ما برگرداند. در ضمن به امام زمان هم ایراد بگیرید که چرا برای امام حسین خون گریه میکنند زیرا فقط یک گریه کافی است مبادا خونی از دماغ کسی ریخته شود.
پاسخ
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۹
۱۱
ایت الله بهالدینی دست امام خامنه ای را میخواست ببوسد ولی امام خامنه ای نگذاشت ایتدالله بهالدینی گفت:بزار دستت را ببوسم تا در روز قیامت به مادرم زهرا بگویم دست ولی زمانم را بوسیده ام
پاسخ
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۹
۱۴
تحرکات آقای شیرازی کاملابرخلاف انقلاب وولی فقیه ووحدت جهان اسلام است این آقاطوری رفتارمیکندانگارفقط خودش محب حضرت زهراوحضرت امیرهستن به وا...قسم این آقاوامثال اوکه نمیخوان جایگاه ولی فقیه رابه انواع دلایل که ازنظرمن حسدوبخل وناواقع بینی وکبرو...شاملش میشه درک کنن که ولی فقیه رهبرزمان (آیت ا...العظمی سیدعلی حسینی خامنه ای حفظه ا...)چه مسئولیت سنگینی داردکه اگرتمتم مراجع بیانم جاش بشینن...
واقع بین باشیددنیای اسلام درمقطع حساسی قرار داردکه احتیاج به پاگذاشتن روی حب وعلائق شخصی داردوبس وقتی رهبرزمان حکم وحدت دادواجب الاطاعة است ازآیت ا...گلپایگانی که یکی ازبزرگان ومراجع زمان بودندودرمرجعیت علمی وسیاسی ایشان شکی نبودبریدبخوانیدکه هنگامی که آقای خامنه ای رهبرشدندگفت تضعیف شوماحرام است اونوقت یکی مثل آقای شیرازی که امنیت واحترامشومدیون انقلاب وولی فقیه است واسه خودش...
جانم فدای رهبرم...
پاسخ
سلام
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۶ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۲
۱۳
لعنت بر صاحب این سایت و
مطالب که به رای خود گذاشتند.
کجایند عالمان دین...
اللهم عجل الولیک الفرج المهدی..
پاسخ
سادات حسینی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۶
۹
خدا هدایتتون کنه!
برائت در دین وجود داره
اگرنمیدونین پس خواهشا برین تحقیق کنین.
ببینم شما که شیعه هستین.ومیگین عاشق حضرت زهراهستین!چه جور غیرتتون اجازه میده که با دشمنان اهل بیت دوستی و وحدت داشته باشین؟!؟!
پاسخ
سلام بر مراجع
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۶
ای والله بر مراجع عزیز همه حهایتان درست مراجع
ههههههه
پاسخ
طلبه جوان
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۸
۸
سلام
قابل توجه آنهایی که نظر بیخود میدند:
به وب بنده مراجعه کنید تا بفهمید قمه زدن هیچ اشکالی نداره.
www.majnon128.blogfa.com
پاسخ
کلب آل علی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۲
۱۹
۱۸
*****اللهم العن الجبت و الطاغوت******
مرجع بزرگوار، سمعا وطاعة..
ان شاءالله تا پای مرگ پای"برائت"می ایستیم و هفته برائت را گرامی خواهیم داشت!
تا کور شود...
بر منکرین تبری لعنت
بر دشمنان مرجعیت اصیل شیعه لعنت
خداوند به حق حضرت زهرا صلوات الله علیها این بزرگ احیاگر شعائر اهل بیت علیهم السلام، فقیه ولایی و مرجع عظیم الشان جهان تشیع یعنی حضرت آیت الله العظمی حاج آقا سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی را تا ظهور امام و رهبرمان از شر اشرار محافظت بفرماید...
""""""""""""اللهم عجل لولیک الفرج"""""""""
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۸ - ۰۳ تير ۱۳۹۲
۷
۷
بعد تولی و تبری برای چیه ؟ کشکه ؟
پاسخ
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۰۷ تير ۱۳۹۲
۸
۸
سلام بر همه دوستان عزیز:
بابا جون چرا دعوا میکنید با هم نه آقای شیرازی با وحدت سیاسی بین شیعه و سنی مخالفت کرده و نه مقام رهبری با وحدت اعتقادی بین شیعه و سنی مخالفن.شما ها که همتون شیعه هستید که انگار بدترید.علمای سنی هم از فرمایشات سیاسی مقام رهبری پند میگیرند و هم از سراسر دنیا به بیت آیت الله شیرازی میرن و تحت تاثیر صحبتهای ایشون قرار میگیرن.اول بصیرت اعتقادی و شیعی داشته باشد و بعدا بصیرت سیاسی هر دوتاش مهمه . خوش باشید از دیار نصف جهان
پاسخ
فدایی سید علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
۱۵
۱۹
شیرازی همیشه اهل بدعت بوده
مگخ این آقا نیومد برعلیه حضرت امام خامنه ای سخنرانی کرد؟ آقا یون تبری دار چرا لال شدید
برمنکرین رهبرشیعیان جهان آقا امام خامنه ای لعنت...
پاسخ
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۲ - ۰۲ مهر ۱۳۹۲
۱۶
۱۸
ازبرادران وخواهران درخواست دارم به مراجع توهین نکنید جانم فدای سید صادق
پاسخ
شیعه
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۸ - ۰۳ آبان ۱۳۹۲
۱۲
۱۶
شماکه میگیدلعن نکنیدشریک قاتلان حضرت زهراعلیه السلام هستید خداهدایتتون کنه
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
آقای شیعه تبرئ داشته باش نه برائت اول بفهم بعد حرف بزن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۱۶ آبان ۱۳۹۲
۱۴
۹
اگر آقایان اینقدر سینه چاک اهل بیت علیهم السلام هستند پس چرا در زیر زمینها لعن می کنند بفرمایند برای دفاع از کیان شیعه به سوریه بروند و همانجا عملا دفاع کنند . دیگر اینکه اگر آقای شیرازی خیلی احساس مسئولیت می کند چرا از اولین اشخاصی بود که دفترش در سوریه تعطیل شد و همه به عراق و ایران فرار کردند . اما مقام معظم رهبری با تمام توان بهمراه بسیجیان غیور و شجاع ماندند و از سوریه که نماد تشیع است دفاع می کنند ..... کمی خجالت هم خوب چیه ها ....
پاسخ
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۶ آبان ۱۳۹۲
۱۴
۱۵
دربین اهل سنت وهابی هاودربین شیعیان قمه زنها ابرویی برایمان نگذاشته اند اینها نقشه انگلیسه که مردم ازوحشت بهایی بشن واسلام هراسی رادردنیاتبلیغ میکنن چون ازاسلام ناب هراس دارند
پاسخ
سید حسین الموسوی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۲
۱۳
۱۰
اگر قمه بدعت و حرام است ؛ پس چرا خیلی از علمای شیعه حلال کرده اند؟ از جمله آیات عظام: خوئی ، سیستانی ، وحید خراسانی ، نائیلی ،روحانی و ...
این مسئله در اصل فقهی است ، یعنی مراجع از سوی علم اختلاف دارند نه از سوی صراع.
و این فتوای متفاوت علما مبنی بر دلایل است.
اگر مسئله وهن مذهب است ، پس نذری چرا حلال است؟
اگر مسئله زیان است ، پس سیگار چرا حلال است؟
این مسائلی علمی و نظر هر مرجع محترم است.
لطفا به هر دلیل مجادله نکنید؛ وحدت شیعه بسیار پر ارزش تر است.
پاسخ
علي
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۱ - ۱۸ دی ۱۳۹۲
اولا بهتر است به جاي خيلي از علما بگوييد تعداد بسيار كمي از مراجع گفتند حلاله بلكه اکثر مراجع فعلی قمه زدن را جایز نمی دانند. در ضمن قمه زنی در درجه اول بر مبنای حکم حکومتی ولی فقیه زمان حرام شده است و حتی بقیه مراجع و مقلدشان نیز در این مورد باید به حکم ایشان عمل کنند. (اگر فرق فتوا و حکم را نمی دانید مطالعه كنيد)
ضمن اینکه اگر اندکی از لاک خودمان خارج شویم و دنیای اطرافمان را نگاهی بیاندازیم؛ بی درنگ تائید خواهیم کرد که امروزه قمه زنی از مصادیق بارز و روشن وهن مذهب شیعه شده است. چنانکه بسیاری از رسانه های تصویری و نوشتاری و شبکه های ماهواره ای ضد شیعه دستاویزی بهتر و ملموس تر از قمه زنی برای مخدوش کردن چهره تشیع نیافته اند.
در ضمن شما نذري را وهن مذهب مي دانيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضا از تبریز
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۴ آذر ۱۳۹۲
۱۶
۳۰
جانم فدای آقا سید صادق
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۹ دی ۱۳۹۲
جانم فداي امام زمان
جانم فداي نائب امام زمان ، امام خامنه اي
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۸ - ۱۹ دی ۱۳۹۲
۱۶
۷
سید صادق وامثال او سفارت سیارآمریکا هخستن
پاسخ
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۹ - ۲۴ دی ۱۳۹۲
۱۶
۸
این مردک از طرف انگلیس اجیر شده...
پاسخ
ناشناس 2
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
قربون دهنت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
۲
۲
همه شما فریب خورده هستید
گاهی ممکن است یه نفر را یه فرد با مدرکابتدایی گول بزند
گاهی با یک مدرک دیپلم
گاهی با یک مدرک لیسانس
گاهی با یک مدرک دکتری
گاهی یک مرجع
گاهی با یک امیتاز
مثلن مرا میشود با یک اینترنت پرسرعت گول زد.به همینسادگی
بنابر این هر کسی را میشود گول زد.حالا شاید از نظر شما اینترنت پرسرعت کم ارزش باشد.از دید من هم گول زدن شما هم کم ارزش است
همه ما در این مشترک هستیم که گول میخوریم.
گول چرا خورده ایم خود میدانیم



امام زمان به 313 نفر احتیاج دارد که گول نخورد.ولی کو کجا.نیست.
چون همه گول میخورند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۰ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۳
۱۰
۷
حیا کن صادق انگلیسی
پاسخ
مدافع ولایت
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴
۵
بزرگترین بدعت و عظیم ترین اختلاف آن هم از نوع انگلیسی همین تفرقه بین شیعیان به نام خودی و غیر خودی است
پاسخ
ناشناس 5
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۸ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۳
۱
۵
با سلام خدمت همه دوستان اول از همه دقت کنید بینید چه ققدر قشنگ بین شیعه دارند اختلاف درست می کند پس مواظب باشیم
مطلب بعد اینکه تاریخ دائما در حال تکرار است اما عبرت گیرنده کم است در احوالات آقای منتظری خوب دقت کنید و بینید عاقبت کارش چه شد ضربه ای که ایشان خورد از اطرافیان (دامادش) خورد پس اطرافیان اشخاص و کردار آنها را خوب رسد کنید یا کتاب شریعتمداری در دادگاه تاریخ را حتما بخوانید ایشان از مراجع تقلید بزرگ بودند که در آذربایجان خیلی مقلد داشتند اما بعدا مشخص شد که 15 سال مهره ساواک بوده و هیچ کس نمی دانست . خدا نکند کسی راغرور و جاه طلبی بگیرد وگرنه جنگ با ولی فقیه که هیچ به چنگ با امام زمان هم میرود
پاسخ
ناشناس 5
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۳
۲
۵
با سلام خدمت همه دوستان اول از همه دقت کنید بینید چه ققدر قشنگ بین شیعه دارند اختلاف درست می کند پس مواظب باشیم
مطلب بعد اینکه تاریخ دائما در حال تکرار است اما عبرت گیرنده کم است در احوالات آقای منتظری خوب دقت کنید و بینید عاقبت کارش چه شد ضربه ای که ایشان خورد از اطرافیان (دامادش) خورد پس اطرافیان اشخاص و کردار آنها را خوب رسد کنید یا کتاب شریعتمداری در دادگاه تاریخ را حتما بخوانید ایشان از مراجع تقلید بزرگ بودند که در آذربایجان خیلی مقلد داشتند اما بعدا مشخص شد که 15 سال مهره ساواک بوده و هیچ کس نمی دانست . خدا نکند کسی راغرور و جاه طلبی بگیرد وگرنه جنگ با ولی فقیه که هیچ به چنگ با امام زمان هم میرود
پاسخ
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۶
۴
باسلام..
بچه مشهد
18 سالم بود که از جلو دفتر این آقا رد میشدم گفتم برم داخل
رفتمو یه آقایی رساله آیت الله رو بهم داد..
نه که مقلدش شده باشم نه.. بخدا حتی نمیشناختمش ولی برا مسائل شرعیم به رسالش نگا میکردم..

حالا دارم رسالش در سن 23 سالگی آتش میزنم..

من به هیچ کدوم از این حرفا و این اخبار و این نظرات کار ندارم..

برای باطل بودن این آقا همین بس که دست بدامن واشینگتن شده...

درود بر خمینی کبیر
درود بر امام خامنه ای
و درود بر تمام شهدای انقلاب اسلامی و شهدای 8 سال دفاع عاشقانه..
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۲ - ۰۸ تير ۱۳۹۳
۵
۳
صادق چیه کاذب
مثل دانشمند کیه جاهل تمام عیار
پاسخ
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۳
۱
۰
دوستان عزیز سلام
پاسخ
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۶ - ۲۷ آبان ۱۳۹۳
۲
۰
سید صادق به یکی از هیات های بزگ تهران 70میلیون تومن پول داده تا فقظ عکس حضرت امام خامنه ای رو تو هیاتشون نزنن.واقعا سید صادق و دارو دسته هاش خود شیطانن
پاسخ
سرباز اقا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۳
۲
۰
سلام دوستان
شمایی که از اسیب زدن به خودتون نمیترسید خواهشا برین تو عربستان از این حرفا بزنید
برید و از شیعه های افغانستان پاکستان که به خاطر حرفای امثال صادق میزنن دارن خون میدن دفاع کنین
میگن زمان صفویه یکی از شاهان به سیدها خیلی علاقه داشت واسه همین بهشون حقوق میداد بعضیا رفتن الکی شجره درست کردن
ایل شیرازی هام از همونان
دوم یه فرضیه دیگه هم هست اونم اینکه میرسن به.....
پاسخ
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۳ - ۲۱ دی ۱۳۹۳
۰
۰
مرگ بر آخوند انگلیسی
پاسخ
علی دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۲ - ۲۹ دی ۱۳۹۳
۰
۰
آیت الله !!!!سید صادق شیرازی...عراق انتظارت را می کشد ...برو عراق ...شما که این قدر قوی هستید وجذب بالایی دارید برو توی عراق ز اونجا ایرانی ها رو جذب کن..عراق الان به مرجع عالی قدر وشجاعی مثل شما نیاز داره...والا..
نکنه چون عراق امنیت نداره .....؟نه بابا ...ترس برای کسی که قمه زنی رو مستحب می دونه که معنا نداره...شما که جان در ره اهل بیت می دین...
پاسخ
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۳
۰
۰
سلام

*قمه ای که صادق شیرازی به قلب شیعه فرو می کند *
salar00750.blogfa.com
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۴ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
۰
۰
اوکسی است که اوایل انقلاب موافق حکومت اسلامی بودوحال منافع اوبه خطرافتاده میگویددرزمان غیبت معصوم حکومت اسلامی جایزنیست
پاسخ
سید محمد
-
۰۰:۳۳ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
۰
۰
سلام من با تمام نظرات شما موفقم الان فقط شیعه و سنی و هر مسلمون دیگه یا هر کسی که تابع ادیان ابراهیمی هست باید بدونه که نیاز به وحدت داریم...یه سری به این آدرس بزنید به درد میخوره www.mohammadrasol22.blogfa.comدر ضمن توی دین مبین اسلام مرید و مراد نداریم
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
۰
۰
عالی
پاسخ
احد
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۳
۰
۰
سلام ماباید به فرزندانمان بیاموزیم براءت از دشمنان اهل بیت را (تا در مدارس شیعه معلمان کم اطلاع نگویند فلان وفلان به اسلام خدمت کردند)ازطرفی هم در برخورد و مراودات با اهل سنت باادب واحترام سخن می گوییم زیرا با بی ادبی کسی حرف هرچند حق باشد راقبول نمی کند مانباید خودمان را حزب الهی تر از ایمه علیهم السلام بدانیم وافراطی یا تفریطی باشیم باید دید آیا سیره اهل بیت با مخالفان وعامه اینگوته بوده است؟
پاسخ
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
۰
۱
تفکری که به اقا بهجت ما اهانت میکند نیاز به ادله واستدلال و...برای اسلامی بودنش نیست
پاسخ
محب امام علی علیه السلام
-
۱۳:۴۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
ای شمر زمان شیرازی دنیای خود رابه چه فروخته ای من ننگم میکند به توبگم سیدتو لباس حضرت رسول خداراپوشیده ای امادراین لباس خیانت میکنی به اسلام خدالعنت کند ظالمان را
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۴
۰
۰
قمه را انچنان بايد زد که روح در بدن نماند اگر براستي اگر همه زندگيت ......
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها