کد خبر: ۱۰۹۳۱۹
زمان انتشار: ۱۹:۵۳     ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
بازي تيم هاي استقلال - پرسپوليس که رأس ساعت 15 در ورزشگاه آزادي آغاز شد ، در نهايت بازي با تساوي بدون گل به پايان رسيد.
به گزارش598 به نقل از خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در حالی که کمتر از 4 ساعت به آغاز شهرآورد 76باقی مانده صندلي هاي ورزشگاه آزادي پر شدند.
به همین منظور توفیق کابلی، رئیس مجموعه ورزشگاه آزادی تهران به خبرنگار ما گفت: تمام امکانات ورزشگاه آزادی آماده برگزاری شهرآورد76 هستند و ما بسیار امیدوار هستیم که هواداران به راحتی هر چه تمامتر شاهد دربی خوب پایتخت باشند.
 
بلیط فروشی از ساعت 6 صبح آغاز شد و مسئولان بلیط فروشی راس ساعت در باجه ها حضور پيدا کردند.
 
تمام تمهیدات لازم اعم از آتش نشانی، منطقه برق رسانی و اورژانس آماده خدمت رساني هستند.

از وزارت ورزش، یگان ویژه، شهرداری منطقه 22 و کلیه عزیزانی که در برگزاری این دربی ما را همراهی کرده اند کمال تشکر را داریم.
 
متأسفانه به علت ناهماهنگی بین حراست ورزشگاه آزادی و حراست وزارت، خبرنگاران برای ورود به ورزشگاه با مشکلاتی روبرو بودند به طوري طیبی مسئول حراست ورزشگاه آزادی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرده بود هر کسی کارت پارکینگ داشته باشد می تواند به داخل ورزشگاه برود اما این درحالی است که به خبرنگاران کارت پارکینگی داده نشده است.
 
تماشاگران همچنان در حال ورود به ورزشگاه هستند و ترافیک زيادي اطراف خیابان‌های ورزشگاه وجود دارد.
 
درب های ورزشگاه از ساعت 6:30 باز شده است.
 
ماموران انتظامی در اطراف ورزشگاه حضور دارند و مانع از کارهاي غير قانوني مانند فروش بدون مجوز و غيرقانوني مي شوند.
 
بوفه هاي ورزشگاه در حال سرويس دهي به تماشاگران و هواداران دو تيم هستند.
 
همچنين از طرف ورزشگاه آزادی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) یکسری برنامه های شاد و متنوع برای هواداران تدارک دیده شده و وسایل پذیرایی در اختیار آنها قرار مي گيرد.
 
در دست هواداران استقلال پرچم 200 متری ديده مي شود.
 
هنگامی که هواداران استقلال امیر قلعه‌نویی را تشویق می‌کنند هواداران پرسپولیس با سوت زدن به این تشویق اعتراض می‌کنند.
 
آسيب ديدن يکي از هواداران از ناحيه چشم به طوري که هنگام ورود به ورزشگاه به يکي از تابلوهاي تبليغاتي برخورد کرده بود باعث شد که آمبولانس براي خدمت به وي خود را به محل حادثه البته با 45 دقيقه تأخير برساند.
 
ترکيب 18 نفره استقلال اعلام شد
 
رحمتي، عمران زاده، نکونام، صادقي، ويسنته آرزه، حمودي، حيدري، محمدرضايي، حاتمي، موسوي، حسيني، منتظري، اشجاري، مجيدي، ساموئل، جباري، برهاني و اکبرپور ترکيب اصلي تيم فوتبال استقلال هستند که در بازي امروز مقابل پرسپوليس قرار مي گيرند.
 
فردوسي پور دربي 76 را گزارش مي کند.
 
حاج رضايي، استيلي و هادي طباطبايي به عنوان کارشناس در ورزشگاه آزادي حضور مي يابند.
 
به گفته تهيه کننده " فوتبال برتر " اين برنامه براي اولين بار از ورزشگاه آزادي روي آنتن مي رود.
 
بیش از 110 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور دارند و تماشاگرانی که بیشتر از ظرفیت ورزشگاه آمده‌اند به طور سرپایی در طبقه دوم مستقر شدند این در حالی است که همچنان تماشاگران در حال ورود به ورزشگاه هستند.
 
گروه موسيقي در ورزشگاه آزادی مشغول اجرای برنامه است.
 
هواداران استقلال با شعارهایشان حضورشان در آسیا را به رخ هواداران پرسپولیس می‌کشند.
 
هنگام ورود يحيي گل محمدي هواداران استقلالي علي دايي را تشويق مي کردند.
 
مسئولان سازمان لیگ به نیروی انتظامی اعلام کردند که درب های ورزشگاه را ببندند این در حالی است که پشت درب های شرقی و غربی هواداران همچنان ازدحام کرده اند.
 
ترکيب 18 نفره تيم پرسپوليس اعلام شد
 
نيلسون، جلال حسيني، نورمحمدي، پولادي، ماهيني، حقيقي، پروويچ، فشنگچي، مهدوي کيا، رضايي، کلاه کج، انصاري فرد، قاضي، نوروزي، محمد نوري، محمدي، بنگر يا خانزاده و نقي زاده ليست 18 نفره پرسپوليس هستند که در مقابل استقلال به ميدان مي روند.
 
زرينچه از استقلال ميگويد!
 
پرسپوليسي ها امروز بايدحواسشان را جمع کنند تا از پاس هاي عمقي مجتبي جباري که سلطان اينگونه پاس ها است ضربه نخورند.
 
وي به اين نکته در خصوص آرش برهاني نيز اشاره  کرد که آرش برهاني بسيار فرصت طلب است و از هيچگونه فرصتي در اين بازي براي گلزني دريغ نمي کند.

پايگاه اطلاع رساني مرکز اورژانس تهران، جهت پوشش امدادی، پزشکی بازی پرسپولیس و استقلال اقدام به استقرار 10 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 2 دستگاه موتور آمبولانس به همراه حدود 50 نفر پرسنل اعم از پزشک، کارشناس و تکنسین فوریت‌های پزشکی می‌کند.
 
 تمام این دستگاه‌ها و پرسنل از ساعت 10 صبح امروز تا پایان مسابقه و تخلیه کامل ورزشگاه آزادی مستقر هستند.
 
بعضی از تماشاگران بدون بلیت وارد ورزشگاه شدند اما نظم و انضباط قبل از دربی 76 بسیار ایده آل و مناسب است.

مهدی تاج: امیدوارم یک بازي کم نقضي را شاهد باشیم
 
سرپرست سازمان لیگ گفت: امیدوارم یک بازی زیبا و کم نقصي را از هر دو تیم شاهد باشیم.
 
مهدی تاج عنوان کرد: در حال حاضر شرایط خوبی برای برگزاری مسابقه مهیا شده است.
وی در ادامه افزود: از هواداران می خواهم که به علت تکمیل ظرفیت دیگر به ورزشگاه نیایند و از خانه ها و گیرنده های خود بازی را تماشا کنند.
 
تاج تصریح کرد: از ساعت 6 صبح در ورزشگاه آزادی باز است و بلیت فروشی انجام شده است.
 
وی در پایان افزود: ما در حال حاضر شرایط برگزاری یک دربی کم نقض را مهیا کرده ایم.
 
نکته جالب اين بازي اين است که تاج گفته 90 هزار نفر به ورزشگاه آمده اند ولي بيش از 100 هزار نفر در ورزشگاه حضور دارند که 75 هزار نفر با بليت وارد استاديوم شده اند 10 هزار نفر به عوامل اجرايي اختصاص دارد و بقيه بدون بليت وارد شده  اند.
 
ترکیب استقلال و پرسپولیس اعلام شد
 
از سوی کادر فنی سرخابی ها ترکیب این دو تیم برای برگزاری دربی هفتاد و ششم اعلام شد.
 
استقلالی‌ها با ترکیب سیدمهدی رحمتی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، علی حمودی، حسن اشجاری، جی لوید ساموئل، جواد نکونام، مجتبی جباری، آرش برهانی و فرزاد حاتمی در این بازی به میدان می‌روند.
 
هم چنین فرهاد مجیدی با تشخیص قلعه‌نویی از ابتدای بازی به میدان نمی‌‍رود و در صورت صلاحديدي سرمربي تيم در جریان بازی، آبی‌پوشان را همراهی خواهد کرد.
 
از سوی دیگر تیم فوتبال پرسپولیس نیز با نیلسون، رضا نورمحمدی، سیدجلال حسینی، مهرداد پولادی، حسین ماهینی، مارکو پروویچ، محمد نوری، رضا حقیقی، مهدی مهدوی کیا، غلامرضا رضایی و کریم انصاریفرد برابر استقلال به میدان خواهد رفت.
 
هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس تا 2 ساعت قبل از دربي تمام مسائل اخلاقی را رعایت کرده بودند علیه یکدیگر زشت‌ترین شعارها را به کار بردند که با اين کارشان ورزشگاه را زشت کردند.
 
محسن قهرمانی به همراه حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری برای بازدید از ورزشگاه وارد زمین چمن شدند.
 
هادی طباطبایی، دروازه بان سابق استقلال و تیم ملی هنگام وورد به ورزشگار مودر تشویق هواداران این تیم قرار گرفت.
 
منتقمی، قائم مقام باشگاه پرسپولیس و فنونی‌زاده بازیکن سابق پرسپولیس وارد ورزشگاه شد.
 
شعار طرفداران 2 تیم هم علیه یکدیگر همچنان در ورزشگاه شنیده می‌شود.
 
پرسپولیسی‌ها 13:50 وارد ورزشگاه شدند.
 
تنها 1 ساعت باقی مانده تا شهرآورد 76 ساعت 6 صبح روز جمعه 6 بهمن ماه است همه جای شهر حال و هوایی خاص دارد انگار همه مردم آماده اند برای یک رویداد، رویدادی که از هفته ها قبل صحبتش بود انگار قرار است یک بازی برگزار شود که می گویند اسمش شهرآورد است یا همان دربی خودمان، دربی 76.
 
ساعت 6 صبح بود دوربین باشگاه خبرنگاران در اطراف ورزشگاه دنبال سوژه ای بود که انگار صدای عده ای از هواداران بلند شد که (آقا بیا از اینجا بگیر ببین 45 دقیقه است که زنگ زدیم و یک آمبولانس خواستیم این بنده خدا چشمش آسیب دیده و به هر کسی می گویم کسی جواب نمی دهد.) زمانی که دوربین ما به سمت این جوان رفت ناگهان اطراف ما شلوغ شد.
انگار چشمش در اثر برخورد با تابلوی تبلیغاتی آسیب دیده بود.همه هواداران در اطراف ماجمع شدند و از وضعیت بد ورزشگاه گلایه داشتند عده ای می گفتند 45 دقیقه است که زنگ زدیم و یک دستگاه آمبولانس خواسته ایم ولی انگار کسی به حرف ما گوش نمی دهد و عده ای هم از وضعیت بد بلیت فروشی شکایت داشته اند.
 
دقیقا کمی آن طرف تر در محل اسکان تماشاگران رفتیم درست جایی که تماشاگران یک شب سرد زمستانی را به صبح رسانده بودند و آماده بودند که درب ورزشگاه باز شود تا بتوانند به داخل ورزشگاه بروند و بازی تیم های مورد علاقه خود را ببینند.
 
البته باید این را هم اضافه کنم که کری خوانی های بین هواداران دو تیم هم به نحوی جالب توجه بود ولی در بین همه اینها عده ای هم بودند که اصلا کاری به دربی و حتی استقلال و پرسپولیس نداشتند و مشغول فروختن پسته، تخمه، ساندویچ خود بودند. ولی عده ای هم بودند که با شور و هیجان از تیم های مورد علاقه شان صحبت می کردند.
 
استقلالی ها عقیده داشتند مجيدي در این بازی 3 گل خواهد زد و پرسپولیسی ها برای اینکه قافیه را از دست ندهند بحث هت تریک در بازی قبل و 6 گل سال 52 را به میان می آوردند. ولی در بین تماشاگران عده ای هم بودند که از شهرستان های دور خود را به تهران رسانده بودند تا بتوانند بازی را از نزدیک و در ورزشگاه مشاهده کنند، کسانی که از اهواز، کرمان، اسلویه و شهرستان های دور آمده بودند تا یک بازی زیبا را ببینند. ولی در آخر همه ما امیدواریم که امروز در ورزشگاه آزادی یک بازی زیبا و کم حاشیه از هر دو تیم را شاهد باشیم تا دل کسانی را که عاشقانه از راه های دور خود را برای دیدن این بازی به ورزشگاه رسانده اند شاد کنند.
 
 هواداران هم بايد امروز فقط تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند و کاری با تیم مقابل یا همان حریف دیرینه خود نداشته باشند و با استفاده از الفاظ زشت و زننده، زیبایی این بازی را زشت نکنند.
 
بازي رأس ساعت 15 آغاز شد
 
بازي تيم هاي استقلال - پرسپوليس رأس ساعت 15 در ورزشگاه آزادي آغاز شد.
 
مجتبي جباري در دقيقه 5 يک پاس اشتباه داد و منجر به ضد حمله پرسپوليسي ها شد و پس از چند دقيقه حقيقي در ميانه ميدان خطاي سنگيني روي وي انجام داد که جباري با حرکتي دست او را پس زد.
 
در دقيقه 17 فرزاد حاتمي با سانتر حيدري اولين خطر را بر روي دروازه پرسپوليس ايجاد کرد.
 
در دقيقه 18 بازي يک بادکنک قرمز در کنار زمين ديده شد که توپ جمع کن با پا آن را ترکاند که اعتراض هواداران پرسپوليس روبرو شد.
 
کريم انصاري فرد با مصدوميت جزئي روبرو شد و به خارج از زمين انتقال پيدا اما پس از چند دقيقه به زمين برگشت.
 
در دقيقه 19 توسط نوري يک موقعيت خطرناک روي دروازه استقلال به وجود آمد.
 
پس از گذشت 25 دقيقه هر دو تيم موقعيت هاي زيادي را از دست دادند به طوري که در دربي هاي گذشته شاهد اينگونه بازي زيبا و رواني نبوديم.
 
در دقيقه 28 ديدار دربي از سوي هواداران پرسپوليس به هنگام ضربه کرنر حسن اشجاري بر روي دروازه سرخپوشان، يک نارنجک به سوي زمين پرتاب شد.
 
پس از پرتاب نارنجک از سوي هواداران سرخپوش هواداران استقلال اعتراض خود را نسبت به اين موضوع ابراز کردند که امير قلعه نوعي با بالابردن دست هاي خود به هواداران استقلال اعلام کرد که هيچ گونه بي احترامي را به هواداران حريف انجام ندهد.
 
در دقيقه 31 بازي استقلالي توسط جباري يک کرنر ديگر به سمت دروازه پرسپوليس انجام شد که نيلسون با خروج به موقع خود مانع خطر آبي پوشان شد.
 
در دقيقه 36 بازي خروج اشتباه نيلسون يک موقعيت گلزني را براي استقلال پيش آورد.
 
در دقيقه 38 بازي  غلامرضا رضايي موقعيت خطرناکي براي پرسپوليس به وجود آورد.
 
لازم به ذکر است، باره سي در کنار کارلوس کي روش در جايگاه ويژه دربي  را تماشا مي کنند.
 
بازيکنان پرسپوليس نسبت به خطاي صورت گرفته در محوطه جريمه آبي پوشان به قهرماني داور بازي دربي اعتراض کردند.
 
خطا بر روي رضا حقيقي توسط عباس محمدرضايي که هر دو از تيم فجر سپاسي آمده اند و براي اولين بار در دربي حضور دارند مشاهد کرديم.
 
بازي در نهايت با تساوي بدون گل در نيمه اول به پايان رسيد.

*** کارشناسی نیمه اول دربی؛ حاج رضایی: محافظه کاری بازی را کشت

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: مورد پررنگی که در بازی مشهود بود، ترس و محافظه کاری بود که بازی را کشت.

براساس این گزارش امیرحاج رضایی کارشناس فوتبال کشورمان درمورد کارشناسی نیمه اول دربی خاطرنشان کرد: استقلال و پرسپولیس در نیمه اول شباهت های زیادی داشتند که ترس از باخت، گل خوردن و محافظه کاری باعث کشتن بازی شد که درنهایت جذابیت بازی را از بین برد.

وی ادامه داد: هردو تیم با سیستم 4-4-2 بازی می کردند. فشار استقلال از سمت راست و فشار پرسپولیس از سمت چپ بود.

هافبک دفاعی استقلال نکونام و برای پرسپولیس حقیقی ، هافبک نفوذی پرسپولیس محمد نوری و استقلال مجتبی جباری بودند.

**نيمه دوم بازي راس ساعت 16:05 با سوت قهرماني آغاز شد.

در اين نيمه پرسپوليس در سمت راست و استقلال در سمت راست ميدان قرار گرفته اند.

در دقيقه 47 يک موقعيت خطرناک توسط نوري براي سرخپوشان بوجود آمد.

شوت سنگين غلامرضا رضايي در دقيقه 49 بازي دروازه رحمتي را تهديد کرد.

محمد قاضي و محسن بنگر در دقيقه 51 خود را براي حضور در ميدان گرم مي کنند.

در دقيقه 53 کرنر براي پرسپوليس بدست آمد که مهدي  رحمتي با خروج به موقع خود توپ حريف را دفع کرد.

عادل کلاه کج در دقيقه 55 خود را براي حضور در زمين گرم مي کند.

ساموئل در دقيقه 58 جايگزين عباس محمد رضايي شد.

مهدي مهدوي کيا در دقيقه 60 بازي زمين را ترک کرد و عادل کلاه کج جايگزين خود شد.

از اين دقيقه بازوبند کاپيتاني به محمد نوري سپرده شد.

رضا حقيقي در دقيقه 61 دروازه استقلال را تهديد کرد.

در زمانی که قرار بود تعویض دوم از سوی کادر فنی به سمت خط طولی خوانده شود به اشتباه فرهاد مجیدی به سمت بوستانی مربی تیم آمد ولی بوستانی خطاب به او گفت: تو به زمین نخواهی رفت او با شدت عصبانیت در پشت دروازه، داد و فریاد کرد.

 کریم بوستانی نیز به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: فرهاد مجیدی اشتباه متوجه شد ولی با آرامش کار خود را برای گرم کردن خود ادامه داد.

در دقيقه 66 بازي حنيف عمران زاده به جاي اشجاري به زمين آمد.

در دقيقه 71 فرهاد مجيدي براي وارد شدن به ميدان به کنار زمين آمد.

آرش برهاني در دقيقه 71 جايش را به مجيدي داد.

بازوبند کاپيتاني به فرهاد رسيد.

انصاري فرد در دقيقه 73 دروازه استقلال را به لرزه انداخت.

در دقيقه 78 بازي مجيدي دروازه پرسپوليبس را به خط انداخت.

محمد نوري در دقيقه 80 ضربه خطرناکي به سمت دروازه استقلال زد که توپ از کنار دروازه به بيرون رفت.

در وقت اضافه بازي کرنري براي پرسپوليس بدست آمد که عادل کلاه کج پشت توپ ايستاد و نتيجه اين ضربه کرنري ديگري بود و در نهايت توپ به بيرون از زمين رفت.

دربي 76 نيز با تساوي صفر بر صفر به پايان رسيد.

** رئیس کمیته انضباطی: از نظر نظم شاهد بهترین دربی هستیم

اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی با حضور در ورزشگاه آزادی از نزدیک شاهد بازی دربی 76 بود.

وي به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: همه موارد در ورزشگاه آزادی تحت کنترل است و هم اکنون شاهد یکی از بهترین دربی ها در طول تاریخ هستیم و نظم خوبی در ورزشگاه و روی سکوها حکم فرما بود.

وی ادامه داد: تماشاگران تا لب های سکوها از بالا و پایین نشسته اند و هیچ مشکلی وجود ندارد.

کارشناس حاج رضایی در نیمه دوم؛  کیفیت لازم را نداشت چون استرس و ترس بالا از جذابیت بازی کاست.

وی ادامه داد: استقلال به هدف خود رسید و توانست بازي را به تساوی بکشد و پرسپولیس در نیمه دوم به آن رسیده بود که می توانست با مهره های خود گل بدست بیاورد، ولی تاکتیک مورد نظر گل محمدی خیلی دیر به کار آمد و تعویض های گل محمدی مناسب نبود.

حاشیه های پس از دربی 76 بیرون از ورزشگاه آزادی:

تماشاگران دو تیم به تساوی اعتراض داشتند و حتی پرچم های خود را آتش زدند و شعار می دانند که فوتبال با سیاست نمی خواهیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها