کد خبر: ۱۱۰۰۸۰
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۰۹ بهمن ۱۳۹۱
آیت‌الله مصباح یزدی:
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مسوولیت اجتماعی روحانیت در عرصه های سیاسی و اجتماعی را احیاء کرد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه قم، آیت الله مصباح یزدی در دیدار جمعی از طلاب آذربایجان غربی افزود: در سال 1326 با ورود به عرصه طلبگی احساس می‌کردیم که علم آموزی در این مسیر تنها دارای ثواب و پاداش می‌باشد و وظیفه روحانیت پس از اتمام تحصیل بر منبر و یا محراب رفتن است اما برکات انقلاب با تلاش های امام خمینی(ره) جایگاهی ویژه به روحانیت بخشید.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: ایشان با انقلاب شکوهمند اسلامی خود در حقیقت مسوولیت اجتماعی روحانیت و مکتب حقیقی تشیع را احیا کرد و با ایجاد حکومت اسلامی سلطه کفر و استکبار را از ایران زدود.

وی اسلام ناب محمدی را هدیه الهی برشمرد و افزود: دین اسلام برای سعادت و راهنمایی بشر از سوی خداوند فرستاده شد و انسان بدون ایمان به خدای تعالی در زندگی دارای درجه و منزلت انسانی نخواهد بود.

این مدرس حوزه افزود: اسلام برای تحقق جامعه اسلامی برنامه های خاصی همچون تشکیل حکومت اسلامی توسط انسان فقیه و مجتهد، اجرای قوانین و حفظ نظام را دارد که روحانیت جایگاه ویژه‌ای در این برنامه‌ها ایفاء می‌کند.

مصباح یزدی در ادامه تصریح کرد: نشر و توسعه معارف اسلامی در جهان وظیفه خطیری است که باید از سوی حوزه های علمیه به صورت گسترده صورت پذیرد زیرا دنیا تشنه حقایق اسلام است، از این رو طلاب باید از همه ظرفیت های فکری و دینی خود بهره گیرند.

وی یادآورشد: وجود حوزه های علمیه و علما نعمت های ارزشمندی است که طلاب باید به درستی قدرشناس چنین توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی باشند و بدانند اگر امروز روحانیت در عرصه‌های جهانی چنین منزلت و جایگاه حساسی را به دست آورده است مرهون تلاش های علما به ویژه امام خمینی (ره) است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان خاطراتی از دوران طلبگی خود خاطرنشان کرد: با اشاره به جایگاه دینی و سیاسی امام خمینی(ره) گفت: ایشان با تلاش های فراوان خود ثابت کرد که روحانیت جایگاهی فراتر از منبر و محراب دارد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
خداوند حفظشان کند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها