کد خبر: ۱۱۰۲۲۵
زمان انتشار: ۱۹:۳۶     ۰۹ بهمن ۱۳۹۱
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم امروز با حضور آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در ابتدای این برنامه که جمعی از طلاب مدرسه معصومیه و موسسه امام خمینی(ره) حضور داشتند مراسم مدح‌سرایی نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) برگزار شد.

آیت‌الله مصباح یزدی نیز در ادامه به سخنرانی پرداخت و با اشاره به تأثیر نیت خالص در قراردادهای انسانی گفت: زمانی که فردی واژه‌ای را به نیت آیات قرآن بنویسد نورانیتی در آن کلمات به وجود می‌آید که دل‌های پاک می‌توانند آن را ببینند.

وی سمبل‌سازی در میان انسان‌ها را یکی از انواع قراردادهای بشری دانست و گفت: لباس‌های مختلف نیز سمبل و نماد مفاهیم خاصی هستند؛ لباس‌ها می‌توانند آثار معنوی خاصی نیز داشته و توجه یا بی‌توجهی به آن‌ها احترام یا بی‌احترامی نسبت به یک سازمان یا کشور محسوب شود؛ در مذهب ما نیز لباسی وجود دارد که دارای ارزش و قداست ویژه‌ای بوده و تنها کسانی که چشم حقیقت‌بین دارند می‌توانند آن را درک کنند و در این میان نیت افراد در پوشیدن آن لباس تأثیر فراوانی دارد.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه اگر فردی برای به دست آوردن مادیات به تحصیل علوم دینی بپردازد نهایت حماقت را به خرج داده است گفت: کارهای بسیاری برای جمع کردن پول وجود دارد و می‌توان به سراغ آن‌ها رفت؛ کسی که از تحصیل علوم دینی قصد مطامع مادی را داشته باشد از فردی که واجبات خود را انجام نمی‌دهد بدتر است.

در این مراسم 18 نفر از طلاب مدرسه علمیه معصومیه و سه نفر از طلاب موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) به دست آیت‌الله مصباح یزدی معمم شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها