کد خبر: ۱۱۱۱۶۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
در سایه سانسور شدید رسانه های رژیم صهیونیستی:
در حالیکه منابع اطلاعاتی غربی، اسرائیل را عامل حملات موشکی اخیر به یک مرکز تحقیقات بیولوژیک در سوریه معرفی می کنند، و همچنین در روزهای گذشته برخی رسانه ها از چراغ سبز امریکا به این رژیم درخصوص حملات هوایی بیشتر به سوریه خبر داده اند، اما مقامات رسمی اسرائیل تا کنون ادعایی رسمی مبنی بر دخالت مستقیم (و یا غیر مستقیم) در تنش های سوریه نداشته اند.
سرویس بین الملل پایگاه 598 - در حالیکه منابع اطلاعاتی غربی، اسرائیل را عامل حملات موشکی اخیر به یک مرکز تحقیقات بیولوژیک در سوریه معرفی می کنند، و همچنین در روزهای گذشته برخی رسانه ها از چراغ سبز امریکا به این رژیم درخصوص حملات هوایی بیشتر به سوریه خبر داده اند، اما مقامات رسمی اسرائیل تا کنون ادعایی رسمی مبنی بر دخالت مستقیم (و یا غیر مستقیم) در تنش های سوریه نداشته اند.

اما اسرائیل در اوایل هفته پیش دو سپر دفاع موشکی گنبد آهنین خود را برای دفاع از مرز های شمالی خود به سمت مرز لبنان چرخانده بود. نتانیاهو در توجیه این عمل آن را منطقی و ضروری عنوان کرد و افزود: ”تسلیحات سوری منتظر ما نمی مانند تا دولت جدید شکل بگیرد." این در حالی است که رسانه های صهیونیستی به شهرک نشینان اطمینان خاطر داده اند احتمال حرکت تلافی جویانه سوریه در خصوص حملات چهارشنبه بسیار ضعیف است. آنها اینگونه القاء می کنند که اسد و دو حامی او یعنی حزب الله و ایران کاملا سرگرم حفظ رژیم کنونی سوریه هستند و نمی توانند جنگی را آغاز کنند بنابراین اقدامات دفاعی اسرائیل فقط جنبه محکم کاری دارند!



البته چیزی که رسانه ها در توجیه اقدام غیرانسانی اسرائیل عنوان کرده اند در جای خود بسیار قابل تامل است. روزنامه تایم اولین روزنامه ای بود که رسما عنوان کرد از اکثر کشورهای منطقه مخصوصا عربستان و اردن و ترکیه و ... از سنی گرفته تا شیعه و افرطی های القاعده همه و همه در سوریه حضور دارند و به فراخور منافع خود از اسد و یا مخالفین او حمایت می کنند؛ بنابراین مقامات اسرائیلی دست به دوراندیشی زده و با انهدام محل ساخت احتمالی تسلیحات بیولوژیکی، به این نگرانی که ممکن است مسلمانان از هر طیفی [یعنی دشمنان درجه یک اسرائیل]، به این تسلیحات دست پیدا کنند خاتمه داده اند.

امریکا نیز با شعله ورتر کردن آتش این هیاهو، به اسرائیل اجازه داده است اگر جهادگرانی که در سوریه هستند از طرفی حمایت کنند که تسلیحات کشتار جمعی در اختیار دارد، حملات هوایی مشابه را تکرار کنند.

اما همانطور که در ابتدای مطلب ذکر شد مقامات اسرائیلی تاکنون تا جایی که توانسته اند از بیان هر ادعای رسمی مبنی بر دخالت مستقیم و یا حتی غیرمستقیم در سوریه اجتناب کرده اند.



رویترز علت این سکوت استراتژیک را در سه عامل می بیند:

ترساندن همسایگان مسلمان و خطر گریزان شدنشان از اتحاد با اسرائیل

ترس از برافروختن آتش خشم حزب الله و وقوع جنگی دوباره بین اسرائیل و این گروه نظامی

ترس از تعقیب قضایی توسط سازمان ملل، زیرا اسرائیل هیچ توجیه حقوقی برای حمله به سوریه در اختیار ندارد.

مضاف براین، اسرائیل به هیچ وجه تمایل ندارد بیش از این وجهه خود را در اذهان عمومی جهان تخریب نماید. اینگونه است که رویترز از سانسور شدید رسانه های اسرائیلی در عدم انتقال اخبار درخصوص حملات چهارشنبه –و یا هر دخالت دیگری در سوریه- به نقل از مقامات اسرائیلی خبر می دهد.

منبع:

http://world.time.com/2013/02/01/the-fallout-from-the-air-raid-on-syria-why-israel-is-concerned/

http://www.reuters.com/article/2013/02/01/us-israel-security-silence-idUSBRE9100BU20130201

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها