کد خبر: ۱۱۳۰۵۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
رئیس انجمن کارآفرینان اوراسیا نقش زنان تاجر موسوم به تجارت چمدانی را در اوایل استقلال قزاقستان در توسعه اقتصادی این کشور مؤثر دانست و خواستار نصب تندیس تجارت چمدانی زنان در شهرهای مهم این کشور شد.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در دوشنبه، «ژامارت الدنگاراف» رئیس انجمن کارآفرینان اوراسیا در نامه‌ای به «نورسلطان نظربایف» رئیس‌جمهور قزاقستان، با اشاره به نقش زنانی که در توسعه قزاقستان در سال‌های آغازین دهه 90 قرن 20 با انجام تجارت چمدانی مؤثر بودند، خواستار اجازه نصب تندیس‌های آنان در 3 شهر این کشور شد.

برمبنای این ایده که از سوی «اسنت یسن گاراف» معاون بخش منطقه‌ای حزب «نورآتن» پیشنهاد شد، 3 پیکره زن تاجر چمدانی قزاق در شهرهای «آستانه»، «آلماتی» و «قره‌قاندا» نصب می‌شود.

یسن گاراف گفت: پس از فروپاشی شوروی، فقط زنان تاجر چمدانی، قزاقستان را از بحران نجات دادند.

وی افزود: باید برای زن تاجر چمدانی قزاق تندیس ایجاد کرد، زنی که در تن لباس ورزشی و در دست بقچه داشت و در سال‌های نخست دهه 90 قزاقستان را از بحران اقتصادی نجات داد.

همچنین الدنگاراف رئیس انجمن کارآفرینان اوراسیا در نامه خود به رئیس‌جمهور این کشور نوشت: این زنان کارآفرین هم سهم مناسبی در توسعه قزاقستان و ثبات اقتصادی دولت داشتند و هم خانواده خود را نجات دادند.

به نظر وی، تاجران چمدانی که مال‌التجاره‌های سنگین را بر دوش خود می‌کشیدند در اوایل استقلال قزاقستان با کسب درآمد برای خود و ایجاد شغل برای مردم، سهم مناسبی در توسعه اقتصاد این کشور داشتند.

در شهر «بلاگو وشنسکی» روسیه در مرز با چین نیز، تندیس مردی گذاشته شده که در دست راست یک بقچه بزرگ، در دست دیگرش چمدانی بزرگ و بر کمرش یک کیف پول است، دارد که برای تاجران سال‌های دهه 90 امری عادی بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها