کد خبر: ۱۱۳۱۳۳
زمان انتشار: ۱۶:۵۷     ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
سعید ساداتی؛ در حالیکه پخش سری اول یک مجموعه تلویزیونی در آمریکا که ایرانیان مقیم آمریکا را افرادی عیاش ، بدون مسئولیت و تازه به دوران رسیده معرفی می کند موجب اعتراض جامعه ايرانیان مقیم آمریکا شده بود، شبکه تلویزیونی امریکایی که از این مجموعه به سود هنگفتی رسیده است تولید و پخش سری دوم از این سریال را از سر گرفته است.

به گزارش بولتن نیوز؛ پخش این مجموعه تلویزیونی با اعتراض گسترده ایرانیان همراه بوده است. معترضان بر این باورند که افراد این مجموعه تلویزیونی نمایانگر تمام ایرانی‌ها نیستند و می‌گویند تهیه این برنامه به نفع ایرانیان نیست. آنها می گویند ایرانی‌ها در حال حاضر در آمریکا وجهه مثبتی ندارند و این مجموعه نیز تصویر ایرانیان مقیم آمریکا را بیش از پیش خدشه‌دار می‌کند.

اما تهیه کنندگان برنامه با همکاری صدای امریکا مصاحبه ای را ترتیب داده اند که در آن کارشناسان صدای امریکا و هنرپیشگان این مجموعه با دفاع از این سریال تلویزیونی که تبلیغ زندگی بی بند و بار همراه با نمایشپریشانی های جنسی را به نمایش می گذارد آن را واقعیت های زندگی ایرانیان ساکن امریکا می دانند. رایان سیکرست تهیه کننده این مجموعه پیشتر ازبینندگان خواسته بود به این مجموعه به عنوان یک برنامه تفریحی واقع گرایانه نگاه کنند نه تفسیر سیاسی اجتماعی، با این‌حال پخش "شاهان سانسِت" از انتقادها در امان نماند.

مدافعان این سریال با پرده برداری از حقیقت بنیان متزلزل خانواده های ایرانی مقیم امریکا اعتراف می کنند این سبک زندگی واقعیتی است که در کنار مسائلی چون مصرف مشروبات الکلی و اعتیاد مواد مخدر که جوانان ما در امریکا به آن مبتلا هستند.

این مجموعه تلویزیونی به سبک "ریالیتی شو"های مشهور آمریکایی ساخته شده است. در این سبک برنامه، دوربین‌ها زندگی روزمره افراد را ثبت و پخش می‌کنند. این سریال شاهان نوشته و کارگردانی نشده و صرفأ دوربین زندگی روزمره شش ایرانی مقیم آمریکا را دنبال می‌کند

وقایع این مجموعه در محله‌ای اعیان‌نشین که بین دو منطقه "بورلی هیلز" و "وست اِل اِی" واقع شده اتفاق می‌افتد؛ منطقه‌ای که به دلیل کثرت ایرانیان ساکن آن "تهران‌جلس" نیز خوانده می‌شود.
بازیگران این مجموعه از ایرانیانی که درگیر رفتارهای نامتعارف جنسی و انحرافی هستند شکل گرفته است . افرادی چون گلنسا قراچه‌داغی، آسا سلطان احمدی ،مرسده جاوید ، رضا فراهان و مایک از شخصیت های اصلی این سریال هستند

در این میان جیمی دلشاد، به خبرگزاری فرانسه گفته است که تصویری که این مجموعه از ایرانی‌ها نشان می‌دهد، آن‌ها را به عنوان افرادی "لوس، تازه به دوران رسیده و بدون تربیت درست خانوادگی" معرفی می‌کند.

جینا نهایی، رمان‌نویس و دانشگاهی ایرانی نیز می‌گوید: "جنبه فاحش این مجموعه آن است که اعضای آن وانمود می‌کنند که نه

تنها نماینده خود که کارشناس تمامی افراد ایرانی-‌ آمریکایی هستند".

پیشتر شارلوت صفوی، روزنامه‌نگار آمریکایی ایرانی‌تبار در مقاله‌ای که از سوی روزنامه‌ "هافینگتون پست" منتشر شد، آورده بود: این سریال جز عنوان ایرانی-آمریکایی‌شان، نه "من" بودند و نه "مال من". تا جایی که من می‌دانم آن "شاه"‌هایی که در تهران‌جلس می‌شناسم یا استاد دانشگاه «یوسی‌ال‌ای» هستند و فارغ‌التحصیل بهترین دانشگاه‌های آمریکا، یا دکتر هستند، بانکدارند و یا وکیل. بعضی‌های‌شان هم زنانی موفق و متخصص هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها