کد خبر: ۱۱۶۹۰۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
تسليحات پيشرفته ساخت صنايع نظامي رژيم صهيونيستي نقشي مهم در نبردهاي سوريه به خصوص نبردهاي اطراف دمشق داشته و دارد و شورشيان مسلح به صورت منظم از اين تسليحات اسرائيلي عليه ارتش ملي اين کشور استفاده مي‌کنند.
به گزارش 598 به نقل از  ايران آباد، هر چند سابقه استفاده شورشيان از اين تسليحات به ابتداي درگيري‌هاي مسلحانه در اين کشور باز مي‌گردد، اما اکنون شواهد و مدارک بسياري در مورد استفاده از اين تسليحات وجود دارد.

نشريه الحقيقه درست يكسال پيش يعني 27 ژانويه سال 2012 ميلادي، گزارش ليا ابراموويچ در تل آويو را منتشر كرد كه وي در اين گزارش به نقل از منابع آگاه اسرائيلي در مركز مطالعات امنيتي "هرتزليا" فاش كرده بود که اسرائيل، گروه موسوم به "ارتش آزاد سوريه" را به 15 تا 20 راكت‌انداز ضد زره از نوع "شيبون بي300" مجهز كرده است و اين راكت‌ها از طريق يك هواپيماي ايتاليايي حامل محموله كمك‌هاي انساني براي آوارگان سوري و از طريق مرزهاي لبنان وارد سوريه شده است. اين هواپيما در 22 ماه ژانويه سال 2012 ميلادي بنا به درخواست برهان غليون در جريان ديدارش از رم وارد فرودگاه بيروت شد.


اين گزارش فاش كرد: اين راكت‌ها عملاً در شهر حمص و جبل الزاويه سوريه مورد استفاده قرار گرفت و همان روز تصوير يك خودروي زرهي ارتش سوريه منتشر شد كه با اين نوع راكت هدف قرار گرفته بود.

در آن روز ما هيچ دليل ملموسي درباره وجود اين موشك‌ها در سوريه - بجز آثار استفاده از آن كه همان خودروي زرهي بود- نداشتيم اما امروز دو دليل داريم، نخست نوار ويدئوي است كه يكي از افراد مسلح را نشان مي‌دهد كه درحال استفاده از آن عليه يك تانك سوري در منطقه "الملتحق الجنوبي" در دمشق است و دومين دليل نيز نوار ويدئوي است كه يكي از افراد مسلح همراه احمد زيدان خبرنگار الجزيره و عضو شبكه القاعده را هفته جاري در ناحيه جوبر در نزديك دمشق نشان مي‌دهد كه از اين سلاح‌ها در اختيار دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها