کد خبر: ۱۱۷۱۲۳
زمان انتشار: ۰۷:۰۲     ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
محافل صهيونيستي از سرنوشت جنگ سوريه و نقش آن در افزايش قدرت جمهوري اسلامي ايران ابراز نگراني مي كنند.
598 به نقل از کیهان: پايگاه صهيونيستي تيك دبكا در تحليلي خاطرنشان كرد: مخالفان رژيم سوريه در جنگ شكست خورده اند و بحران سوريه موجب افزايش قدرت ايران در خاورميانه شده است.

«تيك دبكا» با اشاره به شكست طرح سرنگوني نظام سوريه، نوشت: ايران، سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان به همراه روسيه معركه جنگ در سوريه را بردند.

اين پايگاه صهيونيستي مي افزايد: آنچه بشاراسد تاكنون انجام داده در توانايي و قدرت هيچ يك از ديگر سران عربي نبوده است مخالفان سوريه به شكست خود در اشغال دمشق، سيطره بر انبار اسلحه پايگاه هاي پدافند هوايي سوريه اذعان كرده اند.

اين پايگاه صهيونيستي نوشت: مخالفان سوري اينك حاضر به بحث و بررسي پيشنهادها پيرامون حل بحران سوريه و دستيابي به توافق اوليه براي اعلام آتش بس و سپس امضاي تفاهم نامه هاي سياسي با هدف اجراي انتخابات آزاد در اين كشور شده اند.

دبكا تاكيد كرد: يكي از دستاوردهاي مهم محور ايران، حفظ ارتباط استراتژيك ميان تهران - دمشق است، به طوري كه ايران توانست با حمايت از سوريه در برابر ديگر كشورهاي عربي، دامنه تاثير شيعه را در منطقه خليج فارس گسترش دهد و دستاوردي تاريخي و مهم را براي خود رقم بزند.

اين پايگاه صهيونيستي ادامه داد: موفقيت ديگر اين محور، تقويت پايگاه حزب الله در لبنان، به رهبري «سيد حسن نصرالله» بوده و اين در حالي است كه بشاراسد همچنان زمام امور در سوريه را با قدرت در دست دارد، سيدحسن نصرالله نيز در رديف قويترين رهبر در لبنان قرار گرفته است.

تيك دبكا معتقد است در معركه سوريه چهار محور آمريكا، اسرائيل، عربستان و قطر، با وجود حمايت مالي و نظامي از گروههاي معارض شكست خورده اند.

اين پايگاه صهيونيستي نوشت: با وجود آن كه اسرائيل در سال هاي 2006 و 2008 ميلادي درصدد شكست حزب الله لبنان و حماس فلسطين با هدف نابودي محور ايران، سوريه و حزب الله بود، ولي اين محور تاكنون همچنان با قدرت به فعاليت خود ادامه مي دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
۱۱۲
۰
اول خدا خدا خدا ،تا خدا نخواهد برگ درختی بر زمین نیفتد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها