کد خبر: ۱۱۸۰۵
زمان انتشار: ۱۸:۰۳     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از فارس، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان يزد نيز در اين مراسم اظهار داشت: در قبال قرآن مسئوليت‌هايي داريم که همه ما موظف به انجام اين مسئوليت‌ها هستيم.

مدير مرکز قرآن و عترت دانشگاه‌هاي علوم قرآني کشور از اجراي طرح سرباز مسجد خبر داد.

علي‌اصغر شعاعي ظهر امروز در نخستين المپياد قرآني دانشگاه‌هاي علوم قرآني کشور در ميبد با اشاره به روند برگزاري اين المپياد اظهار داشت: اين المپياد نخستين دوره المپياد قرآني و نهمين دوره مسابقه دانشجويان و نخستين دوره مسابقات اساتيد و کارمندان است.

وي افزود: در 29 فروردين مسابقات کتبي با حضور همزمان 900 نفر از دانشجويان در رشته‌هاي ‌قرآني در دو بخش کتبي برگزار شد.

شعاعي خاطرنشان کرد: در ادامه مسابقات در رشته‌هاي شفاهي در بخش دانشجويان در رشته‌هاي تفسير، قرائت، ترتيل، حفظ کل و حفظ 10 و 20 جزء مسابقات برگزار مي‌شود و همزمان با برگزاري اين مسابقات نشست مسئولان کانون عترت دانشگاه‌ها نيز برگزار مي‌شود.

دبير نخستين المپياد قرآني دانشجويان دانشگاه‌هاي علوم قرآني کشور همچنين از اجراي طرح ملي سرباز مسجد خبر داد و افزود: طرح سرباز مسجد براي حافظان و قاريان به عنوان مدير فرهنگي مساجد براي تصويب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارائه شده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت قرآن و لزوم ترويج فرهنگ قرآني در جامعه خاطرنشان کرد: برنامه قرآني کشور نياز به فرهنگ‌سازي دارد و همه به آن نيازمند هستند زيرا قرآن از همه چيز برتر است.

شعاعي با تأکيد بر اينکه وظيفه همه ما فرهنگ‌سازي است، اظهار اميدواري کرد؛ در آينده دانشکده‌هاي علوم قرآني بهترين ارائه‌ دهنده فرهنگ قرآني و فعاليت‌هاي قرآني باشند.

مديرکل اوقاف و امور خيريه استان يزد نيز در اين مراسم اظهار داشت: در قبال قرآن مسئوليت‌هايي داريم که همه ما موظف به انجام اين مسئوليت‌ها هستيم.

حجت‌الاسلام محمدمهدي حاتمي با تاکيد بر عمل به قرآن در مقاطع مختلف زندگي ادامه داد: از مقدمات عمل به قرآن، تلاوت و تدبير در قرآن و آشنايي با اين کتاب آسماني است.

وي با بيان اينکه قرآن براي همه راهنما است، خاطرنشان کرد: قرآن مربوط به يک نفر نيست و مفاهيم قرآني آموزه‌هايي دارد که براي همه راهنما است.

مديرکل اوقاف و امور خيريه استان يزد ادامه داد: اگر در دنيا شاهد ظلم هستيم يعني به اين کتاب عمل نمي‌شود و اگر بيداري در جامعه مي‌بينيم در پرتو تعاليم و معارف قرآني به دست آمده است.
وي با بيان اينکه بيش از هر زمان ديگر نياز به رجوع به قرآن داريم، گفت: لازم است در خطاب‌هاي قرآني دقت کنيم و جايگاه خود را بشناسيم.

حاتمي اضافه کرد: قرآن براي همه مردم نازل شده و براي همه خطاب دارد بنابراين لازم است ببينيم خطاب قرآن به ما مسئولان و مردم جامعه چيست.

به گزارش فارس، در اين مراسم پيام آيت‌الله اعرافي، امام جمعه ميبد و حجت‌الاسلام انصاري از مفسران بزرگ قرآن کريم قرائت شد.

نخستين المپياد قرآن دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم با حضور جمعي از مسئولان دانشگاه‌هاي علوم قرآني کشور، مسئولان استان يزد و شهرستان ميبد، همچنين قاريان ممتاز و برجسته قرآن کشور در ميبد در حال برگزاري است.

مسابقات قرآني دانشجويان دانشگاه‌هاي علوم قرآني کشور از صبح امروز ويژه اساتيد و کارمندان در سالن اداره ارشاد آغاز شده و بعد از ظهر نيز در بخش دانشجويان برادران در اداره ارشاد و خواهران در نمازخانه دانشکده علوم قرآني برگزار مي شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها