کد خبر: ۱۱۹۳۳۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
به گزارش 598 به نقل از جهان، همانطور که پیش‌بینی‌ می‌شد؛ رسانه‌های اصلاح‌طلب در سالنامه‌های مطبوعاتی خود تدارک ویژه‌ای را برای احتمال کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی بهرمانی(رفسنجانی) که هم‌اینک در آستانه 80 سالگی قرار دارد، دیده‌اند.
 
آنها در واقع با بُرقع‌افکنی، صبر یکساله خود را که قرار بود احتمال کاندیداتوری آیت‌الله را کتمان کند از کف نهاده و به حمایتی تمام عیار از کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی 78 ساله پرداخته‌اند.
 
سالنامه روزنامه اصلاح‌طلب بهار، در یکی از گفت‌وگوهای خود به سراغ حسین مرعشی،‌ عضو مبرّز حزب کارگزاران و از نزدیکان هاشمی رفسنجانی رفته و با او پیرامون کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی به گفتگو نشسته است.
 
در ادامه منتخبی از گفتگوی مرعشی را می‌خوانید:
 
***

آقای هاشمی برای حضور در انتخابات هیچ آمادگی و علاقه‌ای ندارند، ولی از نظر کارشناسی شرایطی در کشور پیش آمده است که اگر این امر مورد توجه افکار عمومی و جناح‌های سیاسی باشد و نظام هم این را بپسندد، آقای هاشمی ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند در یک دوره چهارساله بهبودی سریعی در اوضاع ایجاد کند.

آقای هاشمی از ناحیه دوستان اصلاح‌طلب و هم از ناحیه دوستان اصولگرای معتدل، در فشار هستند که بیایند.

فکر می‌کنید شرایط برای حضور آقای هاشمی و فرض این که ایشان خودشان تمایل داشته باشند که حضور پیدا کنند، مهیاست؟ یا اگر نیست چه شرایطی باید فراهم باشد که شخصا آقای هاشمی به عنوان کاندیدا بیایند؟
مرعشی: از خودشان بپرسید. من سخنگوی ایشان نیستم.
 
سخنگوی ایشان نیستید، اما می‌توانید به عنوان یک فرد نزدیک به ایشان...!
مرعشی: شرایط برای آقای هاشمی مهیاست، ولی ترجیحشان این است که وارد نشوند.

آقای هاشمی دوستان بسیاری هم در جریان اصولگرا و هم در جریان اصلاح‌طلب و هم در جریان میانه کشور دارد. هر اتفاقی ممکن است بیفتد؛ یعنی هم ممکن است بین آقای هاشمی و جناح اصلاح‌طلب ائتلاف شود و هم ممکن است با جناح اصولگرا توافق شود و هم ممکن است یک شخصیت مستقلی بیاید که مورد حمایت آقای هاشمی باشد.
هر سه حالت آن به لحاظ امکاناتی که در اختیار آقای هاشمی است، ممکن است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها