کد خبر: ۱۱۹۵۴۱
زمان انتشار: ۰۰:۵۲     ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
نخستین جشنواره مد و لباس دانشجویی در حالی قرار بود همزمان با دومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر برگزار شود که در این جشنواره حتی بخشی به نام بخش دانش‌آموزی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، به رغم آنکه مقرر شده بود همزمان با دومین جشنواره مد و لباس فجر، نخستین جشنواره مد و لباس دانش‌آموزی نیز برگزار شود، آموزش و پروش تنها با 3 غرفه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، اداره کل آموزش و پرورش استان البرز و اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این جشنواره حاضر شد.

*بخش جداگانه‌ای به نام بخش دانش‌آموزی نداریم

حمید قبادی، دبیر دومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در خصوص حضور آموزش و پرورش در دومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به خبرنگار فارس می‌گوید: آثاری که از سوی آموزش و پرورش به دبیرخانه جشنواره رسیده است با سایر آثار تلفیق شد زیرا در جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر بخش جداگانه‌ای به نام بخش دانش‌آموزی نداریم.

وی با بیان اینکه مسیر ورود آثار به نوعی بود که تمام بخش‌ها بتوانند آثار خود را ارسال کنند، می‌افزاید: در بخش مسابقه اصلاً تفاوتی نمی‌کند که اثر از سوی کدام نهاد فرستاده شده باشد؛ بسته‌ای را که دریافت می‌کردیم در دبیرخانه گشوده و به نام صاحب اثر مشارکت داده می‌شد.

دبیر دومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر تأکید می‌کند: ما می‌توانیم در جشنواره‌های آینده بخش مستقل دانش‌آموزی داشته باشیم تا بخش دانش‌آموزی هویت پیدا کند و آثار در این بخش بتواند بهتر خود را نشان دهد؛ همچنان که امیدواریم تا بخش دانشجویی نیز بتواند در چنین جشنواره‌ای به صورت مستقل شرکت کند.

*استفاده از رنگ قهوه‌ای برای کودکان مناسب نیست

تعدادی از بازدیدکنندگان از غرفه آموزش و پرورش فرم‌های طراحی شده برای دانش‌آموزان را مناسب ارزیابی کرده و تنوع در طرح را نقطه مثبت طرح‌ها بیان کردند و اما گروهی نیز طرح‌ها و مدل‌های متنوع‌تری را برای نمایش در جشنواره انتظار داشتند.

یکی از بازدیدکنندگان غرفه آموزش و پرورش عقیده دارد که استفاده از رنگ‌های قهوه‌ای برای کودکان مناسب نیست و می‌‌گوید: تلفیق رنگ زرد و سرمه‌ای در لباس احساس خوبی را ایجاد نمی‌کند.

*طرح‌های زیبای اسلامی مشوق اصلی در انتخاب دانش‌آموزان

خانم حیدری، معلم پایه سوم ابتدایی بیان می‌کند: اگر نسبت به ارائه بهترین طرح‌ها در لباس‌های اسلامی به دانش‌آموزانی که به سن تکلیف رسیده‌اند، غفلت نکنیم، دانش‌آموزان می‌توانند با توجه به علاقه و سلیقه خود از انتخابی که در زمینه پوشش دارند، رضایت کامل داشته باشند.

*برگزاری کارگاه آموزشی عفاف و حجاب اسلامی

در غرفه‌ اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از سوی کارشناس علوم دینی به شبهات موجود پیرامون مسائل دینی و موضوع حجاب اسلامی مراجعه کنندگان و بازدیدکنندگان از غرفه پاسخ داده می‌شود؛ به گفته مسئول غرفه این کارگاه مورد استقبال بسیاری از دختران دانش‌آموز و بزرگسال قرار گرفته است.

*استقبال تمام سلیقه‌ها از طرح‌‌های اسلامی - ایرانی

در این غرفه که آثار فرهنگیان و دانش‌آموزان شامل چادر در طرح‌ها و مدل‌های مختلف، انواع مانتو و مقنعه با پوشش‌های کامل، اسلامی و طرح‌های زیبا به همراه فرم‌های دانش‌آموزی به نمایش گذاشته شده است مورد استقبال واقع شده است.

 

*بسته بودن غرفه در ساعت پربازدید جشنواره

برخی مواقع در ساعت پربازدید نمایشگاه، غرفه‌های آموزش و پرورش بسته است و مسئولی هم در محل غرفه برای پاسخگویی به بازدیدکنندگان و مراجعه کنندگان حضور ندارد و البته این موضوع در شرایطی است که گفته شده بود آموزش و پرورش با ۱۰ غرفه در نمایشگاه حضور خواهد داشت.

* غرفه‌های اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و شهر تهران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها