کد خبر: ۱۱۹۹۷۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
نخستین نشست گفت‌وگوهای راهبردی بین روسیه و انگلیس به شکل «2+2» با حضور وزرای خارجه و دفاع دو کشور روز چهارشنبه در لندن با هدف بررسی روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها برگزار می‌شود

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز برای یک دیدار کاری به لندن سفر می‌کند که در جریان آن روز چهارشنبه در نخستین نشست گفت‌وگوهای راهبردی روسیه-انگلیس به شکل «2+2»، با حضور وزرای خارجه و دفاع دو کشور شرکت خواهد کرد.

"الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در این رابطه اعلام کرد: همانطور که انتظار می‌رود، سرگئی لاوروف و "سرگئی شایگو" وزیر دفاع در دیدار با همتایان انگلیسی خود به بررسی مسائل مربوط به امنیت اروپا، از جمله دورنمای توسعه همکاری‌های برابر در خصوص ایجاد سامانه دفاع ضد موشکی اروپایی و همچنین روند اوضاع پیرامون سوریه و در مجموع وضعیت کنونی در جهان عرب خواهند پرداخت.

وزیر امور خارجه روسیه پیش از این در مصاحبه با شبکه رادیویی «بی بی سی» اعلام کرده بود که دیدار برنامه ریزی در لندن به شکل «2+2» ترکیب مناسبی برای بررسی مشکلات بین المللی در همه زمینه‌های سیاسی، نظامی، اجتماعی و انسانی است.

در این دیدار که برای نخستین بار با حضور وزرای امور خارجه و دفاع روسیه و انگلیس برگزار خواهد شد، طرفین وضعیت کنونی و دورنمای توسعه روابط دوجانبه در عرصه‌های مختلف سیاسی، تجاری-بازرگانی و فرهنگی، نظامی و نظامی-فنی را مورد بررسی قرار خواهند داد.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه روسیه، در پایان این نشست لاوروف به همراه "ویلیام هیگ" همتای انگلیسی خود بیانیه مشترکی را در خصوص برگزاری سال فرهنگی مشترک در سال 2014 و همچنین سند رسمی در خصوص آغاز گفت‌وگوهای راهبردی بین روسیه و انگلیس امضاء خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها