کد خبر: ۱۲۰۸۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۲۶ اسفند ۱۳۹۱

"قادمون” – نمایشگاه جهانی عفاف و حجاب به همت جمعی از نخبگان فرهنگی شهرری در تاریخ ۲۷ دی ماه توسط جناب آقای حداد عادل افتتاح شد.

این نمایشگاه با بررسی حجاب اقوام ایرانی، حجاب ادیان و ملت ها و حجاب مردان اقدام به بررسی جامعی در تمامی ابعاد حجاب نموده، ضمن اینکه تنها حجاب و پوشش ظاهری موردنظر دست اندرکاران نیست بلکه مسئولین نمایشگاه با افقی وسیع تر به عفاف و حیای درونی نظر داشته و تلاش در جهت نهادینه ساختن این فریضه در دختران و بانوان مسلمان دارند.


همچنین با ایجاد مفهومی جدید به نام "حجاب مجالس” سعی در تغییر سبک زندگی و ارائه الگوی مناسبی جهت پوشش بانوان در مجالس شادی دارد تا بدینوسیله از بسیاری از شیّادی ها و زورگیری ها که در اثر فیلم ها و بلوتوث های پخش شده از مجالس بانوان اتفاق می افتد جلوگیری شود.


از دیگر غرفه های بسیار مهم "غرفه کودک و لوازم التحریر” است. از آنجا که ریشه های تربیتی و اخلاقی در سنین کودکی شکل می گیرد و مفاهیمی که در طفولیت برای انسان نقش بسته باشد، همچون نقش بر سنگ تا ابد همراه وی باقی خواهد ماند،توقعی بس نابجا و غیر قابل تحقق است که از کودکمان انتظار داشته باشیم با لوازم التحریر و اسباب بازی هایی با طرح های "باربی”، "تینکربل”،”مرد عنکبوتی”،”انگری بردز” و هزاران شخصیت پلید و شیطانی دیگر صبح را به شب رسانده و در انتها عفیف، مومن و پاکدامن باشد.



در این غرفه با ارائه لوازم التحریر با طرح هایی بسیار جذاب و مخصوصاً با مفاهیم حجاب، توانمندیهای نظام جمهوری اسلامی و نیز مفاهیم قرآنی و اخلاقی سعی در آموزش مفاهیم والا و ارزشهای متعالی داشته و قصد دارد با برانگیختن حس غرور ملی در کودکان آنها را از هر گونه وابستگی به غرب رهانده و روحیه استقلال طلبی از ابرقدرتهای فاسد را در آنها زنده کند تا به سادگی تحت تاثیر فرهنگ های وارداتی و افکار شیطانی قرار نگیرند.

کلیه محصولات و ملزومات حجاب اسلامی، از جمله چادر، مانتوی اسلامی، انواع روسری و مقنعه، ساق دست، یقه حجاب، جوراب و غیره با حضور بزرگترین تولیدکنندگان داخلی کشور در این نمایشگاه جمع آوری شده و نکته مهم در این بخش فروشگاهی نمایشگاه کیفیت بالا و در عین حال پایین بودن قیمت اجناس نسبت به سایر فروشگاه های مشابه می باشد.


 

غرفه ای بسیار جذاب و در عین حال دردآور و نگران کننده از وضعیت بازارهای اسلامی در نمایشگاه به بررسی محصولات ضد فرهنگی و ضد ارزشی از جمله تصاویر بسیار مستهجن بر روی هر آنچه که کودک با آن سروکار دارد از  لوازم التحریر و کیف و کفش، لباس و انواع اسباب بازی گرفته تا چتر و لوستر و سایر وسایل پرداخته که متاسفانه تمامی اجناس ضد ارزشی این غرفه از بازارهای میهن اسلامی عزیز خودمان تهیه شده و در مقابل معدود انگشت شماری از محصولات فرهنگی حجاب!!



اکثریت کتب ونرم افزارهای موجود در جهان به زبانهای مختلف دنیا از جمله فارسی، انگلیسی، عربی ، فرانسه و اردو نیز در غرفه ای مجزا جهت استفاده قشر فرهنگی جمع آوری شده است.

مردمی بودن این مجموعه در عین فرهنگی وهنری بودن آن نقطه عطفی است که دیگر تشکل های اجتماعی می توانند از آن الگو بگیرند.

همچنین پایگاه اینترنتی نمایشگاه به آدرس www.najibpooshan.ir  جهت استفاده عموم آماده بهره برداری است.

این نمایشگاه به آدرس تهران ، شهرری ، میدان سوم دولت آباد از ساعت ۸ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان محترم می باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها