کد خبر: ۱۲۳۴۹۹
زمان انتشار: ۰۴:۰۰     ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
سرمربي سابق تيم فوتبال پرسپوليس با ارسال لايحه اي به فيفا از اين باشگاه رسما شكايت كرد تا اين تيم وهوادارانش در سال جديد با چالشي جديد روبرو شوند.
هنوز ساعاتي از پيروزي دلچسب پرسپوليس مقابل داماش گيلان و شيرين شدن كام هواداران اين تيم از رسيدن به فينال جام حذفي نگذشته بود كه خبر رسيد مانوئل ژوزه و يكي ديگر از دستيارانش عليه پرسپوليس به فيفا شكايت كرده اند و به واسطه اخراج از اين تيم خواستار دريافت غرامت شده اند.
آغاز اختلافات با پيرمرد پرتغالي
پيرمرد پرتغالي طي نيم فصلي كه در پرسپوليس حضور داشت هرگز نتايج خوبي با اين تيم نگرفت و كاملا ناموفق بود، به همين دليل مسئولان باشگاه تصميم گرفتند هدايت تيم را به دست يحيي گل محمدي بسپارند. پرسپوليسي ها كه مي دانستند با اخراج ژوزه بايد پول باقيمانده قرارداد اين مربي را به طور تمام و كمال پرداخت كنند خيلي سريع از ژوزه خواستند تا به صورت ديگري با اين باشگاه همكاري كند و اين موضوع سر آغاز اختلافات ژوزه و مديران پرسپوليس شد. ژوزه به دليل همين اختلافات بدون اطلاع ايران را به مقصد كشورش ترك كرد. پس از رفتن بدون اطلاع ژوزه باشگاه پرسپوليس از اين مربي به صورت رسمي به فيفا شكايت كرد كه دليل آن هم »ترك ايران و پايبند نبودن به بندهاي قراردادش« عنوان شد. اين اقدامات واكنشي را از سوي او به دنبال نداشت تا اينكه همزمان با تعطيلات نوروز در ايران دست به كار شد و با گرفتن وكيل و ارسال لايحه اي به فيفا رسما از باشگاه پرسپوليس به دليل عدم پرداخت مطالباتش شكايت كرد. شكايت او بر اين اساس تنظيم شده كه باشگاه پرسپوليس اجازه ادامه فعاليت در اين تيم را به او نداده است. روزي كه ژوزه به همراه دستيارانش به هتل محل اقامت پرسپوليس رفت و اطرافيان باشگاه مانع حضور او در اردوي تيم شدند، همراهان ژوزه از اين اتفاقات تصويربرداري كردند و حالا همين تصاوير ويديويي بخشي از مدارك سرمربي پرتغالي در جريان شكايت به فيفا است.
جواب محكم تا 3 هفته ديگر
شكايت ژوزه به فيفا از سوي مسئولان باشگاه پرسپوليس بدون پاسخ نمانده است. چنان كه مشاور و نماينده حقوقي مديرعامل باشگاه پرسپوليس وعده داده است كه تا 3هفته ديگر جواب محكمي به شكايت ژوزه براي فيفا ارسال خواهد كرد. مصطفي شكري در اين باره گفت: در تعطيلات نوروز مانوئل ژوزه يك شكايتي از باشگاه پرسپوليس در قالب يك لايحه به فيفا ارسال كرد كه ما هم اعلام كرديم به دليل تقارن اين نامه با ايام نوروز در فرصت مناسب جواب خود را در خصوص اين ادعا خواهيم داد. شكري همان كسي است كه پيش از اين مدعي شده بود مدارك خوبي براي دفاع از باشگاه پرسپوليس در اين پرونده دارد.او مي گويد: در نامه اي كه از فيفا آمده اعلام شده كه باشگاه پرسپوليس قبلا از ژوزه شكايت كرده و حالا او از ما شكايت كرده است. در آن مقطعي كه وي به نتايج خوب نمي رسيد و با توجه به قرارداد في مابين قصد داشتيم با توافق همه چيز را درست كنيم اما ژوزه پايش را در يك كفش كرده بود و مي گفت همه پولم را بدهيد تا من بروم.ما هم چيز بيشتري از او نخواستيم و فقط گفتيم بايد طبق قراردادت عمل كني كه بدون اطلاع ما ايران را ترك كرد. مشاور حقوقي پرسپوليس كه به نتيجه اين پرونده خيلي اميدوار است در ادامه مي گويد: ان شاءالله تا 3 هفته ديگر جواب محكمي همراه با مستندات براي فيفا ارسال خواهيم كرد تا همه چيز مشخص شود. ما هم به جدّ پيگير شكايت مان از آقاي ژوزه خواهيم بود تا حق باشگاه پرسپوليس پايمال نشود.
نگاه آماري به پرونده هاي قبلي
هر چند با نگاهي آماري به پرونده هاي قبلي و جريمه هايي كه نصيب باشگاه هاي ايراني به خصوص پرسپوليس شده نمي توان چندان به آينده اين پرونده خوشبين بود اما انتظار مي رود كساني كه چنين راهي را براي برخورد با اين مربي پرتغالي و همكارانش در پيش گرفته اند تا پايان مديريت خود در باشگاه پرسپوليس اين پرونده را به سود خود به پايان برسانند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
نورالله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۴ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
۶
۳۷۰
سلام تا بحال تو هر پرونده ای که از تیم های ایرانی شکایت شده حکمش اجرا شده
یعنی مشاوران هیچ وقت نتوانستند از حق باشگاه دفاع کنند
انشاالله تو این یکی بتوند
هرچند امیدی نیست
پاسخ
شهنام استقلالی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۳ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
۰
۰
بابا این پرسپولیس سراپا چالشه ولی هم رو دارن هم روحیه مشکلی نیست
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها