کد خبر: ۱۲۳۵۳۹
زمان انتشار: ۰۹:۵۵     ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
هر دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مونته‌نگرو با ادعای پیروزی در روند انتخابات باعث افزایش مناقشات بر سر این سمت همزمان با تلاش‌های این کشور برای پیوستن به اتحادیه اروپا شده‌اند.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، بدون وجود یک نتیجه خروجی مستقل یا اظهارات رسمی از سوی کمیسیون انتخابات مونته‌نگرو، "فیلیپ وویانوکویچ"، رئیس‌جمهوری این کشور و رقیب وی "میودراگ لکیچ"، اعلام کردند که در این انتخابات پیروز شده‌اند.

این در حالی است که لکیچ اعلام کرده ادعای رقیبش برای پیروزی در این انتخابات یک کودتا است.

رئیس‌جمهوری مونته‌نگرو با وجود اینکه در میان مردم کشورش شخصیت برجسته‌ای به حساب می‌رود اما قدرت واقعی مونته‌نگرو در دست نخست‌وزیر این کشور است. با این حال پیروزی لکیچ می‌تواند باعث یک همزیستی نامناسب میان دو حزب اصلی این کشور و ضربه‌ای اساسی به حزب حاکم باشد.

بر اساس شمارش آرای حزب دموکراتیک سوسیالیست‌ها به رهبری رئیس‌جمهور مونته‌نگرو وی با کسب 3 / 51 در مقابل 7 / 48 درصد به پیروزی رسیده است.

رئیس‌جمهوری مونته‌نگرو در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد: این یک نتیجه پیروزمندانه است.

همچنین جبهه مخالف دموکراتیک نیز اعلام کرده که لکیچ با کسب 5 / 50 درصد در مقابل 5 / 49 درصد موفق شده در این انتخابات پیروز شود.

لکیچ نیز در اظهارنظری گفت: می‌توانم اعلام کنم که مردم مونته‌نگرو پست ریاست جمهوری را به من واگذار کردند.

همچنین کمیسیون انتخابات مونته‌نگرو نیز اعلام کرد که نتایج رسمی ظرف 48 ساعت پس از بسته شدن پایگاه‌های رای‌گیری اعلام می‌شوند.

این نتایج مورد مناقشه احتمال آغاز تظاهرات خیابانی را افزایش می‌دهد.

در صورتی که وویانوکویچ در این انتخابات پیروز شود، می‌تواند برای بار سوم و یک دوره پنج ساله رئیس‌جمهوری مونته‌نگرو را به دست بگیرد.

وی همچنین لکیچ را تهدیدی برای کشور جوان مونته‌نگرو توصیف کرده است.

مونته‌نگرو در پی پیوستن کرواسی در ماه ژوئیه سال گذشته میلادی به اتحادیه اروپا قصد دارد تا یکی از اعضای این اتحادیه شود.

حزب حاکم مونته‌نگرو هرگونه فساد و جرائم سازمان یافته در کشور را انکار کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها