کد خبر: ۱۲۳۶۶۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
جاری شدن سیل در آنگولا موجب کشته شدن دستکم 9 نفر و مفقود شدن شماری دیگر شده است.

به گزارش598، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مسئول آنگولایی که نامش ذکر نشده است گفت: بر اثر جاری شدن سیل در لواندا پایتخت این کشور تاکنون 9 تن کشته و چهار تن دیگر ناپدید شده‌اند.

وی افزود: در نتیجه بارش شدید باران از روز شنبه گذشته سقف تعداد زیادی از خانه‌ها در پایتخت و حومه آن فرو ریخت و شماری در زیر آوار جان باختند که تعدادی از قربانیان کودک هستند.

کشور آنگولا با 18 میلیون جمعیت در جنوب غرب آفریقا واقع و یکی از کشورهای صادرکننده نفت است که بیش از 60 درصد تولید ناخالص داخلی خود را از طریق فروش نفت تامین می‌کند و نفت مورد نیاز خود را پس از اینکه در خارج از این کشور به انواع فرآوردهای نفتی تبدیل شد وارد می‌کند، ولی دو سوم مردم این کشور در فقر زندگی می‌کنند.

آنگولا که در بهار 2002 از یک جنگ داخلی 15 ساله در آمد امروزه به دومین تولیدکننده بزرگ نفت قاره آفریقا بعد از نیجر تبدیل شده‌ است.

جنگ های داخلی آنگولا به آواره شدن میلیون‌ها نفر از مناطق مرکزی و کوچ آنها به لواندا پایتخت این کشور منجر شد و به همین دلیل جمعیت لواندا اکنون حدود پنج میلیون نفر است که بسیاری از آنها در خانه‌های موقتی در حومه و اطراف این شهر زندگی می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها