کد خبر: ۱۲۳۶۷۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۳     ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
معاون وزیر خارجه آمریکا امروز به منظور انجام یک سفر رسمی وارد تاجیکستان شد و قرار است وضعیت آزادی مطبوعات در تاجیکستان را با کارشناسان این کشور مورد بحث و بررسی قرار دهد.

به گزارش598، خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مایک هامر» معاون وزیر خارجه آمریکا امروز در تاجیکستان دیدارهای رسمی خود را آغاز می‌کند.

در این سفر وی با مقامات تاجیکستان، دانشجویان، نهادهای دموکراتیک، روزنامه‌نگاران و رهبران جامعه مدنی دیدار خواهد کرد و مسائل مربوط به آزادی مطبوعات و دسترسی به اینترنت را بررسی خواهد کرد.

وی در تاریخ 11 آوریل به ازبکستان سفر خواهد کرد و در این کشور نیز سیاست دولت را در رابطه با آزادی مطبوعات بررسی خواهد کرد.

دستیار وزیر خارجه آمریکا در شهر دوشنبه با «بیک ظهوراف» رئیس اداره اطلاعات تاجیکستان موضوع آزادی بیان و مطبوعات و دسترسی به اینترنت را مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد داد.

این مسئله در حالی است که در حال حاضر کمتر از 2 میلیون نفر در تاجیکستان به اینترنت دسترسی نسبی دارند.

از سوی دیگر، کارشناسان سفر این مقام و همچنین سایر دیپلمات‌های آمریکایی و غربی را به تاجیکستان و کشورهای آسیای مرکزی و تظاهر به حمایت از آزادی در این کشورها را تلاشی دیگر همسو با منافع واشنگتن و غرب برای تأثیرگذاری بر فضای اجتماعی منطقه ارزیابی می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها