کد خبر: ۱۲۳۷۲۹
زمان انتشار: ۱۷:۳۷     ۱۹ فروردين ۱۳۹۲

بسیاری بر این عقیده اند که این روزها رسانه ملی دیگر ماهیت " ملی بودنش " را از دست داده است و تبدیل به ابزار تبلیغاتی برای یک جریان خاص شده است و این موضوع هیچ بی مناسبت با اولین تخلفات انتخاباتی سال 92 نمی باشد.

به گزارش 598 به نقل از بی باک، همین چند هفته پیش بود که حضرت آیت الله جنتی دبير شوراي نگهبان در خطبه‌هاي  نماز جمعه تصريح كرد: " من واقعاً جایز نمی‌دانم رسانه ملی از کسانی که در معرض کاندیداتوری هستند مصاحبه کند، چرا که این نوعی تبلیغات است،‌ تبلیغات زودرس است و ما امیدواریم که این کارها تکرار نشود."

اما این سخنان صریح دبیر شورای نگهبان شامل حال سیمای ضرغامی نمی شود زیرا این سیما با رویکرد در پیش گرفته دیگر قید " ملی" خود را از دست داده است و به صراحت می توان آنرا سیمای ضرغامی و کاندیدای محبوب او و یا به عبارتی سیمای ضد پایداری و مقاومت ملت ایران نام گذاری نهاد.

ضرغامی با رفتار صریح خلاف قانون خود در روز گذشته نشان داد که یا برای قوانین و سخنان شورای نگهبان ارزشی قائل نیست و یا اینکه رسانه تحت امرش را " رسانه ملی" نمی داند از همین رو تعجب نکنید که کاندیدای محبوب ضرغامی نیز در یزد اولین تخلف انتخاباتی سال 92 را به نام خود رقم بزند.

به گزارش رسانه های محلی، در روزهای اخیر از سوی حامیان شهردار تهران پیامک هایی برای یزدی ها  با تبریک سال نو و امضای ˈمحمدباقر قالیبافˈ ارسال شده است که در این پیامک عبارت: ˈسالی پر از خیر و برکت و سلامتی برای شما و خانواده محترم آرزومندیمˈ و در انتهای این پیامک  سایت شخصی قالیباف با نام ww.mardeamal.com  و سایت ww.920324.ir به شهروندان معرفی شده است.






در هیمن راستا شب گذشته بخش‌هاي مختلف خبري صداوسيما خبر نشست 14 نامزد انتخاباتی با عزت الله ضرغامي، رئیس رسانه ملی را انعكاس دادند كه بنا بر خبر منتشر شده درباره آن، اين نشست دو ساعته به دعوت ضرغامي برگزار شده و در آن افرادي چون باهنر، متكی‌، سبحانی، روحانی، حدادعادل، ولایتی، ابوترابی، سعیدی‌كیا، پورمحمدی، شریعتمداری، قالیباف، رضایی، كواكبیان، فلاحیان و رئیس ستاد انتخابات صدا و سيما حضور داشتند اما هیچ خبری از کاندیداهای مطرح جبهه پایداری انقلاب اسلامی بعنوان رقبای اصلی جریان تکنوکرات نمی باشد.
 
 
رجا در این زمینه نوشت: اين در حالي است كه فارغ از مباحث محتوايي اين نشست، اصل برگزاري و رسانه‌اي كردن آن اسباب تعجب اهالي سياست را پديد آورد و اين سوال را در افكار عمومي ايجاد كرد كه چرا در حالي كه هنوز نه تنها زمان رسمي تبليغات كه موعد ثبت‌نام كانديداها نشده است، صدا و سيما اقدام به  تبليغ كساني مي‌كند كه صلاحيت آنها نه توسط شوراي نگهبان كه تنها از سوي خود و هوادارانشان تاييد شده است.
 
اين اقدام رييس رسانه ملي در حالي است كه آيت الله جنتي با صراحت مصاحبه صدا و سيما با كساني كه در معرض كانديداتوري رياست جمهوري هستند را غير مجاز و تبليغات زودرس انتخاباتي عنوان كرده و ابراز اميدواري كرده بود كه اين كارها تكرار نشود.
 
دبير شوراي نگهبان در خطبه‌هاي  نماز جمعه با تاكيد بر اينكه رسانه‌ها باید در بحث انتخابات رعایت جهات لازم را بکنند، تصريح كرده بود: " من واقعاً جایز نمی‌دانم رسانه ملی از کسانی که در معرض کاندیداتوری هستند مصاحبه کند، چرا که این نوعی تبلیغات است،‌ تبلیغات زودرس است و ما امیدواریم که این کارها تکرار نشود."
 
به اذعان تحليل‌گران وقتي انجام گفت‌وگو با كساني كه در معرض كانديداتوري هستند، نوعي تبليغات انتخاباتي است،‌ به طريق اولي برگزاري و انتشار خبر نشست رييس رسانه ملي با كانديداهايي كه با صراحت تمايل خود را براي حضور در رقابت‌هاي انتخاباتي اعلام كرده‌اند، تبليغات زودرس محسوب مي‌شود.
 
 
انتظار از رييس رسانه ملي پاسخ به اين سوال است كه آيا سخنان آيت الله جنتي نه با سمت امامت جمعه كه به عنوان دبير شورايي كه وظيفه اصلي نظارت بر حسن اجراي انتخابات را دارد، نشنيده است يا اينكه سازمان مطبوع خود را كه بايد رسانه ملي باشد، مستقل از تن دادن به سازوكارهاي مجاز در روند برگزاري انتخابات مي‌داند؟
 
جالب اينجاست كه علاوه بر ايرادات اساسي به برگزاري اين نشست، نماينده تمام سليقه‌ها و طيف‌هاي سیاسی معتقد به نظام جمهوری اسلامی در آن حضور نداشتند.
 
 
 
 
 
 
 
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها