کد خبر: ۱۲۳۸۳۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۲۰ فروردين ۱۳۹۲
زارت امور خارجه روسیه با استقبال از انتخاب "تمام سلام" به سمت نخست وزیری لبنان، مهمترین وظیفه کنونی وی را تامین ثبات و امنیت در این کشور و ممانعت از استفاده از خاک لبنان برای دخالت خارجی در مناقشه سوریه نامید.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه در با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که مقامات مسکو از انتخاب شدن "تمام سلام" در سمت نخست وزیری لبنان استقبال کرده و امیدوارند که وی بتواند هر چه زودتر کابینه وزراء را تشکیل داده و انتخابات پارلمانی در این کشور را برگزار کند.

سلام در روز 6 ماه آوریل با حمایت 124 نماینده از مجموع 128 نمایندگان پارلمان لبنان برای سمت نخست وزیری این کشور منصوب شد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: مقامات مسکو جهت گیری آقای سلام در پست نخست وزیری که مورد حمایت هر دو جناح سیاسی اصلی در لبنان قرار دارد را مثبت ارزیابی می‌کند. ما روی این مسئله حساب می‌کنیم که در شرایط نه چندان ساده کنونی در لبنان، وی بتواند موفق شود هرچه زودتر وزرای کابینه خود را معرفی کند و بعد از اقدامات لازم قاطعانه به انجام وظایف خویش در راستای منافع ملی لبنان بپردازد که از جمله مهمترین آنها برگزاری انتخابات پارلمانی است.

مقامات دیپلماتیک روسی در این سند همچنین تاکید کردند که مهمترین جهت گیری دولت سلام در شرایط کنونی لبنان، تامین ثبات و امنیت در این کشور و اجازه ندادن به استفاده از خاک لبنان بعنوان پایگاهی برای دخالت خارجی در مناقشه کنونی در کشور همسایه، یعنی سوریه است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها