کد خبر: ۱۲۳۸۴۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۲۰ فروردين ۱۳۹۲
نايب‌رييس اول فدراسيون فوتبال مي گويد فيفا با درخواست بخشش يک جلسه‌اي محروميت کي‌روش موافقت نکرد و تاکنون در هيچ موردي مشابهي چنين اقدامي نکرده است.
سيدهادي آيت‌اللهي درباره قطعي شدن بازي تدارکاتي تيم ملي فوتبال مقابل عراق در روز ششم خردادماه اظهار کرد: هنوز مطلب خاصي در اين باره از نبي دبيرکل فدراسيون نشنيدم و فقط مي‌دانم ظاهرا قرار است دو بازي تدارکاتي پيش از بازي‌هاي حساس خردادماه داشته باشيم.

به گزارش ايسنا ، وي در پاسخ به اين سوال که کار لغو محروميت کي‌روش براي بازي با قطر به کجا رسيد، گفت: به هيچ‌ نتيجه‌اي نرسيديم. البته تا الان هيچ مورد مشابهي پيدا نکرديم و سابقه نداشته فيفا نيمي از محروميت شخصي را ببخشد. کي‌روش خودش هم به فيفا درخواستي داده بود اما فيفا اقدامي نکرده است.

نايب‌رييس اول فدراسيون فوتبال در پاسخ به سوالي درباره انتخاب سرمربي تيم ملي جوانان نيز اظهار کرد: اتفاقا روز گذشته (يکشنبه) نشستي در اين باره برگزار شد. فدراسيون از AFC درخواست کرده تا مسابقات مقدماتي جوانان آسيا در گروه ايران را مدتي به تعويق بياندازد تا اين بازي‌ها مدتي بعد از جام جهاني نوجوانان باشد اما AFC هنوز با درخواست ما موافقت نکرده است. در حال حاضر طبق برنامه AFC مسابقات مقدماتي قرار است اول تا پانزدهم اکتبر برگزار شود که اين تاريخ پيش از جام جهاني نوجوانان خواهد بود.

وي افزود: روشن شدن تکليف اين موضوع در برنامه‌ريزي‌هاي تاثير زيادي دارد چون تعداد قابل توجهي از بازيکنان تيم نوجوانان فعلي بعد از جام جهاني مي‌توانند در تيم ملي جوانان حضور داشته باشند.

نايب‌رييس فدراسيون در واکنش به اينکه بنابراين در نظر داريد سرمربيگري تيم جوانان را پس از جام جهاني نوجوانان به علي دوستي‌مهر بسپاريد، تصريح کرد: يکي از بحث‌هاي ما همين است. در تلاش هستيم و اميدواريم AFC با درخواست ايران موافقت کند. ايجاد چنين شرايطي مي‌تواند خيلي به تشکيل يک تيم جوانان قدرتمند کمک کند. کفاشيان امروز (دوشنبه) نيز دوباره با مسوولان AFC صحبت خواهد کرد.

وي درباره تکليف تشکيل تيم اميد نيز اظهار کرد: تکليف اين تيم را هم همزمان با تيم جوانان روشن مي‌کنيم. بازيکناني که اکنون در تيم ملي زير 22 سال با هدايت عليرضا منصوريان کار مي‌کنند يک سال تفاوت سني دارند. سرمربي اين تيم را هم هرچه زودتر انتخاب مي‌کنيم تا به طور جدي تشکيل شود.

آيت‌اللهي با بيان اينکه ايجنت‌ها يا کارگزاران داخلي پس از اخذ مجوز از فدراسيون مي‌توانند پيش از فصل جديد ليگ برتر شروع به کار کنند، اظهار کرد: آيين‌نامه فعاليت کارگزاران داخلي که به تصويب هيات رييسه فدراسيون رسيد از امسال اجرايي مي‌شود. در اطلاعيه‌اي که فدراسيون داده داوطلبان از 28 اسفند تا اواخر فروردين فرصت ثبت‌نام دارند که شرايط لازم براي آنها در سايت فدراسيون اعلام شده است.

وي افزود: بنابر استعلامي که گرفتيم، فيفا هم با اجراي اين طرح در ايران موافقت کرد. البته تعداد کارگزاران بين‌المللي ايران 38 نفر است که از خيلي کشورها پايين‌تر است؛ در عين کارگزاران داخلي حق ترانسفر بازيکن به خارج کشور و يا وارد کردن بازيکن را ندارند. فدراسيون به جهت سامان دادن به وضعيت ايجنت‌هاي داخلي و اينکه فعاليت‌شان از کانال قانون و با يک نظارت منطقي و شفاف صورت گيرد اقدام به اجراي اين طرح کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها