کد خبر: ۱۲۴۵۸۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۵     ۲۲ فروردين ۱۳۹۲
رئیس جمهور تاجیکستان در نشست خبری مشترک به همراه «مارتین شلتس» رئیس پارلمان اروپا اعلام کرد که هنوز درباره نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم نگرفته‌ام.

به گزارش598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان در نشست خبری مشترک به اتفاق مارتین شلتس رئیس پارلمان اروپا به رسانه‌ها اظهار داشت که «هنوز درباره نامزدیم در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم نگرفته‌ام»

رئیس جمهور تاجیکستان که به بلژیک سفر کرده است پس از دیدار با مقامات این کشور و مسؤلان اتحادیه اروپا و مقامات ناتو، در یک نشست خبری در بروکسل شرکت و به سؤلات خبرنگاران پاسخ داد.

امامعلی رحمان در این نشست خبری گفت که هنوز برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر سال جاری تصمیم نهایی نگرفته‌ است.

وی افزود: اما به عنوان رئیس جمهور تاجیکستان که ضامن اجرای قانون اساسی می‌باشد، ضمانت می‌دهم که انتخابات 2013 در تاجیکستان شفاف، آزاد و دموکراتیک برگزار شود.

مارتین شلتس رئیس پارلمان اروپا نیز با اشاره به این که در گفت‌وگو با امامعلی رحمان درباره انتخابات 2013 صحبت کرده است، تصریح کرد که در این مذاکرات به مسأله انتخابات ماه نوامبر پرداخته شد و امیدواریم که این انتخابات عادلانه باشد ضمن این که تأکید کردیم رعایت حقوق و آزادی‌های انسانی بسیار مهم است.

رئیس‌جمهور تاجیکستان در این نشست از میزان همکاری‌های اتحادیه اروپا با کشورش قدردانی کرد و افزود: «طرف تاجیک علاقمندی خود را برای تقویت همکاری‌ها با این اتحادیه و نهاد‌های آن در ‌خصوص تکمیل روند‌ اصلاحات دموکراتیک، گسترش روابط تجارتی و اقتصادی، توسعه همکاری در بخش‌های بشردوستانه و اجتماعی و همکاری‌های امنیتی عنوان کرده است.»

در پایان رئیس پارلمان اروپا و رئیس جمهور تاجیکستان اظهار امیدواری کردند که مناسبات 2 طرف در آینده گسترش پیدا یابد. 

سفر چهار روزه رئیس جمهور تاجیکستان به بلژیک در حالی است که روز گذشته امامعلی رحمان با دبیرکل ناتو در مقر این سازمان در بروکسل دیدار و در مورد اوضاع افغانستان و تقویت همکاری این پیمان با تاجیکستان بحث و تبادل‌نظر کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها