کد خبر: ۱۲۴۶۰۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۲۲ فروردين ۱۳۹۲
والی بلخ افغانستان با اشاره به ناکامی آمریکا و ناتو در افغانستان بیان داشت که آمریکا اشتباهات زیادی را در افغانستان مرتکب شده است.

به گزارش598، به نقل از فارس، «عطامحمد نور» در مصاحبه با تلویزیون «طلوع‌نیوز» افغانستان بیان داشت که عملکرد 11 ساله آمریکا و ناتو در افغانستان نشان می‌دهد که آنان ناکام بوده‌اند.

والی بلخ تصریح کرد: آمریکا اشتباهات زیادی را در افغانستان مرتکب شد و در عین حال اهدفی را که برای آن به افغانستان آمده بود، نیز محقق نشد.

نور بیان داشت که کشتار غیرنظامیان از جمله اشتباهات آمریکا و ناتو در افغانستان بود که هنوز هم ادامه دارد.

این مقام افغان با تأکید بر این که افغانستان باید روی پای خود بایستد، گفت: من با ایحاد پایگاه دائم آمریکا در افغانستان مخالفم.

وی با انتقاد از برنامه‌های شورای عالی صلح در قبال طالبان، بیان داشت: اگر تغییری در برنامه‌های شورای عالی صلح افغانستان ایجاد نشود، ادامه این روند ضایع کردن فرصت‌ها خواهد بود.

نور به نقش پاکستان در ثبات افغانستان نیز اشاره کرد و گفت: تا زمانی که پاکستان با افغانستان صادقانه همکاری نکند، ایجاد صلح پایدار در افغانستان امکانپذیر نیست.

والی بلخ در عین حال اصرار آمریکا را برای مذاکرات صلح با طالبان را نشانه‌ای برای ادامه حضور آمریکا در افغانستان عنوان کرد.

والی بلخ پیش از این نیز از عملکرد آمریکا و ناتو در افغانستان به شدت انتقاد کرده بود.

این مقام افغان که گفته می‌شود یکی از کاندیدای احتمالی انتخابات آینده ریاست جمهوری خواهد بود، مخالف ایجاد پایگاه دائم آمریکا در افغانستان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها