کد خبر: ۱۲۴۸۷۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد با وجود اعلام «فهرست ماگینسکی» که ۱۸ مقام روس را تحریم روادیدی و مالی نموده، دولت آمریکا همچنان به همکاری خود با روسیه در خصوص مسائل مهم ادامه خواهد داد.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "جی کارنی" سخنگوی رسمی کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا برغم اجرای «فهرست ماگینسکی» همچنان به همکاری خود با روسیه در خصوص مسئل مهم ادامه خواهد داد.

اسامی مقامات روسی که در «فهرست ماگینسکی» گنجانده شده اند، اجازه ورود به خاک ایالات متحده را نداشته و حساب‌های بانکی آنها در این کشور مسدود خواهد شد.

کارنی توضیح داد: ما از ابزار «فهرست ماگینسکی» و دیگر امکانات ممکن در این راستا استفاده خواهیم کرد تا از این مسئله اطمینان حاصل کنیم که افرادی که مسئول برخورد بد و مرگ "سرگئی ماگینسکی" در زندان‌های روسیه بودند، نتوانند به آمریکا سفر کرده و با به تجارت با شرکت‌های آمریکایی بپردازند.

سخنگوی کاخ سفید همچنین افزود: دولت آمریکا «فهرست ماگینسکی» را قانون مهمی دانسته و در آینده نیز به استفاده از آن برای دفاع از حقوق بشر در روسیه ادامه خواهد داد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه فهرست 18 مقام روسی که به عقیده مقامات آمریکایی ناقض حقوق بشر و مرگ وکیل فعال ماگینسکی هستند، را منتشر کرد که شامل برخی مقامات دستگاه قضایی، قضات دادگاه‌ها و مسئولان زندان‌های روسیه می‌شود.

پیش از این برخی مطبوعات اعلام کردند که نمایندگان کنگره علاقه دارند تا این فهرست بیش از این گسترده باشد و گفته شده بود که این فهرست ممکن است حتی شامل اسامی 280 نفر از مقامات روسی باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها