کد خبر: ۱۲۵۲۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۲۶ فروردين ۱۳۹۲
میزان حضور مردم کرواسی در انتخابات روز گذشته برای انتخاب نمایندگان در پارلمان اروپا حاکی از تمایل اندک مردم این کشور برای پیوستن به اتحادیه اروپاست

به گزارش598،  خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «یورونیوز»،‌مردم کرواسی برای اولین بار در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کردند.

بر اساس شمارش اولیه آرا، ائتلاف راست میانه که مخالف دولت است توانست نیمی از 12 کرسی متعلق به این کشور را در پارلمان اروپا تصاحب کند. حزب حاکم چپ‌گرا 5 کرسی را به خود اختصاص داده است و حزب کوچک کارگر برنده یک کرسی شده است.

«زوران میلانوویچ» نخست وزیر کرواسی علاوه بر شکست در انتخابات، نگرانی دیگری هم دارد. آن هم حضور کم رنگ مردم در پای صندوق‌های رای است.

در حالی که کرواسی قرار است دو ماه و نیم دیگر به عنوان بیست و هشتمین کشور، عضو اتحادیه اروپا شود، فقط 20 درصد واجدان شرایط در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کرده‌اند.

تحلیلگران معتقدند که مشکلات اقتصادی در کرواسی در کنار بحران اقتصادی در اروپا عامل اصلی کاهش رغبت مردم این کشور برای حضور در انتخابات است.

پس از رکود اقتصادی سال 2009 ، نرخ بیکاری در کرواسی به 18 درصد رسید. با وجود کاهش سهم کرواسی در بودجه اروپا، دولت این کشور مبلغ 420 میلیون یورو از اتحادیه اروپا برای 6 ماهه دوم سال 2013 دریافت خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها