کد خبر: ۱۲۵۳۹۰
زمان انتشار: ۱۹:۲۷     ۲۶ فروردين ۱۳۹۲
عصرانه انتخاباتی «خبرنامه دانشجویان ایران»
خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وقایع اتفاقیه انتخاباتی امروز را برای مخاطبان آماده کرده است که در ذیل می آید::
 
حذف بخشی از سخنان زاکانی در همایش جاد توسط رسانه ها
 
*سخنگوی جبهه پایداری در همایش سراسری جامعه اسلامی دانشجویان گفته است: یک جمع حدودا چهل نفری را برای برنامه‌ریزی در دولت یازدهم منصوب کرده‌ام که گزارش کار این گروه را خدمت آیت‌الله مصباح یزدی دادیم تا ویرایش‌های اولیه را ایشان انجام دهند.(اینجا) علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی نیز که در این همایش حضور یافته با ابراز نارضایتی از وجود ائتلاف‌ها و تشکل‌های متعدد در عرصه انتخابات گفت: با توجه به احترام ویژه‌ای که برای همه دعوت‌کنندگان به ائتلاف دارم باید به صراحت اعلام کنم پیوستن به ائتلاف سبب حاشیه سازی و ذبح حق می‌شود. زاکانی افزود: حضور در عرصه انتخابات باید جدی و برای احیای ارزش‌ها و کار قوی و توانمند باشد و حضور در ائتلاف فقط سبب حاشیه‌سازی و دور شدن از هدف اصلی می‌شود. (اینجا) سخن زاکانی از این جهت قابل تامل است که آقای زاکانی در تضادی کامل نسبت به مواضع خود در انتخابات مجلس نهم دارد اعلام می‌کند. شاید همین باعث شد برخی رسانه ها این بخش از سخنان وی را حذف کنند. (اینجا)
 
جالب اینکه یک سایت نزدیک به راست سنتی(نزدیک به ائتلاف اکثریت شامل باهنر، متکی، آل اسحاق، ابوترابی، پورمحمدی) این نقل قول را از سوی یکی از نمایندگان منتشر کرده است: فردي مثل قاليباف جداً قصد دارد رييس جمهور شود يا دولت مي خواهد در انتخابات يک گزينه جدي داشته باشد که در حال حاضر چند کانديدا دارد و درصدد است در زمان خودش آن فرد راي آور را وارد انتخابات کند.اما علي رغم احترامي که براي آقايان زاکاني و حداد عادل قائل هستم بايد بگويم اين افراد براي رياست جمهوري ساخته نشده اند بنابراين شايد کانديداتوري اينها يک تاکتيک شخصي يا تاکتيکي است از سوي يک قطب سياسي.
 
جزئیات برنامه های انتخاباتی بسیج دانشجویی تهران
 
*عبدالحمید ثامنی معاونت تبین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نشست خبری این تشکل دانشجویی با اشاره به برنامه‌های این تشکل درباره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به همراه دانشکده‌های مختلف این دانشگاه، طرح "تدبیر رئیس جمهور" را در قالبهای مختلف برگزار می‌کنند.(اینجا)
 
توصیه ها و کنایه های 1+2 به 2+3 و بر عکس
 
*این روزها اخبار پیوستن یا نپیوستن به ائتلاف ها نیز داغ داغ است در حالی که به نظر می رسد این موضوع چندان اهمیتی در میان مردم نداشته باشد اما حتی خبرنگاران رسانه ها هم به این موضوع علاقه مند شده اند. مثلا منوچهر متکی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و عضو ائتلاف پنجگانه جبهه پیروان خط امام و رهبری هفته گذشته در میان اعضای اتحادیه‌‌ جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور ‌از دعوت خود از محسن رضایی برای پیوستن به ائتلاف پنجگانه خبر داده بود، متن نامه را منتشر کرده است.(اینجا) یا مثلا رضایی در پاسخ به سئوال خبرنگار درباره اینکه با توجه به اعلام یکی از اعضای ائتلاف 1+2 مبنی بر پیوستن یک نفر دیگر به جمع این ائتلاف، اگر آن یک نفر شما باشید چه تصمیمی می‌گیرید عنوان داشت: من هیچ چیز را رد نکردم و اگر این خواسته وجود داشته باشد با اعضای ائتلاف می‌نشینیم و صحبت می‌کنیم.(اینجا) در این باره یک سایت نزدیک به ائتلاف 1+2 درباره آن ائتلاف دیگر نوشته است: اعضای این ائتلاف در روزهای اخیر در سفرها و سخنرانی های انتخاباتی خود از افزایش محبوبیت و همچنین افزایش اقبال نسبت به شخص خود خبر دادند و احتمالات و پیش بینی ها را برای انتخاب کاندیدای نهایی ائتلاف سخت کردند.(اینجا)از طرفی باهنر با اشاره به اینکه اگر 1+2 به تعهدات خود عمل کنند و به نظر واحد برسند و از طرفی 1+5 نیز یک کاندیدا را معرفی کنند، در این صورت هشت کاندیدا به دو نامزد کاهش می‌یابند، افزود: به ائتلاف 1+2 توصیه می‌کنم حتما قبل از شروع ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی تصمیم خود را به منظور اعلام یک کاندیدا از میان خود بگیرند.(اینجا)
 
دعوت ها ادامه دارد
 
*دو هزار و 20دانشجو و طلبه با امضای نامه ای خطاب به علیرضا زاکانی با دعوت از وی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، وی را مصداق کاندیدای دارای نقاط قوت مسئولان اجرایی امروز منهای ضعف‌ها توصیف کردند. البته در طلیعه نامه آمده است: نامه ما صرفا دعوت از یک شخصیت انقلابی و توانمند برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نیست که اساسا وظیفه جنبش دانشجویی انقلابی را دعوت از کاندیدای مطلوب خود نمی‌دانیم.(اینجا) جمعی از دانشمندان کشور هم از صادق واعظ‌زاده برای کاندیداتوری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند.(اینجا780 نفر از دانشجویان دانشگاه ملایر در نامه‌ای خطاب به علامه مصباح یزدی و مطهری زمان که در ایام فتنه گون همیشه روشنگرانه مسیر حق را نشان داده اند و انحرافات را بیان کردند، خواستار معرفی گزینه اصلح از سوی ایشان شدند(اینجا)
 
تعیین تکلیف کاندیدای پایداری
 
*کامران باقری لنکرانی در حاشیه همایش سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور تأکید کرد: در صورت اعلام کاندیداتوری و حضور در انتخابات به شکل کاملاً مستقل و به دور از هرگونه ائتلاف، فعالیت جدی در مسیر خدمت به نظام می‌کنم.(اینجا) از سویی دبیرکل جبهه پایداری درباره زمان نهایی اعلام نامزد این جبهه گفت: انشاالله هفته آینده گزینه نهایی اعلام می‌شود.(اینجا) آیت‌الله مصباح یزدی هم ساعت 8 پنجشنبه این هفته در همایش 'جایگاه ولایت و دولت در نظام اسلامی' که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در تالار فردوسی دانشکده ادبیات برگزار می‌شود، سخنرانی می‌کند. صادق محصولی در جمع فعالین دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف گفته است: دربین سه نامزد نهایی شده جبهه پایداری، اسم آقای الهام نیست(اینجا)
 
هاشمی ورژن 2013
 
*"آقای روحانی در چند مرحله با آقای هاشمی مشورت کرده‌اند و فکر می‌کنم اگر فضای انتخاباتی به همین شکل باقی بماند این مشورت‌ها تا زمان انتخابات هم ادامه پیدا کند." حضور دو چهره در همایش انتخاباتی حسن روحانی خودنمایی می‌کرد؛ فاطمه و یاسر هاشمی. حسن روحانی به گفته نزدیکانش می‌خواهد تا هاشمی دوم باشد، همین نظر کافی است که او در فضای سیاسی به عنوان «کاندیدای هاشمی‌رفسنجانی» تلقی شود. یاسر هاشمی اگر صراحتا از حمایت پدر از حسن روحانی حرفی نمی‌زند اما تاکید می‌کند که آیت‌ا... در ماه‌های گذشته اصلی‌ترین مشاور حسن روحانی برای کاندیداتوری در انتخابات بوده است.(اینجا)
 
اظهارنظرهای انتخاباتی کاندیداهای احتمالی...
 
*محمد باقر قالیباف که در جمع نخبگان ایل بختیاری سخن می گفت، با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری، افزود: هر کسی در این عرصه آمد باید یک برنامه مشخص و روشن داشته باشد؛ هر کسی که گفت نامزد انتخابات هستم، مردم باید بپرسند برنامه‌ات چیست؟ با این وجود برنامه دادن کفایت نمی‌کند.(اینجا)
 
* باهنر با بیان اینکه من در انتخابات 88 به احمدی‌نژاد رای نداده‌ام، گفت: در سال 88 من در میان نامزدهای ریاست جمهوری فرد اصلحی را ندیدم، اما رای خود را به محسن رضایی دادم.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در سال 84 نیز به خاطر اینکه رئیس ستاد انتخابات لاریجانی بودم، باز به احمدی‌نژاد رای ندادم.(اینجا)
 
*حضور جیرانی در جلسه انتخاباتی حسن روحانی در یکی دو روز گذشته حاشیه‌های فراوانی را برای او به وجود آورده است. جیرانی در واکنش به این خبرها می‌گوید: خبر ساخت فیلم انتخاباتی حسن روحانی نامزد انتخابات را نه تایید و نه تکذیب می‌کنم.(اینجا)
 
*سعیدی‌کیا تنها فردی است که در چهار دولت متفاوت وزیر بوده است. دولت موسوی، هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد، 4 دولتی هستند که همگی ردای وزارت بر قامت سعیدی‌کیا پوشاندند. جهادسازندگی، راه‌وترابری و مسکن‌وشهرسازی، وزارت‌خانه‌هایی بوده است که سعیدی‌کیا بر کرسی ریاست آنها تکیه زده بود. وی هم‌اینک همچون عده‌ دیگری از شخصیت‌های سیاسی کشور، برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 احساس تکلیف کرده است و تاکید می‌کند که هر کسی هم که کاندیدا شود، وی کنار نخواهد رفت.(اینجا)
 
*آل اسحاق عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان از نداشتن هزینه تبلیغات مشترک میان اعضای ائتلاف پنج‌گانه یاد کرد و گفت: اگر چه اعضای ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان منافع مشترک و دبیرخانه مشترک دارند اما به صراحت اعلام می‌کنم هزینه تبلیغات مشترک وجود ندارد و هر کس به نسبت توان خود در عرصه انتخابات تبلیغات می‌کند.(اینجا)
 
*باهنر که سابقا اعلام نتایج برخی نظرسنجی ها از سوی او حاشیه دار شده بود گفته است: من به نظرسنجی‌ها اعتقاد دارم و موضوع را رصد می‌کنم و اگر زمانی به این نتیجه برسم که ادامه حضور بنده به ضرر جبهه اصولگرایی باشد، حتما مسیر را ادامه نمی‌دهم و کار را به بقیه می‌سپارم.(اینجا)
 
*کواکبیان هم گفته است: دولت اخلاق با شعار "زنده باد اصلاحات" می‌آید.(اینجا)
 
* ستاد انتخاباتی عارف منشور انتخاباتی وی را در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تهیه و تدوین کرده است. در بخشی از آن آمده است: "میزان رای ملت است، برای محافظت از آرای مردم از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد و در پایان به انتخاب مردم با تمام وجود احترام خواهیم گذاشت." این بخش قابل تامل آنجایی مهم است که راهکارهای قانونی برای صیانت از آرای مردم وجود دارد.
 
*معاون سابق احمدی نژاد که به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری وارد عرصه سیاسی کشور شده است، درباره ارتباط خود با جریان انحرافی و احتمال رد صلاحیتش گفت: بوی انحراف نمی دهم.(اینجا)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها