کد خبر: ۱۲۵۵۷۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۲۷ فروردين ۱۳۹۲
به‌دنبال حمله اخیر پهپادهای آمریکایی به منطقه قبایلی پاکستان، وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای شدیداللحن این حملات را محکوم کرد.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای، حمله پهپادهای آمریکایی به خاک این کشور را نقض آشکار قوانین بین‌المللی دانست.

این بیانیه می‌افزاید: اینگونه اقدامات تمامیت ارضی کشور را زیر سئوال می‌برد.

در این بیانیه آمده است: پاکستان بارها از آمریکا خواسته است تا با احترام گذاشتن به قوانین بین‌المللی حمله پهپادهای خود به مناطق قبایلی پاکستان را متوقف کند اما واشنگتن هیچ احترامی برای درخواست‌های اسلام‌آباد قائل نیست.

2 روز پیش، شش پهپاد آمریکایی بخش‌هایی از منطقه قبایلی «وزیرستان شمالی» را هدف حملات موشکی قرار دادند که بر اثر آن 4 نفر جان باختند.

پاکستان تاکنون بارها مخالفت خود را با ادامه این حملات که به بهانه مقابله با تروریسم صورت می‌گیرد اعلام کرده است اما این درخواست‌ها با بی‌توجهی مقامات واشنگتن روبرو شده است.

این در حالی است که کاخ سفید به‌تازگی در گزارشی، با اخلاقی و قانونی دانستن حملات پهپادی در سراسر دنیا دستور ادامه و افزایش این حملات را در کشورهای هدف از جمله پاکستان صادر کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها