کد خبر: ۱۲۵۸۱۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۲۸ فروردين ۱۳۹۲
«نقش ايران به هيچ وجه در منطقه و از جمله لبنان و سوريه و بحرين و عراق كاسته نخواهد شد و همين مسئله، رسيدن به تفاهم با ايران را براي غرب و آمريكا الزام آور مي كند».
اين تحليل را روزنامه الحيات مورد تأكيد قرار داد و با اشاره به تحولات لبنان و سوريه نوشت: در لبنان با تأييد و موافقت حزب الله بود كه تمام سلام روي كار آمد و ميشل عون هم پيمان حزب الله نيز به توصيه ايران سكوت كرد.
 
اين روزنامه خاطرنشان مي كند: اشتباه است اگر به قدرت ايران در نقش آفريني هاي منطقه اي اش شبهه اي وارد شود. نقش ايران به هيچ وجه نه در لبنان و نه در بحرين، عراق و سوريه كاسته نخواهد شد و اين مسأله رسيدن به تفاهم با ايران براي غربي ها و در رأس آنها آمريكايي ها را الزام آور خواهد كرد. عربستان در لبنان چاره اي ندارد كه نظر مثبت ايران را جلب كند. در بحرين نيز چاره اي نيست كه توافقي غيرمستقيم حاصل شود.
 
به گزارش ديپلماسي ايراني در ادامه اين تحليل آمده است: حتي وزير امور خارجه آمريكا نيز صحبت از راه حل سياسي مناسب براي سوريه مي كند شايد واشنگتن همچنان بر رفتن اسد تأكيد داشته باشد اما در نهايت اعتراف مي كند كه بايد براي حل بحران سوريه راه حل سياسي يافت. در اين ميان چاره اي نيست كه براي رسيدن به تفاهم نظر ايران را جلب كنند و از تهران نيز بخواهند كه در حل ديگر پرونده هاي بحران زاي منطقه كمك كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها