کد خبر: ۱۲۵۹۸۰
زمان انتشار: ۱۹:۱۸     ۲۸ فروردين ۱۳۹۲
معاون وزیر خارجه ضمن تأکید بر حق کشورمان در چارچوب مقررات بین‌المللی، ابراز امیدواری کرد کشورهای غربی با شناسایی حق غنی‌سازی کشورمان، در مسیر اعتمادسازی قدم سازنده‌ای بردارند.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس،‌ در دیدار سید عباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه کشورمان با «پل گریکسون» همتای استرالیایی خود موضوع روابط دو جانبه و مسائل مورد علاقه 2 کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

عراقچی در این دیدار با تشریح آخرین وضعیت مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5، ضمن تأکید بر حق کشورمان در چارچوب مقررات بین‌المللی، ابراز امیدواری کرد که کشورهای غربی با شناسایی حق غنی سازی کشورمان، در مسیر اعتماد سازی قدم سازنده‌ای بردارند.

معاون وزیر خارجه کشورمان، در خصوص موضوع افغانستان، اهمیت تحقق راه حلی منطقه‌ای در این کشور را مورد توجه قرار داد و بر خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان تأکید کرد. 

پل گریکسون نیز در این دیدار اظهار امیدواری کرد که موضوع هسته‌ای ایران از طریق دیپلماتیک و گفت‌وگو حل و فصل شود.

طرفین در این دیدار تحولات سیاسی در آسیای مرکزی و نیز خاورمیانه و اوضاع شبه جزیره کره را مورد بررسی قرار دادند. دو طرف همچنین ضمن بررسی روابط دو جانبه، بر ضرورت تداوم رایزنی‌های مشترک  تأکید کردند.

همچنین در دیدار پل گریکسون معاون وزیر خارجه استرالیا با حسن قشقاوی معاون کنسولی و پارلمانی وزارت خارجه کشورمان، طرفین ضمن گفت‌وگو پیرامون موضوعات مورد علاقه، مسائل جامعه ایرانیان ساکن استرالیا را مورد توجه قرار دادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها